Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ultirat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tja, en håper nå det kan bli noe fint utav det. Men mye som gjenstår og gjør. Doper kassen imorgen før jeg drar på et dali "informasjonsmøte" eller no i den duren. Noe gratis greier Hifiklubben skal ha
    Tor Martin Ølberg
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

• er jammen meg godt du har hørt på meg det her blir IKKJE feil!

men et lite tips er ikkje det greit å ha på div orginaldeksler rundt ruta bak før støyp
      og kanskje laga gulvet i bilen ?
      du har kanskje en plan

Comment

• Har en plan ja. Gulvet blir laget i tynn treplate som blir forsterket med glassfiber på undersiden, denne blir å slides rett inn. Eventuelt at jeg lager et deksel som går over forsterkracket og har gulvdelen støpt i seg. Må tenke ut en finurlig plan.

PÅ en annen side har jeg nå vurdert og vinkle om subbene igjen å vinkle dem rett mot bakruta for å få subben framover. Etter en liten prat med en som kan slikt. må nesten se det an hva jeg gjør. Jeg TROR det kan funke slik det er nå for subbene vil spille rett i mosconi forsterkeren som skal i (huet mitt) reflektere mot bakruta som igjen vil reflektere framover igjen.

Hva mener folket? Behold det slik det er eller forandre på vinkingen?
        Tor Martin Ølberg

Comment

• Jeg hadde vinkla elementene bakover, er det som etter min erfaring fungerer best. Og få lyden til å reflektere frem og tilbake baki der høres ut som en fin måte å få upresis bass på :P For all lyd blir ikke reflektert, og det som blir reflektert kommer frem i en helt annen fase en det som går direkte til lytter.
          Jonas Tautra

Comment

• Da får en rive av fleecen og vinkle om på nytt. Er ikke værre enn det.

Jonas send meg en melding idag ang. dali infomøtet. (ny tlf) +
            Tor Martin Ølberg

Comment

• Tor: bygg det sånn som DU vil ha det og heller forandre litt neste vinter vist ikkje det fungerer no er du godt i gang og du ser framgang og våren nermer seg fort.

vinkle subber tar tid å få det likt
              å rive ned noe å begnne på nytt? ÆSJ umotiverande, men ja. det kan lønne seg, men siden Tor ikkje har bygd SO mye som f.eks fido, engen, osv ? bygg Tor stå på! vist du blir misfornøgd? jo då vet du ka du gjer neste gang du bygger :=

Comment

• Tja, endte opp med å gi faen i å rive de og heller fortsette slik det er. Dopa den ene kassen men gikk selvsagt tom for polyester så neste update får bli på søndag. Den andre kassen er blitt forsterket en hel del og begynner å ligne på noe. Mangler noen lag med glassfiber der og men den har potentsiale
                Tor Martin Ølberg

Comment

• You go girl!

Comment

• Jeg er enig med Jonas, MEN jeg tror ikke det er noe problem hvis det er Emma-lyd du er ute etter (jada, bare halshugg meg for det uttrykket )
                    Regner med at du kommer til å dele lavt, rundt 40Hz elns. og da blir det liten faseforskyvning.
                    Eller ser det bra ut!

Mvh
                    Dag Johansen
                    "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

• Delingen blir på rundt 50/60hz regner jeg med. Må første finne ut hvor mye ompf jeg får ut av 7"erne, men skal ikke se bort ifra at det kan bli 40 hz
                      Tor Martin Ølberg

Comment

• Det er jo BARE bass...

Bass er det minste problemet å få til, så lenge det sitter FAST!

Ikkenoe problem å få det til å funke til ditt bruk sånn det er nå.
                        [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                        [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                        [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

• Vil jo at bassen skal være bra da... Om jeg jeg ville ha "BARE" bass så kunne jeg slengt inn 2 kickere med en ads forsterker..
                          Tor Martin Ølberg

Comment

• ... eller 2 B2'er.

Comment

• Haha, skal aldri si aldri Hvem vet, kanskje b2ene spiller både dypt å fint. Og hvis de ikke gjør det så får det bli ombygging til de gjør det
                              Tor Martin Ølberg

Comment

• De har i alle fall rykte på seg for å spille flott nok. Tror faktisk jeg skal kaste meg på b2-bølgen og prøve en slik selv til sommeren.

Jeg kan aldri tenke meg at refleksjonene det snakkes om utgjør et uopprettelig problem. Dessuten tør jeg påstå bildene lyver litt, det hele så litt mer doable ut i virkeligheten mtp enn det bildene kanskje hinter til.

Comment

Working...
                                X