Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ultirat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Okei... Skulle hatt no sånt for å få bort veistøy fra bakdekka.
    Er det takluke på bilen? Evt så kan dreneringene være tette. Sånn der gardinspiral funker fint til å stake opp dreneringen i takluka. Også ganske vanlig med lekasje rundt baklyktene.
    sigpic

Comment

• Hmmm, når du sier det så tror jeg jaggu at de kan være tette. må sjekke over det imorgen. er takluke ja.
      Er ikke noe fukt/vann baki bilen så er ikke ved baklyktene så er nok taket som lekker da... jaja, en får ordne slikt.
      Tor Martin Ølberg
      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

• du kan kjøre ghetto løsningen også.
        FUGESKUMM!

Dette er hva som blir brukt på ettermonterte takluker her omkring
        Er tett vinters, borte sommers og takluka i funksjon
        ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
        Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

Comment

• Heheh... Eller ikke :P En orginal takluke uten drenering vil funke veldig dårlig. Pakningen som ligger rundt glasset på takluka på litt eldre biler er bare en støvpakning og er ikke laget for å stoppe vann.
          Last edited by J.T.; 27-01-2011, 22:01. Reason: Bruk svar-knappen og ikke svar med sitat-knappen :)
          sigpic

Comment

• Tja, var ikke noe særlig vann og finne rundt takluka, så virker som dreneringen virker som den skal, for er framme ved pedalene vannet ligger. Jeg forstår derimot ikke hvor vannet kommer inn henn.... Men skit i det, har klaska på dempematter over alt så får vi se

Kommer med bilder senere ikveld.
            Tor Martin Ølberg

Comment

• Måtte kappe ramme og krympe den 2 cm, pga basskassene. Mye støping som gjenstår men blir heldigvis gjort litt imorgen siden jeg får stålringene imorgen.

Påbegynt dempingen. Ligger et lag i taket, og et lag i hele bagasjeromet. Fant ut at jeg endte opp litt kort med dempematter så må gå på sparesiden bak førersetet. Blir nok til at jeg bestiller mer. Hvem skulle tro at 20 lag ikke holdt...

Begynner å ligne noe mtp dempingen.

Fikk litt selvskap utpå dagen

Fremdeles litt igjen på framsiden, men det går kjapt.
              Tor Martin Ølberg

Comment

• Liker det eg ser, morro å se fleire bilstereoidiota(Jonas) svinga innom garasjen din stå på Tor! ikkje mist motet

Comment

• kan vel ikke være nedre del av frontrute pakningen som slipper inn litt vann?
                  Er jo ikke heldig med slike lekkasjer uansett

Liker det jeg ser iallfall
                  ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                  Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

Comment

• Originally posted by Tor Ølberg View Post
                    Fin stue
                    R-Design

Comment

• Har da fått gjort litt idag, var noe jævla herk og få stålet til å sitte skikkelig så har støpt mer for å få alt til å sitte 100%

Begynner å bli ferdig med dempingen. Uheldigvis så mangler jeg akustiske dempematter så må nok bestille no mer, torpedoveggen mangler men resten er ok. Alt er dekka bortsett fra kanaler på høyre og venstre siden. Burde da holde det. Ikke vet jeg men satser på det funker. Ellers så skal ALLE kasser dempes med akustisk og butyldempematter for å få maksimal effekt. Bassdalen mente å dempe alt av dashbord bil hjepe veldig stort mtp støy utenom.

Kom gjerne med kommentarer. Setter pris på all hjelp men kommer nok ikke til å få forandre på noen form for design da alt er tenkt ut slik jeg vil ha det.
                      Tor Martin Ølberg

Comment

• Helt tomt for akustiske dempematter nå? Fikk hvertfall tatt det meste av gulvet
                        Du skulle forlenget de støttestagene til subringene slik at de på en måte gikk ut av kassen og boltet fast i ramma på bilen. For kan tenke meg at subben får hele kassa til å svinge i mottakt med bassen og dermed utligne litt av lyden. Er tross alt en god del vekt som beveger seg fort frem og tilbake der Kanskje sveisa en lang bolt i stålet bak kassa og borre hull i kassa og tre kassa på staken med store skiver og mutter. Og deretter få de støttestagene fra subben fast i de boltene igjen. Da vil jeg tro at det sitter som F og du vil få stram og fin lyd i fiserne
                        Jonas Tautra

Comment

• Her er en filmsnutt av en kar med litt peiling som holder på med sånn passe grundig demping, kan jo ta en titt på den for litt tips og inspirasjon
                          http://www.youtube.com/watch?v=qrk507bSnWE
                          Mvh Werner Harstad

Comment

• Werner, bagasjeromsluka er allerede dempa mangler bare torpedoveggen nu, er den biten jeg sliter med å for å kunne få dempa torpedoveggen er det MYYYE jeg må demontere så veit ikke helt om jeg orker den delen, skal se litt på det idag hvor mye som må ut for å komme til.

og Jonas, tja jeg vet ikke helt. Kassen blir dekt med dempematter i hytt og pine vær samt bolta fast rett i chassiet så stivt nok burde det være. Har du noen tanker på hvordan jeg kan få sveist stagene igjennom kassene uten at det blir for mye krongel og ta den inn og ut? Er den biten jeg sliter med å se
                            Tor Martin Ølberg

Comment

• Tenker om du sveiser bolter i ramma på bilen som kommer inn i kassa når du setter den på plass. Så sveiser du noe stag til di boltene igjen slik at alt sitter som fy. For om du ikke fester subben i noe annet enn glassfiberen så vil nok hele dritten komme frem i bilen i evt kræsj :P
                              Jonas Tautra

Comment

• Originally posted by Tor Ølberg View Post
                                Werner, bagasjeromsluka er allerede dempa mangler bare torpedoveggen nu, er den biten jeg sliter med å for å kunne få dempa torpedoveggen er det MYYYE jeg må demontere så veit ikke helt om jeg orker den delen, skal se litt på det idag hvor mye som må ut for å komme til.
                                Joda Tor, nå når du har gjort SÅ mye så må du jo dra den helt ut og ta ALT. Kjør på, sier jeg bare!
                                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Working...
                                X