Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ultirat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• GENEXXA - Jo det var noe i den duren som var planen. Bare at jeg tenkte ikke å vise noe spesielt bak seteryggen men det kan være en ide det og.

Ugn - Njaaa, isåfall så blir det rundt 10000 eller over. Som igjen betyr at jeg har lite lyst og selge
    Tor Martin Ølberg
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

• Originally posted by Tor Ølberg View Post
      GENEXXA - Jo det var noe i den duren som var planen. Bare at jeg tenkte ikke å vise noe spesielt bak seteryggen men det kan være en ide det og.

Ugn - Njaaa, isåfall så blir det rundt 10000 eller over. Som igjen betyr at jeg har lite lyst og selge

Du er så lite sammarbeidsvillig altså :|
      Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
      [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
      Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

• Gimme some løøv and maybe you shall recieve løøv? ;D men nei mcintosh skal beholdes, den skal ta seg av diskantene
        Nå har jeg en P9 spiller på vei så da blir det byggings relativt snart. Holder på å jakte som faen etter et sveiseapparat men skal ikke være lett å finne et. Driter i hva det sveiser, Tig, mig, mma osv osv jeg tar det meste...
        Tor Martin Ølberg

Comment

• http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=24974064 no sånt a?
          Må vel være midt i blinken, mig/mag hvis man greier å skaffe gass..
          Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
          [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
          Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

• Der har du noe ja. Skal sende melding til personen og hørre
            Tor Martin Ølberg

Comment

• Da har jeg noen gode nyheter. Har ODR diskanter som betales imorgen hvis alt går etter planen. P9 spiller står også på vei etter hvert men det tar vi når den tid kommer.

Samtidig så har jeg en siste god nyhet. Når pengene ruller inn så blir det ODR 7" i dashen. Skal bli kos og bygge om dashbordet slik jeg vil hadet. Skal se om jeg får skissert noe opp slik at dere faktisk kan se hva planen er.
              Tor Martin Ølberg

Comment

• Høres ut som at dette blir virkelig gromt!
                Bmw e34 520:
                Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

Comment

• ODR midbasser og diskant på dash ja, da begynner vi virkelig å snakke her. Følger med vettu, Tor!
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                  Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

• Da er en del blitt gjort. Har nå tømt bagasjerommet for alt som heter bilstereo. Samtidig så har jeg tatt ut taket og fjernet orginal dempingen og klasket på Audiosystem sin demperull + litt dynamat som jeg fikk av en kompis.

Begynner å bli tomt...

Der var alt borte...

Jævelske orginaldempematten. Hvem faen finner på å surre nettingsnøre rundt i taket på en bil? For noen jævla kjøtthuer.

Fant ut at beste måte å fjerne alt dette klient på var å først skrape av dempematten med en sparkelspade så gå over med varmluftspistol + skrapa for å fjærne resten av restene + lim.

Brodern var beste løsning på å fjerne disse mattene.

ca 2 lag med audiosystem dempematter + litt dynamat litt rundt omkring.

Fangsten fra NM. Tusen takk til EMMA og dynaBel som leverte dette.

Totalt for sesong så ble det 2x første plasser, 3x andre plasser.
                    Gir ut en takk til alle som har deltatt og vært med på å gjøre EMMA til et så flott år, hvertfall for meg som var ny deltaker.
                    På en annen side vil jeg også gjerne takke Joakim for å hjelpe med innstillinger når jeg var helt grønn på dette. Så vil jeg gjerne takker Tony som har vist oss nye veien inn til EMMA + tok litt vare på rogalendingene når vi kom over i april?
                    Erik andre for en liten skjekk under EM samt flerne prøvelyttinger som resulterte i og avsløre noen feil her og der.
                    Takk til Tante Bråten og Reiseleder Jønsberg som tok så godt vare på Dovremyggen som ikke vet hvor han skal sette føtter eller armer henn i utlandet. Skikkelig kos når folk passer på at en spiser skikkelig og ikke kommer seg selv bort. Setter skikkelig stor pris på samholdet alle sammen hadde nede i Rotterdam.
                    Sist men ikke minst veldig stor takk til Ketil Skjei som gjorde året til et magisk år for GhettoGolfen, Fyren fortjener stor respekt, samt ære for å ha taklet og ordnet med sponsorer, arangementer, diverse utstyr jeg trenger før EM og til slutt sponsor klær for Team Norway. Alt dette har han klart + drive en bedrift på siden. Manden er legendarisk innen Bilstereo...

Har målt 135 dB på 47 hertz. Mer enn det tørde jeg ikke å tyne ut av de stakkars daliene.

Planer for neste år er som så og kjøre mosconien på 7" ODR som skal i dashen. McIntoshen blir å kjøre på ODR diskanter som er faktisk på vei fra sverige nå. Litt usikker på hvordan det kommer til å se ut i bagasjerommet da jeg ikke er sikker på om jeg skal gå for et 18" bass element eller om jeg skal gå for daliene. Uansett så har jeg en plan, den blir delt videre når jeg vet noe mtp finans o.l.

I fronten skal hele dashbordet bygges om. Kasser på 18-22 liter skal lages til odrene, dette betyr da at instrumentpanelet må flyttes i midten som blir en rimelig stor jobb. Så jeg tenker at jeg bygger inn en 7" multimediaskjerm fra dynabel i sammeslengen. Spilleren blir plassert nede i midtkonsollen. Alt av luftekanaler til sjåfør blir fjernet men beholder frontrute kanalen + benkanalene. Satser på at dette kommer til å fungere ok.

Hvis det skulle være noen spørsmål eventuelt noen som skulle ønske og sponse prosjektet så ikke nøl med å ta kontakt. Jeg er kanskje stor, men er rimelig liten, søt og herlig som fattern sier.
                    Gled dere til neste år, bilen SKAL låte bedre, den skal se MYE bedre ut.

Også noe jeg sikler litt på men vet ikke om jeg kan ta meg rå til...

Dovregubben. Ut.
                    Last edited by Tor Ølberg; 06-11-2010, 04:26.
                    Tor Martin Ølberg

Comment

• Interessant jobb det der, å være barnepike. Hehe
                      Tante Bråthen

Comment

• Kult, blir spennende å følge med fremover!
                        Bmw e34 520:
                        Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

Comment

• har en nuclear 1x12" fra ground zero i spesialkassen til den. samt kjøre bare på 1700 w rms å subben tåler 2000wrms å jeg klarte og spille 139 db på 32 hz. råder deg til og prøve ground zero sine elementer! dem gir seg når dem e sprengt å dette tar tid!
                          Jorniboy

Comment

• Huh? Tror ikke Tor er veldig interessert i noe sånt gitt..
                            Jonas Tautra

Comment

• Ikke for å si noe men 139 dB med 1700 wrms er ikke akkurat imponerende men nei det er heller uintresant mtp at jeg skal spille fint og ikke høyt. Om et element ikke stopper før det er sprengt er og heller uintresant da det ikke sier noe om hvor fint det spiller. Men nå har jeg ordnet et sponsor avtale som blir signert i nermeste framtid så da blir det nok noen kosesubber.
                              Tor Martin Ølberg

Comment

• Hvilke andre elementer fortsetter å spille når de er sprengt undres jeg på
                                Mvh Tony
                                - The only road to take is perfection itself

Comment

Working...
                                X