Husk at det nå er nesten dobbelt så mange hull i den plata enn på bildet
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ultirat
Collapse
X
-
Hvor skal den perforerte platen?Runar E. Olsen ~ Moderator
Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif
Comment
-
Blir en helt i bunnen og en nerme odr elementet. Mellom de perforerte platene så skal det være en del dempevatt.
vil bare legge til at jeg må Takke sponsorene nok en gang. uten dere hadde det ikke gått.
Big up til
B2 Audio som stiller med de beste strømkablene som finnes samt subelementer som kan spiller dypt fremdeles med skikkelig ompf!
Judysbilstereo som stiller med dempematter (akustisk og vibrasjons), batteri, lim og mye småtteri jeg ellers måtte trenge
og en siste stor takk til Dynabel Tønsberg (Joakim Skovlund) som stiller med snakeskin, Inakustik kabler (+ rca kontakter), Griller, Lys, loddetin og stor kompetanse innen bilstereo.
Hadde aldri greid meg uten sponsor dette året da det er blitt litt vel dyrt... Så får vi håpe jeg viser sponsorene fra en positiv side når jeg får møtt opp på treff med lyd i kjerra ;D
Planene for helga er:
Fredag: Bursdagsfest, bli drita (relativt)
Lørdag. Sveise ferdig stålkassene samt borre oppe for å kunne gjenge greiene. Hvis jeg rekker sveise fast kassene til torpedoveggen og avstivningsstaget rett under.
Søndag. Begynne med å tilpasse dashbordet til kassene.
Framtidsplaner før EM (Må se det an på tid og penger)
Lakkere kjerra svart og hvit (eventuelt en annen fin fargekombinasjon)
Bytte fjærer til stivere senkefjærer og sleppe kjerra helt ned
Bytte felger til noe gromt med stor brønn, alla brock b1 (Slike oddove har)
og til slutt bygge om dørene slik at jeg får tang band w6 inn i døra men det må også ses litt an på hvordan det først spiller. Er ikke 100% sikkert jeg trenger mer ompf i bunnen enda.
og til slutt ønsker jeg gjerne tilbakemeldinger på hva folket mener. Vær gjærne veldig kritisk til det jeg gjør så skal jeg få se om jeg får retta opp ting as i go.
Peace outLast edited by Tor Ølberg; 10-06-2011, 13:49.Tor Martin Ølberg
- Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!
Comment
-
Hvor store blir disse kassene du lager til ODR 7"?
Du kunne jo bare brukt høyttalere-gitter i stedet for å lage nye..
Passe på dempe godt innvending rundt veggene.. PM Shop gutta gjorde det samme opplegg i sin Saab 9000 / Sony XES bil , hørt i ettertid at dem hadde små "problemer" med disse type kasser pga de er runde og hadde en slags rar akustikk/refleksjon og by på litt problem for dem etter det jeg hørte fra andre som hadde kjennskap til bilen.
Comment
-
Kassene blir ikke særlig store men di blir ventilert. Joakim som sa jeg skulle gjøre det tilnærmet slik.
Dempematter kommer på innsiden når alt er sveist fast i karroseriet. Som forhåpentligvis blir gjort på tirsdag da jeg gikk tom for sveisetråd. Typisk...Tor Martin Ølberg
Comment
-
Takker for at du var / er fornøyd med produktene våre.
Kan ikke si annet enn at jeg er fornøyd med tråden din, gøyalt å lese og bra oppdateringer og løsninger som en ikke hadde trodd var mulig fra første stund.
Comment
-
Hehe, godt å høre du er fornøyd. Er nok mange av løsningene som ikke har vært helt 100% men de fleste er blitt retta opp i av bassdal. Idag blir det dashbygging så får vi se om jeg får lagt ut noen bilder i løpet av kvelden.
Til min store ulykke gikk jeg tom for sveisetråd på lørdag så da fikk jeg gjort fint lite på søndag og mandag... men fikk heldigvis sveist ferdig kassene hos en kompis som hadde sveiseapparat med gasstråd og gass! ble nesten fornøyd med sveisene der gitt.Tor Martin Ølberg
Comment
-
Note: Ikke kommenter sveise med mindre du har 1. sveist med flusstråd eller i det hele tatt har sveist. Sveisene henger selv om dem ikke ser helt knasne ut.
Begge kassene ligger flush med røret som ligger på toppen. Skillz med ghettomåling!
Meget fornøyd dovregubbe
Tror ikke disse kommer til å springe sin vei... Er vel noe av det sykeste av mellomtone kasser som finns der ute ;D
Imorgen blir det tilpassning av øvre del og nedre del. Så får vi håpe jeg har lyd til onsdagenTor Martin Ølberg
Comment
-
Nei det er virkelig godt å høre du vet hvordan det skal sveises uten gass med flusstråd. Tro meg jeg har stilt på det så godt så det går an. Det er gjennomsmeltet og henger som støpt. Meg og jonas og rivi og dratt og ingen bevegelse...Tor Martin Ølberg
Comment
-
Nå skrev vel Tor at det ser jævlig ut og at det sitter?
Og ja, det sitter fast. Og mange av bildene er tatt med kun noen få punkter sveisa fast, ble sveisa grundigere etterhvert.Jonas Tautra
Comment
-
Originally posted by Tor Ølberg View PostNei det er virkelig godt å høre du vet hvordan det skal sveises uten gass med flusstråd. Tro meg jeg har stilt på det så godt så det går an. Det er gjennomsmeltet og henger som støpt. Meg og jonas og rivi og dratt og ingen bevegelse...Originally posted by Hifonic View PostNå skrev vel Tor at det ser jævlig ut og at det sitter?
Og ja, det sitter fast. Og mange av bildene er tatt med kun noen få punkter sveisa fast, ble sveisa grundigere etterhvert.VW Golf 4
Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
Simen Sormbråten
Comment
Comment