Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ultirat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Når jeg får min egen bil ja, da blir det full ombygging av intreør og exteriør. Samt aktiv deling på 3 veis tenker jeg.
    Tor Martin Ølberg
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Hvordan ble det med vibrasjonene med subene ut til sidene?
      har sånn halv-veis planer om og ha suber i sidene på min stasjonsvogn også...
      - 94' VW Passat 1,9TDK
      (Sony Xplod CDX-GT430U, Fusion EN-SW15 (250wrms), Fusion RE-AM45020 (2x90w (brokoblet til 1x250w), 4x Fusion EN-FR6530 (2-veis 6,5" - 55wrms)
      På utkikk etter nytt!

Comment

Mja jo nja jo Merker litt til det av og til men er kvitt det nå. La et stykke med skay som jeg bretta sammen som gjorde at kassen ble mer i klem til plasten som igjen sitter fast til karroeseriet.

Så Viberasjonene er ikke et problem egentlig. Så lenge du er veldig nøyaktig når du holder på med støpingen. Jeg var ikke så veldig nøyaktig ergo jeg måtte ty til en liten jalla løsning
        Tor Martin Ølberg

Comment

Da var det på tide med en liten oppdatering til.

Har begynt på dørene. Samt dempet dekselet til døren. Foreløpigt har jeg bare bilder av høytaler"dekslene"

Venstre side. Er meget fornøyd med resultatet. Note, denne skal dopes med polyester samt forsterkes med glassfiber. Etter alt dette er gjort skal den trekkes i Skai for en fet finish.

Høyre side. Nettopp begynt. Ser ut som et helvete men det gjorde den samme siden. Jeg har god tro!

'

Sååå hva tyckes? Fornøyd?
          Last edited by Tor Ølberg; 09-04-2010, 14:55.
          Tor Martin Ølberg

Comment

Dette ser da bra ut. Lovendes! Hvordan vil da midbasseren spille inn i døra? Lager du en slags tunnel eller noe inn i selve døra?
            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Det var det planen var. Få litt gang på kassevolum og slikt. Skrudd det skikkelig til slik at høytaleren ikke vibrerer noe. Har også dempet dørdekslene. Skal få tatt noen bilder av det idag
              Tor Martin Ølberg

Comment

Blir bra det der ja
                Få tetta dem helt så blir´e knall! Enkelt og pent
                VW Corrado - Prosjekt bil
                Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                I´m BANKRUPT - A G60 owner

Comment

Da er det blitt enda mer gang. Fikk trekt andre siden idag og dopa begge med polyester. Samt så fikk jeg lagt litt glassfiber på innsiden. Håper på at dette kommer til å fungere som avstivning samt som en "funnel"

uansett, her er bildene. Relativt fornøyd med symmertrien på begge "kassene" mtp at alt dette var gjort på "gefûlen"

Siste kassen måtte jeg fram med limpistolen, hadde ikke noe lim som dugde til trekkinga så da ble det en løsning som faktisk fungerte.

Bra dette blir på innsiden, hvis ikke hadde jeg skutt megselv

Innsiden av høyre kasse.

2 min etter doping med polyester.

Innsiden der det ble lagt glassfiber. Fy for et stress å få gjort dette skikkelig.

Bløtt som menneskekjøtt

Updaten for idag. Har fått gløden i meg igjen og liker virkelig og jobbe for tia så se fram til en updateful uke. Selv om jeg skal på jobbintervju til SAS Tech og Metallica konsert \o/
                  Last edited by Tor Ølberg; 19-07-2010, 13:32.
                  Tor Martin Ølberg

Comment

Dette ser nice ut! Jeg fikk tilbud av en kompis om å bli med på den Metallica-konserten idag (200 kroner ) så da sees vi vel der...? Kan snakkes nærmere.
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Hehe, det gjør vi sikkert! Jeg fikk billetten av søstra mi. så freebe for meg ;D Send meg en melding så kanskje vi ses (99521108) Jeg har sitteplass da men
                      Tor Martin Ølberg

Comment

Originally posted by tmolberg View Post
                        Hehe, det gjør vi sikkert! Jeg fikk billetten av søstra mi. så freebe for meg ;D Send meg en melding så kanskje vi ses (99521108) Jeg har sitteplass da men
                        Bra dame! (gammel erra? ;D)
                        Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                        [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                        Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

27-28 tror jeg hun var. Er ikke helt sikker
                          Tor Martin Ølberg

Comment

Haha, usikker faktisk. Jepp sender deg ei meling jeg! UGN: Liker subwooferen din!
                            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Update, Update, Update! Blir aldri nok oppdateringer

Uansett, dagens update går ut på sparkling, pussing, pussing, sparkling og en smule med cola. Samt litt ekstra demping. Kan aldri få nok. Samtidig så har jeg lodda 13 LEDer klar til bruk i en midtkonsoll jeg modifiserer for bmw e30 (kompis) .

Demping av innsiden av dekselet. Blir intresant om jeg får det på igjen.

Andre siden. Derimot har jeg lagt på litt ekstra så det ser ikke så nakent i virkeligheten. Skal få tatt noen bilder senere.

Sparkel! og en hel haug av det. Blir en stor pussejobb men jeg satser på en fet finish. Ville heller bruke litt for mye sparkel enn for lite. For øyeblikket ligger det til tørk på badet. Satser på å forsette med pussingen etter jeg er ferdig med båtførereksamen imorgen.

Hvis du ser på innsiden av kanten så kan du se glassfiberen jeg har lagt for å lage "funnelen"

Trakt bilde!.

Tor Martin Ølberg

Comment

Dette ser bare bedre og bedre ut! Liker dempinga av dørtrekkene, det gir inspirasjon!
                                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Working...
                                X