Announcement

Collapse
No announcement yet.

VW Passat TDK -95 Avis-bil

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• VW Passat TDK -95 Avis-bil

Så var jeg å kjøpte min egen bil til jobbsammenheng,og selvfølgelig blir det et lite lyd-prosjekt av det

Bilen er en -95 importert i -98. Har rullet 300"km,men bærer egentlig ikke preg av det.
    Av extrautstyr som er på bilen er det Orginal alarm/sentrallås(som ikke funker.Tidl.eier har ødelagt hovednøkkel m/fjernstyring) og El.soltak.
    Litt slitt gearkasse(synk på 1.gear)

Om Anlegget:
    Det som er montert nå er:
    IDA X100 Spiller
    PXA H100 Imprint
    Fusion EN-CMST1 3 veis sett front
    DDaudio 1515D4
    Rockford T600-4
    Rockford Power 1501bd

Dette skal inn etterhvert:
    2 stk DDaudio 1512D4/2 stk DDaudio 1515D4/2 stk Hertz HS380D(et av disse oppsettene dah)
    Pioneer TS X150/TS X200 Box høytalere
    Demping.....

Monoblokken skal byttes ut med noe "nyere" i samme serien som den T 600-4´en. Har en T 2500-1bd i posten samt bestilt på Ebay en 120 Ampére dynamo.
    Har stående et Fiamm AGM-Batteri som jeg blir å montere bak der reservehjulet ligger.
    Har strekt "kun" Biltema 30 kv plusskabel nå,men er ikke sikker om jeg skal oppgradere litt senere.
    Har 2 stk signalkabler fra LIB og 1 sett fra Biltema(grønn).
    Har også levert tegning med mål av ei kasse til Snekker´n borti svingen og den skulle vel være klar denne uka.
    Den TROR jeg blir skjært hull til et par DDaudio 1512D4 i den. Men skal vel bortom han etterhvert å få "bolet" den tegninga på den første kassa så den kan romme et par 15´ere
    Skal også få laget en slags Rack som skal gå fra festet over Rollo til det andre festet(bak seteryggen) slik at jeg får festa de Pioneer-box høytalerne. Usikker på hva jeg skal bruke av materiale,men tanken har vært å bruke en list som jeg kan dynke med polyester/glassfiber for at det skal bli stabilt.

Så skal det støpes diskanter inn i A-stolpen,men ikke før til våren da det blir varmere å holde på ute. De er kun "slengt" oppå dæsj´en med dobbelsidig tape. Men er så usikker hvor høyt opp jeg kan ha de da jeg er avhengig av å ha avis på dæsjbordet som uansett blir å dekke 4 tomms elementet som er der.

Planen egentlig til våren/sommeren er å støype nedi hjulbrønnen(sånn som "Defus" har gjordt i sin Passat) for da å få frigitt bagasjerommet. Er litt avhengig av å ikke "fylle" bilen opp med diverse som tar plass.
    Er ganske stort rom så jeg burde få endel liter utav det.

Spiller´n har som sagt Imprint-prosessor(som jeg ikke har satt meg så godt inn i) og jeg bruker iPod Nano 3.gen til extern lydkilde. Har også en Alpine CD-charger liggende jeg kan hooke opp hvis jeg vil ha CD i bilen.

Legger ved noen bilder(fra Mobilkamera)
    Attached Files
    No Windows-crap,just Mac Power

Kan bli bra dettan! Jæven før en kjekking som e på bildet nr.2!! :-P E spent på kordan dettan prosjektet utvikle seg.
    1998 Volvo V70
    Pioneer, Alpine, Soundstream, Rockford Fosgate, 2x 12"

Comment

Julaften....

Da har jeg fått noe mere saker til bilen
      Attached Files

Comment

Avisbil? Kjører avis selv , å er såvidt jeg tør å spille med det orginale anlegget :P Det der vil jo vekke alt av folk som skal ha avis xD

Comment

gjør da ikke noe. Er jo deilig å våkne til musikk om morgenen : D
          SQ Saab 9-3
          Team dynaBel

Comment

Originally posted by Jobbe88 View Post
            Avisbil? Kjører avis selv , å er såvidt jeg tør å spille med det orginale anlegget :P Det der vil jo vekke alt av folk som skal ha avis xD
            Etter at jeg hadde et lite opphold/ferie fra firmaet i høst så ble Belingoen ikke vedlikeholdt i den grad den hadde behov for. så når jeg begynte igjen var det masse som måtte fixes. Sprekk i gearhus,sånn at den lakk olje. Defekt utløyserlager. gearoverføring. Diodebro i Dynamo,Batteri og toppen av alt....Olje i kjølevannet.
            Så da jeg fikk den avis-ruta fast kjørte jeg den med Volvo 745´en i begynnelsen. Men jeg ville skille litt på jobb&privat,så derfor tok jeg ut feriepengene mine å kjøpte denne Passat´en dah.
            Jeg kjører et stykke fra jeg har fått avis fra to forskjellige distrubutører på Buktamoen(knutepunkt for de som skal mot Finnsnes/Senja)("da daman dro-serien er derfra....) og til jeg begynner å stappe første avis i postkassa til abbonenter. Faktisk 4-5 mil en vei,og kjører 16 mil hver natt med bilen.
            Så det er en nødvendighet for meg med litt lyd jah. Spiller ikke høyt når jeg kjører rundt i boligfeltene,men jeg har en liten "jævel" som stikker i meg de plassene der biler har blitt satt i veien for å kunne kjøre inntil stativene. Du veit no...Du sjønne

Her er det sånn jevnt over ca -20 så det blir ikke noe anleggs-monering før han gir seg med den jævla kulda.
            Har å sette på noe kabelsko å strekke kabel fra batteri bak og til forsterkere og samme med jord.
            Venter også på den basskassa fra Snekker´n

Comment

Aha , skjønner hva du mener. Kjører avis selv for tida. Bruker egen bil for å komme til riktig kommune å hente budbilen så hadde vært greit med stereo sånn sett ja.

Comment

...

På`n igjen. hehe... Blir nok bra det her.
                sigpic

Comment

E jo ikke kaldt i garasjen hos meg, som du vet Må vel komme meg i litt ombygging i V70`en snart, men e litt skeptisk sia den e rimelg ihjelspillt, tåle jo ingenting dein Volvoen min! :-P
                  1998 Volvo V70
                  Pioneer, Alpine, Soundstream, Rockford Fosgate, 2x 12"

Comment

En liten oppdatering her:
                    Har fått ny Dynamo(120A) sendt fra Grand Rebuilders Inc. Pris: $135. De hadde skrevet ned verdien(uten at jeg spurte) til $5 i Value og frakt til$41,28.
                    Kjøpt et par tre Voltmetere(rød&blått lys) som jeg foreløbig har satt der askebegeret sto.
                    Kjøpt et komplett sett med kurve/tåkelys,blinkers og pyntedeksel($33,48) mot ca 1500,- pr stk her hjemme for de k/t-lysa
                    Montert forsterkere i seteryggen
                    Attached Files
                    Last edited by Bassoflove; 08-03-2010, 17:24.

Comment

Mange sultne Passat-brukere her som er tørste etter ny dynamo mener du? ;D
                      Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                      [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                      Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Hadde håpet på at ingen brydde seg om dn lille lappen på den eska serru. Ska redigere litt jah....

Comment

Dette blir en heftig avis bil må jeg si! Er alltid gøy med litt musikk når man jobber
                          Mvh Werner Harstad

Comment

Jepp. Men er så usikker åssen jeg skal ha høytalere bake. Er litt tilhenger av at JEG liker lyden som kommer bakfra. Skal helst ikke være i veien liksom. Blir meget mulig å støype nedi reservehjulsbaljen og da kan jeg få litt større plass ved å kunne legge ned setene. Skal finne en annen løsning til montasje av de forsterkerne også. Kansje flytte de ut til siden.

Comment

Hentet Kassa

Da har jeg henta den ferdigbygde kassa hos Snekker Andersen. Så nå er det å skjære hull og trekke den. Den er ca 120ltr,og den skal romme 2XDDaudio 1512D4.
                              Men nå må jeg ha en Wire til gearoverføringa som gikk i stykker på Fredag(frosset&ødelagt) så jeg har god tid på meg. Har bestilt deler.
                              Men nå skal jeg ut med Bassworx-kassa i Lene´s Volvo 360 og inn med kassa som nå står i Passat´en.
                              Blir spent å se/høre åssen dette blir å spille. Skal vel ha et par 4" porter i front.
                              Attached Files

Comment

Working...
                              X