Announcement

Collapse
No announcement yet.

Park1's Audi A4 TDI.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Park1's Audi A4 TDI.

Da, har jeg kommet så langt at det er vits i og lage en prosjekt tråd!

Prosjektet er det første ordentlige jeg jobber med da det er min egen bil det skal bygges i.

Har tidligere bygget i en El Camino og en Celica

Bilde av bilen sånn den står nå:

Beklager litt dårlig bilde, garasjen er for liten :/

I første omgang så har jeg bestilt bass delen av anlegget, bestående av:

Soundstream D-Tower 1.2200

og

Soundstream TSQ 124 x2

utstyret er på vei, og nye bilder kommer!

Ris Ros, og andre kommentarer mottas med takk !
    Last edited by GENEXXA; 12-08-2010, 17:21.
    Per Kristian Parken
    BMW e39 528IAT

DA har jeg vært på posten og hentet pakke!

likey likey!!
    Per Kristian Parken
    BMW e39 528IAT

Comment

Se har jah. Det skal bli spennende å følge med på ditt prosjekt da jeg har samme bil
      Hva er planen for montering? Har du valgt deg ut noe andre komponenter enn det som er på bildene? TDI... Stor dynamo erre i kjærra di?
      No Windows-crap,just Mac Power

Comment

Originally posted by Bassoflove View Post
        Se har jah. Det skal bli spennende å følge med på ditt prosjekt da jeg har samme bil
        Hva er planen for montering? Har du valgt deg ut noe andre komponenter enn det som er på bildene? TDI... Stor dynamo erre i kjærra di?
        Har ikke valgt noe frontsett eller noe enda nei men leiter og leiter !

blir spennende og se når begge blir ferdig !

er en 120A mener jeg
        Per Kristian Parken
        BMW e39 528IAT

Comment

Har du mulighet og økonomi vil jeg anbefalt deg å gå for en 3 veis løsning. Jeg har aldri hatt det før jeg kjøpte mitt Fusion-sett. Hva er forskjellen? Vet helt ærlig ikke,men det gjør noe med lyd-bilde jeg ikke kan forklare,og det til det bedre. Om akkurat det Fusion-settet er så jævli bra vet jeg ikke da jeg kun har hatt det settet og ingenting anna så jeg kan liksom ikke basere det ene settet på at det er vanvittig bra heller.
          Både Hertz.Focal,Alpine og Rockford har 3 veis sett og det i alle prisklasser. Værd å ta en titt

Bol

Comment

hmm, takk for ideen ! det skal jeg vurdere ;D er ikke akkurat så veldig heftige de som sitter der orginalt så ... :P

har hørt mye godt om focal og hertz, så skal nok se litt på disse samt soundstream for og få samme merke hele veien.
            Per Kristian Parken
            BMW e39 528IAT

Comment

Ta en titt her på 3-veis sett.

http://www.woofersetc.com/index.cfm?...date+Selection

Om du har råd, så er det Dynaudio settet helt RÅTT etter det jeg har lest meg frem på.
              Runar E. Olsen ~ Moderator
              Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
              http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

mjaa vi får se da ! må tjene litt penger først! Koster og væra kar...
                Per Kristian Parken
                BMW e39 528IAT

Comment

hva er egentlig forskjellen på et coax element og et "Komponentsett"??

og hvordan er Soundstream sine elementer ? er de noe tess?
                  Per Kristian Parken
                  BMW e39 528IAT

Comment

Den store forskjellen er at diskanten sitter fast på en coxial.
                    Lyden er som regel penere og mer fyldig fra et komponentsett.

Btw, hvor bestilte du den ampen og de subbene fra?
                    Runar E. Olsen ~ Moderator
                    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Originally posted by Park1 View Post
                      hva er egentlig forskjellen på et coax element og et "Komponentsett"??

og hvordan er Soundstream sine elementer ? er de noe tess?
                      Forskjell på coax og komponentsett??? Litt defust svar men det ligger noe i navnet også. Coax er vel rett oversat betyr flere på samme akse. Altså "alt i ett"...
                      Et komponentsett har som regel et løst delefilter,diskant og mellomtone. Det er noen komponentsett en kan sette diskanten sammen med midbassen lik en coax men fordelen er at du har et løst delefilter.

Soundstream...tja. Jeg har Rockford power T162s,DDaudio 5.2 og Soundstream Lil´wonder 5.2 Alle spiller ganske forskjellig MEN Soundstream vinner på prisen. Altså det spiller ganske enkelt best i forhold til prisen. Det eneste jeg kan trekke poeng for er litt stor fysisk størrelse på diskant,men det er bare detaljer.

Bol

Comment

Originally posted by GENEXXA View Post
                        Den store forskjellen er at diskanten sitter fast på en coxial.
                        Lyden er som regel penere og mer fyldig fra et komponentsett.

Btw, hvor bestilte du den ampen og de subbene fra?

Bestilte fra Megabillig faktisk

takk for svar! får se ann litt hvordan det blir med penger framover, og hvordan det blir med plasseringer av høytalere osv, men kjenner at jeg er mer keen på komponentsett :P

@BoL: hmm jaokei har lyst til og kjøre alt av ett merke, så da regner jeg med at det blir soundstream ! blir verken et rent sq bygg eller et rent spl bygg så da ser jeg for meg at Soundstream ikke er det dummeste
                        Per Kristian Parken
                        BMW e39 528IAT

Comment

Soundstream er ikke det verste du kan kjøre. Har selv soundstream frontsett og er fornøyd med det. hvertfall i forhold til prisklassen. Engen audio her på forumet fører soundstream. Om jeg ikke husker helt feil kjører han ganske gode tilbud nå også.
                          sigpic

Comment

takk for svar

da skal jeg snuse innom siden hans
                            Per Kristian Parken
                            BMW e39 528IAT

Comment

lite fremgang og mye spørsmål her, men holder på med full overhaling av motor på lettsykkel, og det er et pengesluk uten like!

men, noen som har vært borti optima redtop baterier ? er de "no og samle på ?"
                              Per Kristian Parken
                              BMW e39 528IAT

Comment

Working...
                              X