Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ultirat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Her i gården går det nok i Urge, Red Bull og Marlboro. Trenger ikke mer for å bygge heavy ;D

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bassdal:

(SIDEN TOR! har nok en gang brukt profilen min får eg oppdatere,.
    stakkaraen har jo sovna allerde, blir ei hard tid på han i møte framover )

til å vere andregangs bygget hans er eg meget imponert!!! å tørre å bygge noe so sinnsykt til andregangsbygg med glassfiber er ikkje lett!.

eg trur det blir betre på min måte, so i dag har eg dessverre slipt å tilpassa i heile dag/natt.
    kun med å slipt sparkel sveist litt

stakkars Tor trur eg vart litt oppgitt, her har han lagt ned MAAAAAAANGE TIMER med sparkling (TRU meg) og so sliper eg vekk ca 10KG! med sparkel kanskje meir,

Planen min var å få trekt det i 00.00 tida i natt men pågrunn av so mye tilpassning,(HAR IKKJE begynte å SPARKLE) so gjekk planen min i vasken, men til kvelden/natta bagasjerommet = FERDIG.

en veit at en har pussa mye å lenge, når en spyr sparkelstøv.
    (JA bruker støvfmasker,men av og til blir det for lenge om gangen mellom kver filter skift)

bilder kommer. no er det søvn i noen få timer.
    Last edited by bassdal; 29-04-2011, 06:08.

Comment

• Haha, tenkte meg egentlig noe sånt. Ikke akkurat bra egentlig, men så lenge dere får utretta ting så!
      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

• Alt er faen blitt skjevt og helvete så det var da en del tilpassning å gjøre men kommer nok til å takke karen når alt er trekt og ser fint ut. Men men en lærer så lenge en lever : ) Idag så fortsetter masdalen med bagasjerommet mens jeg river ut det som er i dashbordet.

Ser ut til at det kommer inn noen kunderbiler fra ice også idag som jeg kommer til å ta (simple kabelstrekk jobber) Bilder kommer når det er noe som er verdt og vise fram

helsing Tor M.
        Tor Martin Ølberg
        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

• Alt er verdt å vise fram Syntes det skulle vært flere "spore-av-prosjekter" som dette gående.... Stå på Tor! Abonnerer selvfølgelig
          VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
          DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
          http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

Comment

• Nje, spore av prosjekt begynte som morro, akkurat nu har jeg bare lyst å begynne på nytt. grunnarbeidet er altfor dårlig og lite gjennomtenkt. Forsterkerramma er blitt kapt opp og blir sveist i sammen igjen i løpet av mandagen (stig sitt sveiseapparat er på reperasjon og det andre som er der (som jeg får bruke) har et eller aent svidd seg i så det går ikke an å smelte gjennom 2mm tjukt gods) Tilpassningen begynner å komme seg men en ser liksom aldri slutten. Ting begynner å ligne på noe men for meg som har pusst på de samme kassene i de siste månedene så begynner jeg å bli en smule oppgitt kan en si.

Vi får nå se hvordan det går med dashbygget, om det i det hele tatt blir noe av planene. Har forhørt meg litt med dag johansen ang. kassevolum til odrene, noe som egentlig er ganske lett å få til.
            Tror han stakkars stig er litt oppgitt over alt jeg faktisk har gjort mtp hvordan ting er gjort. Han mener jeg har tatt litt vann over hodet mtp at dette er faktisk det andre bygget jeg bygger. Men men, eneste måten jeg lærer er å begynne slik det selv passer meg. For noen passer det å slenge inn en basskasse og noen forsterkere. For meg så funker det å hoppe i det å gi full gass. Angående om bygget faktisk blir ferdig i år får bli en annen sak. Akkurat nu ser det ikke lyst ut men skal nå jobbe på som faen for å hvertfall få lyd i greiene, men det gjenstår nå å se.

Men men, nå tar jeg kvelden, bassdalen begynner å bli syk og jeg begynner å bli frisk.... Lurt av meg å bruke samme filter som bassdalen (støvmaske).
            Tor Martin Ølberg

Comment

• er ikkje kjekt for meg når eg spørr tor fleire ganger du har IKKJE brukt mitt filter sant. ,men shithappends.
              noen timer søvn å litt pencelin so er eg nok frisk igjen.

hehe stakkars Tor han blir oppgitt, prøver berre å lære han. begyn i det små. Ang dashbordet er ingen problem å få noe til men, eg prøver å fortelle han: alle dei store har begynt i det små, men vanskli for han å gå inn for det.

er kun 6liter kasser en MÅ ikkje flytte instrument panel til senter av bilen for å få liter volum nok osv. prøver å gjere ting enklere for han sånn at han og kan få lov å bygge å prøver å forklare han koffor eg gjer det sånn

når eg holder på med bagasjerommet. og han må vere forsiktig å rolig, med alt, en dult i ei kasse = en ødlagt sparkel flekk f.eks. er mye arbeid forjeves å må taest igjen , prøver kun å lære å vere hyggeleg, for meg er FINNISH viktig.. folk er forskjellige sånn er det,
              prøvd å tatt vare på ting, er kjedeleg for meg å høre er en gammel bil osv,

eg leverer ikkje en bil utifrå verkstedet som ikkje eg er fornøgd med. sånn er eg.

når han har pussa i 3 - 4 mnd. so trur eg det er mye kjekkere for han når alt er trekt å shina og ser koffor eg gjer det
              men stakkarsen ser ikkje framgang, planen min var kun 1dag på bagasjerommet, men blir ca 3dager. til sammens.

som sagt søndags morning begynner dash.

som sagt eg veit eg rekker å bygge alt vist eg får gjere ting på min måte.

han smiler kanskje litt meir i morra når han ser at bagasjen er trekt :P (grunn arbeid er viktig )

men når eg får beskjed om ting før han kommer =
              bagasjerom.
              dashbord.
              rustsvesing. (ikkje store jobben)

so tar eg styringa å gjer all jobben , dessverre har Tor blitt satt til å rydde osv, eg vil ha det ryddig rundt meg
              og det er ikkje kun eg som har verkstedet er 2andre kompisser vi deler med og vi vil ha det ryddig rundt oss
              og vist ikkje verktøy henger på riktige plasser, går alt mye tregere.

men ka meiner folk?
              skal eg bygge å lære han. Eller skal han få lov å ta "styringa", og eg sitte å forklare han ka han må gjere?

(då er blir vi ikkje ferdige beklager å sei det, men eg har trossalt bygd i noen år, med alt mulig og veit ka tidskjema er)
              som sagt eg prøver å kun å vere hyggeleg

dag1:
              reiser på vrakhandleren får tak i orginalt deksel,
              går litt tid vekk i dill og dall.
              kapper MYE i kassene på grunn av å lage Gulv i bilen
              kappa litt i stålramma hans so var litt "skakk" og sveist med en ødlagt trafo på sveise apparatet. ( ingen problem å få det KUN til å henge sammens til eg får mitt apparat igjen på mandag, vist en er forsiktig.

dag2:
              sparkla å pussa til passning.

dag 3: (den begynner etter noen timer med søvn og litt skikkeleg grillmat med et par -3 kalde)

pusse ferdig ei kasse. kun noe fin sparkling (max 2timer i rolig tempo)
              trekke alt sammens (beregna 2 - 3timer per kasse

får legge ut litt bilder eg då, for eg har iallefall sett framgang,

litt kappa deksler og gulv

etter mye kapping.

mye sparkel arbeid, men synst det begynner å nerme seg,

Comment

• Blir så bra dette atte Min erfaring er at man lærer mer hvis man utfører jobben selv og noen forklarer hvordan det skal gjøres, MEN det tar som regel endel mer tid enn om noen som kan det utfører det og man heller prøver å følge med å lære den veien så man kan det neste gang man skal gjøre noe. Og tid har dere vel ikke akkurat mest av nå Man må gå før man kan løpe
                Ole Petter Holelien
                Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

Comment

• Jeg vet hvor skjevt alt var baki der, så da skjønner jeg hvor stor jobb dere har hatt om dere har retta på det altså. Ser helt klart fremgang jeg også baki der, ting passer sammen på en helt annen måte nå
                  Jonas Tautra

Comment

• "men ka meiner folk?
                    skal eg bygge å lære han. Eller skal han få lov å ta "styringa", og eg sitte å forklare han ka han må gjere?"

Fortsett slik du gjør det Eg ser kanskje trist og oppgitt ut men vent te me får trekt sakane då bler det kjærleik i gården på førde.
                    Tor Martin Ølberg

Comment

• lenge skal dokke herje på?
                      Ekje noke vits med bass hviss resten av lyden er dass!

Comment

• til fredags morning/ettermiddag.
                        Tor Martin Ølberg

Comment

• "då bler det kjærleik i gården på førde" kan tolkast litt forskjellig den der....

Comment

• og når du komme hjem har eg lovt lyd i eclipsen :P Ska bli ei harde og stressanes uga iallefall

Comment

• Skulle ønske jeg kunne vært på førde og kjent på kjærligheten!
                              Og hjulpet til
                              Jonas Tautra

Comment

• Og sånn btw, fortsatt interessert i å få polert opp den sikringsblokka?
                                Jonas Tautra

Comment

Working...
                                X