Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ultirat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• nejda så lenge det ikke er fare for at det kan kortslutte er ikke det der noen farlig avstand.
    uansett hvor du har batteri og hvor mange så SKAL det være sikring innen 40cm på plusskabelen
    MVH, Øivind Sandvik
    sigpic
    www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
    www.sandviksbassogbongel.com

Comment

• Hmmmm ok. Hva sier du? 2x Rails for + og minus da for at det skal se litt snasent ut?
      Tor Martin Ølberg
      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

• hmm jeg liker vel egentli å ha en sammleskinne å holde seg til men, for all del det er ditt bygg
        MVH, Øivind Sandvik
        sigpic

Comment

• Hva tenker du med samleskinne?
          Tor Martin Ølberg

Comment

• Originally posted by tor ølberg View Post
            tenkte heller på det at skinnen blir plassert såpass nerme hverandre.
            Samtidig så lurte jeg på, hvis jeg har batteri i bagasjerommet. Må lengden på kabelen mellom batteri og første sikring være 40 cm da og?
            ja! .-.-.-.-.
            [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
            [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
            [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

• sammleskinne blir vel egentli den kobberskinna hvor alle komponentene er koplet sammen amper og batteri
              MVH, Øivind Sandvik
              sigpic

Comment

• Samleskinne = felles skinne for + og -
                Ekje noke vits med bass hviss resten av lyden er dass!

Comment

• Er vel det det blir med tanken jeg hadde?
                  Slik planen er (igjen forklart) er å dra 1x 50 kvadrat fra batteri i hjulbrønnen også opp til skinnene (+ og minus) for så å lage til sikringer som går videre til der det skal hen
                  på disse skinnene blir batteriet framme også koblet litt rett på skinnene samt ladere og kondis
                  Tor Martin Ølberg

Comment

• Originally posted by jonnyen View Post
                    Samleskinne = felles skinne for + og -
                    Samleskinne for begge deler ja, så du linker sammen + og - ? Høres smart ut.

Sorry, måtte bare. Men stå på videre Tor, har trua på at dette blir meget bra tilslutt. Gleder meg til å se, og ikke minst HØRE!
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

• Innlegget var ment som en spøk
                      Ekje noke vits med bass hviss resten av lyden er dass!

Comment

• Hoho jonny, jeg forstod det ikke som en spøk men du fikk hvertfall en grundig forklaring på hvordan ting skal gjøres.
                        Men over til en mer koselig nyhet. Fikk kablene fra dynabel idag og gauda meg for noen søte kabler.
                        Begynte straks og lodde samen. Nå skal det nevnes at jeg ikke har testa kablene så jeg vet ikke om jeg har gjort riktig eller feil... Det får jeg nesten se når alt skal kobles opp.

Tja? Skjermingen på delen av minussiden. Har ingen anelse om det er rett eller feil, men noe sier meg at det ikke skader mtp at noen kabler har skjermen som en del av minus siden. Dere for nesten si hva som er rett eller feil. Er første gang jeg har lodda signal kabler.

Begynner å bli ferdig..

Snakeskin, son i tilfelle dommerne skulle trenge noe å gi craftmanship poeng på.

Dynabel har komt ut med nytt frontsett. Dette er prototypen som jeg har fått lovt og låne av joakim. Elementetet spiler flatt ned te 20 hz og har ein følsomhet på over 95 dB. Skulle tro det kunne låte bra? ;D

Mange bilder av ting som egentlig ikke er så jævla intresant men det får nå så være. Heller for mange bilder enn for få ;D
                        Tor Martin Ølberg

Comment

• Fått gjort litt idag og, men grunnet vondt i ryggen så avslutta jeg i 9tiden..

2x M10 bolter med muttere som er sveist fast i karroreseriet burde holde. Regner med å bruke en m10 bolt i hjulbuen også men må nesten hørre med noen installdommere hva de sier til festingene. Kassen beveger seg ingen vei slik den er nå men vil vær på den sikre siden.

40 cm lang pluss kabel, bare for å vite at den er kort nok. Skal kortes litt ned for å være på den sikre siden her også.

Son ca hvordan kobberskinnen blir. Blir riktignok kappa opp for at sikringene skal ha en virkning.
                          Tor Martin Ølberg

Comment

• blir vel en skive eller to på innfestinga vel? :P
                            Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                            Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                            Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                            -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

Comment

• Jepp For øyeblikket er det bare for å sjekke at boltene gikk inn og passet greit
                              Tor Martin Ølberg

Comment

• som Crazytaxi sier her, så ser det spinkelt ut uten skiver, og for å være på sikre siden, så hadde jeg satt noen i golvet også
                                VW Golf 4
                                Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                                Simen Sormbråten

Comment

Working...
                                X