Da skrur du ut pinnen som du låser opp og igjen med som er på toppen, sitter to skruer bak dørhåndtaket som det er stort hode på. døråpneren kan være litt kinkig, da den også sitter fast i spor i dørblekket. sveiva er det bare et klips som man dytter i motsatt retning av sveivearmen, annet enn det, så er det vel bare klips rundt det hele tror jeg..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ultirat
Collapse
X
-
selvom det er en GL så betyr ikke det at det automatisk er elektriske vinduer har ikke det på min GL... heheMvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
-Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-
Comment
-
Da var det tid for enda en update.
Litt er gjort. Når jeg snakker litt så er hele forsterkerkassa blitt trekt med skai samt ene subkassen er blitt glassfibersparklet. Det må mer sliping til men det kommer senere.
Begynnelsen av trekkinga. Skulle bare sjekke at plexiglasset passet greit før vi begynte.
Ble dessverre ingen inaction shots, men her ser dere plata litt før den ble ferdig. Dette er plata som skal ligge på toppen.
Ferdige resultatet av topseksjonen. Måtte legge noe oppå for det virka ikke som limen holdt helt skikkelig. Med noen timer med noe tyngde oppå toppen ser ut til å ha fiksa dette.
Hele kassa! Er relativt fornøyd med resultatet med tanke på at jeg aldri har trekt noe eller lagt noe inni en bil.
Hva mener folket? Tar gjerne imot ris og ros, samt forslag til hvordan jeg skal trekke subkassene.Tor Martin Ølberg
- Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!
Comment
-
Ser bra ut nå.. Fart i sakene
Ikke lakker bunnen sort, bruk heller noe lyst slik at det ikke blir for mørkt. Grått eller lyst stoff funker fjell :-)
Eller hvit lakk...
Testet lysene? Kan f.eks koble det rett på bagasjeromsbelysningen, slik at lyset tenner når du åpne bagasjen.
Tenkt mer på hvordan dørene skal bli? a-stolpe eller speilhus som får oppgaven om å holde tweeteren?Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland
Comment
-
Doh... Bunnen er allerede lakkert svart Men derimot så ble det litt fett fordi lakken ble trekt inn i treet så du kan fremdeles se tremønsteret. Kan vær jeg hiver på noe lysere blåmaling.
Dørene skal bygges ut fremdeles og vinklet litt opp. Venter fremdeles på pakka fra bilradiospes.no
Når jeg tenker på tweeter så blir det mest sannsynlig i a stolpen. Må bare innom knoksen å få tak i noen a stolper (deksel).
Å få av A stolpen blir visst ikke så mye jobb som jeg trodde det var så da er det bare å kjøre på tenker jeg.
og btw Lysene funker fjell di, eneste som ikke var helt 100% var et av lysene som manglet 2-3 LEDer men det er en mindre bagatell. Tror det blir mer enn nok lys med 4 lys uansett. Noen anelse hvor jeg kan koble på lysa til bagasjeromsluka?
btw, fant du konvolutten? vil være på den sikre sidenTor Martin Ølberg
Comment
-
Enda en liten update for de som følger med.
En kasse er blitt total sparklet. (nå gjenstår bare helvete med å pusse ned glassfiber sparkelen jeg kasta på -.-) Samtidig så har jeg fått alle kablene jeg trenger \o/ (Takk til NeDD)
Et stykke kasse som er klar til å bli pusse. Blir hardt arbeid dette uten båndsliper.... Får ty til muskelkraften i dovregubben inni meg.
Annen vinkel.
Topvinkel. Viser son ca hvor langt det skal legges med skai.
Monsterkabelen til subben. Håper at lyden blir noe bedre enn med biltema kabelen jeg brukte før. Den virker hvertfall som det kommer til det mtp. dimensjonen på kabelen samt terminalen i forhold til biltema rca kabelen.
Signalkablene til frontsettet. Som dere ser, monster dette og. Kjøpt brukt av NeDD. Regner med det gjør samme jobben som en helt ny kabelen og for en student så er det viktig og spare noen plasser (men såklart ikke for mye) Kan nevnes at jeg har passert mange helger på fylla bare for å finansiere prosjektet.
Signalkabler, høytalerkabler og lysa som skal monteres inn. Regner med kabelene blir lagt opp i løpet av helgen. Lysene blir nok festet til kassen asap. Satser på at lysene lyser innsiden av forsterker boksen relativt greit. Om noen vet, hvordan kan jeg koble disse sammen med bagasjeromslyset? Slik at lyset bare går på når bagasjeromsluka står oppe?
Ikke lenge igjen før bagasjerommet er ferdigt. Gleder meg som en unge til hele greia er ferdig. Samtidig så regner med å få panelene fra bilradiospesalisten på torsdag eller fredag. Da blir det mer sparkling, og legging av glassfiber \o/
Hvis noen tilfeldigvis har noen astolper til en Golf 3 sier jeg ikke nei takk til å kjøpe. Ellers må jeg innom knoksen og handle noen. (Tenker å ha mulighet for å holde alt orginalt når bilen skal selges)
Tor M Ølberg over og ut.Tor Martin Ølberg
Comment
-
Har du ikke et lite lys i bagasjerommet? Koble fra dette lyset og du har pluss(+) og minus (-) til lysene.
På mondeoen var det bare klips for å ta av det original bagasjeromsbelysningen.
Synd med ledsa, men de var i orden i siste sekund før jeg tok ut alt fra bagasjen... men men, godt du fikk med to ekstra da.
Kassene ser bra ut!
Hvit husmaling funker sikkert det også, om ikke bunnplaten skal vise godt.Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland
Comment
-
Du har en liten "bryter" som blir trykt inn når du lukker bakluka, du kan hente styrestrøm fra denne til og skru av og på lysa. Er ikke opptimalt da det er - som blir brutt, men det vil løse problemet ditt i hvertfall.Spiller: Pioneer p6600DVD
Frontsett: Seas Lotus Performance
Sub:Morel Elate Sw10
Comment
-
Originally posted by Nemoas View PostDu har en liten "bryter" som blir trykt inn når du lukker bakluka, du kan hente styrestrøm fra denne til og skru av og på lysa. Er ikke opptimalt da det er - som blir brutt, men det vil løse problemet ditt i hvertfall.sigpic
Comment
-
Og da lyset blir jordet når du åpner luka, så blir kretsen slutta. Det vil si at det er en bryter som bryter - (jord) akkurat sånn som jeg sa i forrige post? Henter du ut strøm etter bryteren så vil kretsen til lyset han skal koble bli jordet samtidig som original lyset... Så jo så lenge det sitter en slik bryter kan du gjøre det. men det er som sagt ikke opptimatl siden den bryter - i stedet for pluss...
Du sier jo akkurat det samme som meg, bare formulerer det anderledes...Spiller: Pioneer p6600DVD
Frontsett: Seas Lotus Performance
Sub:Morel Elate Sw10
Comment
Comment