Announcement

Collapse
No announcement yet.

VW Passat TDK -95 Avis-bil

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

2stk 4" porter på 28,5cm
    Tuning på 33hz

Comment

Originally posted by Stianuno View Post
      2stk 4" porter på 28,5cm
      Tuning på 33hz
      Takk...
      Når portene er kommet blir neste prosjekt å få trekt kassa,men her var set visst "kø" for å få slippe til å hjelpe meg
      No Windows-crap,just Mac Power

Comment

Jeg har mere trua på kontaktlim på box+pensel jeg. Blir noe slike "Tråder" fra spraylim på box,spesielt fra biltema som igjen daler ned og legger seg på utsia av trekket/filten. Lurer på om det er Casko-lim jeg brukte sist og som jeg ble fornøyd med.

Comment

Originally posted by GENEXXA
          Men kan by på litt trøbbel tror jeg når det kommer til og pensle på trekket.

Hvis du har mye lim på penselen så trekker det igjennom, men er man litt forsiktig med mengden så funker det fint

Er DD elementene ferdig innspilt?

Comment

Originally posted by Stianuno View Post
            Hvis du har mye lim på penselen så trekker det igjennom, men er man litt forsiktig med mengden så funker det fint

Er DD elementene ferdig innspilt?
            Tja,jeg kjøpte de vel brukt av J.T. her på forumet,så jeg tror de har blitt spilt litt med jah.
            Har ikke funnet ut hva jeg skal med de DD1515 enda,men det dukker vel opp en idé.
            Jeg bruker som regel kun og smøre lim på kassa jeg. Har funka helt greit det lissom....

Comment

Originally posted by GENEXXA
              Kontaktlim SKAL du har lim på begge flatene. Ellers vil ikke limet vare veldig lenge på kassa. Vil mest sannsynlig gå opp i limingen etter 1 mnd med spilling.
              Må ikke ha på begge deler nei. Har selv laget hattehyller, kasser og bunnplater til bagasjen uten å spraye på filten og det holdt like godt. Men som det står på boksen er det anbefalt ja, men man må ikke.

Når man bruker spraylim er det og lurt å vente en stund etter man har sprayet på begge delene før man begynner å legge trekket på kassa. Da slipper du også at limet kommer igjennom trekket.
              sigpic

Comment

Idag fikk jeg pakken med reflexrør fra Installbay. Monterte de i kassa med DDaudio-elementene,men jeg syns ikke det ble vesentlig bedre. Skuffa er vel heller rette ordet. Ikke for at DDaudio-elementene er noe dårlige greier,men de passet bare ikke til å være i 120ltr.
                Så da var jeg nedi kjeller´n å henta fram Hertz HX380D og varmet stikksagen.
                Det ble VESENTLIG bedre,men jeg fikk de til å begynne å lukte. Har ikke fått spilt så veldig mye med de sånn at jeg kan komme med noen uttalelser om selve LYDEN dah. Forsterkerne har også fått en "bd-synk"-kabel,så nå er de som EN enhet.
                Monterte også bassremote i midtkonsollen. Plasseringa ble jeg veldig fornøyd med.
                Legge ved noen bilder
                Attached Files

Comment

Tror nok du skal få riktige mål på kassa til de DDene. Finner du ut volum så kan jeg tegne kassa.
                  Så nå trenger du bare justere på ene forsterkeren? Kanskje vi tar oss en dag og lager nye kasser. Skal bygge ny selv. Tar for mye plass....
                  sigpic

Comment

Se der har du fått montert de gamle Hertz subbene mine Om det lukter brent, kjører du nok litt for mye effekt på dem.
                    Fikk vel kanskje litt kraftig kost de DD elementene også.Blir nok kanskje litt heftig kost med de monoblokkene der,om du vrir litt hardt på volumet.At du spillte høyere og bedre med 2 subber beregnet for sq,syns jeg var bare morro.Men kassen har mye og si.Er den helt på jordet,vil det ikke spille optimalt uansett.

Om du tenkte på meg Genexxa,så ble de aldri kjørt så hardt at det luktet brent når jeg eide de. Jeg hadde ca 700 watt rms pr bass tilgjengelig når jeg eide de.Det fungerte meget bra Nå husker jeg ikke helt hva de tåler,men kunne det være 750 watt rms de tåler? Litt headrom er jo bare greit,men da må man også være litt forsiktig med volumet.

Skal du ha skikkelig moro kasse bassoflove.Så lager du en kasse på 180 liter netto med 4 stk 4" aeroporter med en total lengde på 38 cm.Altså om du handler aeroporter fra ljudia.Monterer du bare endestykkene på rørene.Da får du en tuning på rundt 35 hz.Gjerne med elementene vendt mot taket og portene vendt mot bagasjerommet.Det fungerer MEGET bra og spiller grisedypt.Er stor forskjell på kassen Hertz selv anbefaler og den på 180 liter.Er mye mer morofaktor med den på 180 liter.Så vidt jeg har forstått liker du å spille høyt.Så da burde du prøve en slik kasse jeg nevnte her
                    Last edited by Vinje; 21-04-2010, 21:33.

Comment

Om man kjører rent singnal og det ikke klipper kan man ofte kjøre mer effekt enn elementet er ratet til.Men så fort det blir forvrengning/klipping er man i faresonene ganske så med engang.Kan også være at det mangler strøm eller at det er dårlig kontakt/jording.Om kassen er totalt feil vil også elementet tåle mindre. Nå er jo problemet at dette gjelder både DD og Hertz elementene. Har du målt spenning når du spiller så høyt? samt justert forsterker rett? Siden du har litt mer power enn elementene er ratet til bør du også følge den guiden Genaxxa har laget.For å være sikker på du ikke lever i grenseland.
                      Hadde aldri mer enn 700 watt rms pr element tilgjengelig da jeg eide de.jeg syns det spillte meget bra.Men er jo forskjell på hva folk mener er bra og høyt.Som sagt over,så er det i allefall mye mer morro med kassa på 180 liter.Om du ikke syns det spiller greit nok nå liksom.

Comment

Nåer dette en bil jeg bruker i jobbsammenheng,så jeg er ikke sikker på hvor mye mere plass jeg kan ofre hvis du forstår. Skal ha med meg 3-4 esker fra Bakehuset og slik kassa er nå er det Perfekt med plass. Kan ofre 20-25cm til i dybden som gjør at kassa blir mulig 20-30 liter større.
                        Jeg syns de Hertz-subbene bare spiller bedre og bedre.

Planen er vel nå å få en litt større kasse,og prøve de DDaudio 1515. Og se om ikke Søster får Hertz i Volvo ´n sin.

Vet egentlig ikke hvor mye effekt jeg gir de elementene,men i 2ohm skal Ampene gi 5500 watt. Kjører "kun" 4 ohm´s belastning på dette nå da

Skal spille litt å høre inatt(ikke spille i boligfeltene dah). Jeg vil vel si at lyden fra de Hertz-elementene er til å bil litt "forelsket" i. Og joda,jeg har litt flexing i taket og sånn. Genexxa fikk seg en prøvelytt da jeg traff han på Finnsnes. Dessverre(?) hadde han sitt barn med,så jeg fikk ikke hørt noe i Laguna´n hans. .. Next time, Baby

Comment

Du får regne litt på det og se hva du får plass til.Skulle da få noen liter om du bygger den 25 cm dypere i dypden.Ser den med at du må plass til bagasje også.men om du engang skulle få anledning til å bruke en større kasse.skal jeg love deg det blir noe helt annet

Om ikke søsteren din blir fornøyd da,blir hun vel aldri det
                          Er jo ikke verst når man får montert anlegg og får låne utstyr.

Om de yter 5500 watt i 2 ohm,skal de i sånn ca i teorien yte 2750 watt i 4 ohm.Altså 1375 watt rms pr bass.Nesten det dobbelte av hva de tåler.Nå er jo musikk dynamisk,så du vil jo ikke utnytte maks effekt konstant uansett.Så er det jo avhengig av at du har nok strøm for å kunne levere oppgitt effekt også.Men at du klarer å mate de med mer effekt enn de tåler,tviler jeg ikke på i det heletatt.Om du er litt slem med volumet.

Var selv meget fornøyd med de elementene der da jeg hadde de.Spiller både høyt og pent.Var flere av mine kompiser som også ble relativt imponert da det hørte de Bra du er fornøyd med lyden i allefall.

Comment

Sånn som jeg kan se det er den kassa di ca 90 cm bred og 40 ca høy. Om du kan avse 30 cm til i dybden har du da 108 liter ekstra. I tillegg har du jo en del å gå på i bredden. Over hjulbuen...
                            Med DDene tror jeg den kassa hadde en tuning på 70-80 hz...
                            sigpic

Comment

Kan sikkert avse 30cm i dybden jah. Jeg har egentlig avtale med Snekker Andersen om ny kasse,men jeg skulle kansje ha hatt en mere tilasset kasse til Lene sin 360. ekke sikkert den kassa jeg nå har i Passat´en går nedi Volvo´n hennes. Og en anna ting... hadde jo vært tøft med 3 stk elementer. Sånn i 745-stil(pyramide-form)
                              Men da er det mest gunstig med 12´ere

Comment

Vi kan jo se litt på det i helga? De hertzene skal ha 60 liter med 100mm x 250mm port (31Hz) pr stk i følge installbay... Det har du god plass til.
                                Last edited by TheCharger; 21-04-2010, 23:18. Reason: ...
                                sigpic

Comment

Working...
                                X