Jepp. Vi får se hvordan det går Krysser fingra for godlyd Synd at basserne står for omtrent ingenting av hele lydbildet (prosentvis that is)
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ultirat
Collapse
X
-
Last edited by Tor Ølberg; 04-02-2011, 23:13.Tor Martin Ølberg
- Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!
-
Ey jeg hadde ikke lader, ok? Kan ikke la bilen stå og spille med sub da vettu. Burde kjøpe lader før EMMA starter igjen jeg..
Men jeg huska å skru på subben når Joakim skulle dømme da, fikk jo faktisk bare 6 poeng mer på sub-bass da.¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III
Comment
-
Forsterket med 3 lag idag. 1 på innsiden og 2 på utsiden. Begynner å ligne på noe men fremdeles en del arbeid igjen før kassen er slik jeg vil ha den.
Forsterket på innsiden og tett igjen de fleste skjøyter (overgang fra filt til glassfiber)
Satser på en vanntett kasse.
Høyrekasse trekt med et fint rødt teppe fra ikea.
Passer fremdeles..
Passa den og jo!
Hmm? Føler høyre kassa er lengre ute enn den andre men veit ikke om jeg skal gjøre noe mer med det.
Det var da dagens arbeid. Vi får se hvordan det går framover. Har myeeee glassfibring og gjør igjen og begynner og bli riktig drittlei av den jævla helvetes forpulte støpingen. men men, en ser hvertfall framgang i hva en driver med nåTor Martin Ølberg
Comment
-
Mer forsterking. Skal nevnas at jeg stod oppå kassen før jeg forsterket enda mer og det med litt gjyning og. ca 115 kg det konsentrert på en flate. Null knirking og )
Er vel omtrent 5 lag her. 4 med uvevd og et med vevd så får vi se hvordan det går med styrken. Håper på null resonans.
Alle skjøyter er glassfibra over også for å sørge for at kassen holder seg i sammen.
Andre kassen som har fått totalt 5 lag og kose seg med i dag. Ei vennine som hjalp meg med glassfibringa på den. Hun syns faktisk det var gøy og
3 vevd lag og 2 uvevd.
Lurer på å ta å prøve å hoppe på dem imorgen for å se om dem tåler det
Fremdeles mye som gjenstår men framskritt skjer hver dag. Mye sparkel og støpeplast arbeid som gjenstår for å få kassene tilnermet like siden jeg ikke er så jæææævla god på forarbeid at det gjør noe men slik får en ordne på et eller annet vis
Glemte å nevne at alle kommentarer settes stor pris på. Når en sliter med arbeidslyst er fint å se at noen setter pris på bare å se at bygget tar form : ) Så takk til dere som tar orken og skriveLast edited by Tor Ølberg; 08-02-2011, 01:43.Tor Martin Ølberg
Comment
-
Detta begynner å bli bra det!
Synes du står på fælt om dagen, og det synes!
Vet det er mye mer arbeid enn det som kanskje kommer fram på bildene
Men, du har fått med deg venninna di som hjelper?
Samme som vi har snakka på før her?
I såfall, hva er vel bedre enn det?
Stå på Tor!
2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -
Comment
-
Hehe javel
Tolker det som et ja jeg, og har bare en ting å si:
Stå på videre!2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -
Comment
-
Pusse pusse pusse pusse pusse... fuck my life.
Mer pussing?
Oh yes, you guessed right. Mer pussing ;D
Enda mer forsterking. Testa begge kassene idag med å stå på dem. Ingen knirking eller hint til det. Begynner å bli rimelig stivt. For se om jeg orker og legge noen flerne lag.
Den andre kassen fikk også 2 lag med glassfiber men det fikk jeg ikke tatt bilde av. Klødde så inn i granskauen at jeg måtte bare slutte av. Lungene har heller ikke godt av glassfiber spon bare for å dele mine erfaring med jævelskapet. Så skal du glassfibre, ha RIKTIG og RIKELIG med verneutstyr.
Ikke gå i fella som meg og bare peis på å gi faen, du ender opp i gørra.Tor Martin Ølberg
Comment
-
Ble litt kosearbeid idag.
Etter mye om og men kom det endelig inn i kassen
Rammen paste også inn. Helt til jeg skulle ha den andre ramma på plass... Da ble det trangt om plassen gitt. Men jeg får ta fatt i vinkelsliperen yet again og få magre ned kassene litt ^^
Blir da fint dette?
Planen videre for kassene er og få tetta dem helt. Tok å fylte dem med vann og den ene lakk noen plasser, ikke store lekasjen men fremdeles lekasje. Ikke bra nok altså! Så begge blir dekt med glassfiber på innsiden også.
Ellers skal begge kassene få en rimelig lik fasjong med hjelp av en god dose med støpeplast + sparkel. Gleder meg til pussinga! Håndpusse arbeid er kosearbeid ^_^
EDIT:
Glemte å legge med min lille "trykktest"
115 massive dovrekilo på toppen av kassen. Ingen tegn til knirking eller at det skulle gi etter. Jeg er imponert over styrken i faenskapet ^_^Tor Martin Ølberg
Comment
-
Burde være EMMA approved, om den er det får Kent Olav o.l si ifra om
Ingen mulighet for den jævelen og springe sin vei
Alt er festa med maskinskruer som er gjengagjennom helegodset med mutter på baksiden.
Støpeplast... Kjekt å kunne bruke fattern sitt resovoir med seilflysaker.
orhåpentligvis så blir kassene omtrent like. Vi får se om dette stemmer
Tor Martin Ølberg
Comment
Comment