Selger forresten biltema støpeplast? Prøvde å lete på sidene deres, men kan ikke si jeg fant det.
De har også epoxy resin som herder uten å utvikle så mye varme. Polyesteren funker utmerket, men det kan bli noe sterkere med epoxy. Se under" båt" varenummer 252134 kalles lamineringsepoxy. Du kan også bruke tokomponent polyuretan med varenummer 36536, som vel gir aller best resultat og bearbeidingsegenskaper.
De har også epoxy resin som herder uten å utvikle så mye varme. Polyesteren funker utmerket, men det kan bli noe sterkere med epoxy. Se under" båt" varenummer 252134 kalles lamineringsepoxy. Du kan også bruke tokomponent polyuretan med varenummer 36536, som vel gir aller best resultat og bearbeidingsegenskaper.
ok takk for tipsene.
Har du noe forslag til noe som ikke blir 100% stivt? altså mer lignende vanlig plast.
Jeg har tenkt å støpe litt på midtkonsollen min, og den er i hardplast, men den flexer litt når jeg setter den inn. Redd polyester/epoxi bare kommer til å sprekke når jeg klikker den på plass.
Anbefaler en slik eksenter sliper til alle som skal drive på med former og sparkling. Ting går 100 ganger fortere enn om du skal holde på å jukke på tingen med en pussekloss.
Tja er en del som faktisk er skjedd i dag. Ser kanskje ikke ut som det men er mye tilpassningsarbeid på et slikt dashbord. Til slutt fant jeg ut at jeg limt sammen underdelen og topdelen da det ikke var nødvendig og ha det 2 delt. Mangler litt sparkling her og der men håper å ha dashen klar til trekking i løpet av morgen dagen.
Nå er det kvelden fram til knoksen åpner slik at jeg kan få tak i speedodeksel til å støpe med.
Tor Martin Ølberg
- Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!
Anbefaler en slik eksenter sliper til alle som skal drive på med former og sparkling. Ting går 100 ganger fortere enn om du skal holde på å jukke på tingen med en pussekloss.
Så kjekk ut den der. Pleier å bruke pusserundell på vinkelsliper jeg. Rimelig effektivt det også, men må være litt forsiktig med den, eller tar man fort for mye.
Har rimelig greit lufttrykk Bruker den bare på verkstedet så er null problem. Har aldri hørt kompressoren dure så den må være plassert en eller annen plass det ikke går ann å høre den. Ikke vet jeg.
Tor Martin Ølberg
Jaja... Det står ikke på pågangsmotet her hvertfall
Ser ut som det er litt pussing på den dashen
Skal bli morro å se dette ferdig Stå på så blir nok dette bra serru
Men er det bilde som lyver litt eller står den skjermen en smule skjevt? :P
BK Caraudio, er bildet som lyver eller så er dashen skjeiv Tror nok det er bildet grunnet at skjermen er støpt nedtil en del av dashen så bør være ok. Men når jeg kommer hjem fra førde så blir det nok ombygging igjen slik at jeg får speedoen der den egentlig er påtenkt. Var en tanke dodgy og kjøre med bare carputeren til visning av diverse info. Dessverre ingen av dem nyttig
TTT: Som med alle prosjekt biler så blir nok denne aldri 100% ferdig. Er mye en har lyst og gjøre men grunnet Biltilsynet så er det mye så begrenser seg. Hvis jeg kunne selv valgt og hadde hatt tid ville jeg hatt nedfellbare forsterekere (fra taket), luftfjæring (heise og senke bilen ;D) samt mye snacks på dashen.
Men men vi får nå se hva som skjer. Jeg har nå lyd i bilen hvertfall men McIntoshen sliter med litt støy på den ene kanalen. tror det er rca kontakten som er løs igjen men det låter helt formidabelt selv uten å ha stilt inn tidskompen (har ikke fått tid enda) mildt sagt mye justering som gjenstår men potensiale er der hvertfall så vi får nesten se hvordan det går framover. Er mye som gjenstår men håper hvertfall å ha dashbordet 100% klart til rudskogen men det får vi nesten se an
Tor Martin Ølberg
Comment