Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ultirat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• En del er blitt gjort men blir lite monterings detaljer. Tar ikke sjangsen...
    Uansett så har motatt noe søtt. Skikkelig fornøyd er jeg hvertfall.

Last edited by Tor Ølberg; 08-12-2010, 19:59.
    Tor Martin Ølberg
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

• Lett digg! Grattis...
      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

• eey, ny mobil?
        Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
        [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
        Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

• You guess right sir! Nokia Something-telephone-with-messaging-in-the-mobile-phone
          Tor Martin Ølberg

Comment

• Masse kabler, MASSE.

Slik en lodding skal se ut.

Og alt fungerer! Flott! Ordner feste for instrumentpanelet imorgen. Kan bli rimelig intresant å få til.
            Tor Martin Ølberg

Comment

• Tor Martin Ølberg

Comment

• Ser jo 1337 ut, du får håpe at alt funker når du setter alt sammen

Comment

• Selvsagt kommer alt til å fungere når det blir satt samen igjen. instrumentpanelet funker hvertfall, så nå mangler det lysbryter, viftestyringen, avisning bak. Gjøre kassene 100% ferdig. Bolte alt fast. Forlenge en hel haug med kabler. Lage deksel over hele sullamiten. Så begynner vi å snakke.
                  Tor Martin Ølberg

Comment

• Aha, nå skjønner jeg hva den ideen til faren din var - papp, dynkes i glassfiber? Men se å hent vinkelsliperen og kutt av
                    den ene kanten som står opp fra instrumentpanelet, den irriterer meg. Men god jul da Tor, må feire litt jul også da...
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

• ikke papp som dynkes i glassfiber nei. bruker veldig tynn kryssfiner for å lage formen for så å lage kassene når vi har formen. Gjør det litt lettere i etterkant. Mye er blitt gjort, har vært ute og jobba nå men skal ut nå.

BTW, pappformene er blitt revet og blitt bytta ut med 0.25mm finer samt at jeg har omtrent begynt på nytt på hele skiten

EDIT: Ser ut til at det blir litt endringer av planer for dashbordet.
                      http://store.mp3car.com/Lilliput_669..._p/mon-123.htm
                      Fikk den derne til jul pluss strømforsyning så da blir det data i kjerra. Nå er det bare å finne ut hvor jeg skal plassere alt hen...
                      Last edited by Tor Ølberg; 24-12-2010, 22:29.
                      Tor Martin Ølberg

Comment

• Misunneleg Fin julegave
                        Lilliput er nice

einaste negative kanskje er. fulgte det med innbyggingsramme ?

Comment

• Hva slags carputer blir det i denne bilen da?
                          Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                          [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                          Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

• Blir en Mini-ATX atom prosessor med nvidia chipset. Kommer ikke til å bry meg stort om innmaten enda fordi det blir bare for kosen sin skyld. Angående monteringsramme så skal jeg nok få til noe på den siden. Har en plan for hvordan en skal få til dette.

Hovedkortet som skal inn blir
                            http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=579226
                            PSUen som blir tatt i bruk blir
                            http://store.mp3car.com/M3_ATX_125_W..._p/pwr-029.htm
                            Minne som skal inn blir det 2gb av den billigste sorten fra komplett.no

Mer skulle en egentlig ikke trenge da jeg har sata disker ligende. Skjermkort trenger jeg ikke da chipsettet har dette innbygget med video dekoding så skal være mulig å se 1080p uten problemer. Hovedkortet har også optisk ut, hvis jeg ikke tar helt feil så skal det være mulig å få deq-p90 til å ta optisk rett inn, er en smule usikker på denne siden men går det ikke så blir det ipbus til rca. Lydmessig sett så tror jeg ikke den kommer til å bli av den værste sorten men vi får nå se. Får en problemer så ordner en slik på veien.

Skal få tatt noen bilder når jeg faktisk mottar greiene. Skjermen ble sendt igår fra USA, PSUen blir nok sent iløpet av uka som kommer. Hovedkortet + minne mottar jeg nok på mandag eller tirsdag hvis planen går slik jeg vil.

Så har det oppstått et lite problem selvsagt. Hvordan blir det hvis jeg setter hovedkort nerme batteri, lader + kondisen. Vil jeg slite noe jævlig med støy eller vil det gå uten problemer? Begynner å slite litt med hvor en skal gjør av alle tinga som skal nedi der....
                            Tor Martin Ølberg

Comment

• Annbefaler heller å kjøre en ssd disk i bilen, med tanke på vibrasjoner + kjøring osv osv

Du skal vel bruke et eller annet kabinett da ?
                              Selv har jeg http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=456067#info

med denne disken her http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=607159#reviews

og oppgraderte til 4 GB minne, kjører win 7 ultimate og http://www.centrafuse.com/ med custom look

funker som pokker med http://cgi.ebay.com/120W-Pico-ATX-12...item3ca811fb66

modde dog modde litt her og der for å få den psuen til å funke med det kortet men til slutt etter masse prøving og feiling så funka det

Lykke til ! Er helt konge å ha en pc i bilen

Men hadde jeg tenkt litt om så skulle jeg gjerne ha satt inn en ipad i bilen ..

Comment

• Kabinett lager jeg selv. Angående disk så tror jeg ikke det skal være så altfor farlig med en vanlig disk inni der. Har testa en del voldtekt med disker og har aldri hatt noe stort problem egentlig. Windows kommer ikke til å være på maskinen. Blir nok en ren linux løsning om jeg får det slik jeg vil. Hvis det ikke går slik jeg vil så blir det en lettvekt versjon av winxp.
                                Tor Martin Ølberg

Comment

Working...
                                X