Announcement

Collapse
No announcement yet.

Titus41 bil prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Titus41 bil prosjekt

Da var det på tide å starte prosjekter igjen synes jeg fant noen "gammle" Resonant Engineering SE 10" liggende med støv på rommet mitt. har ligget der i over 2 år nå og nå er det fanden meg på tide å bygge et hus til dem slik at dem trives..

Jeg tokk meg tid til å måle kasse type og diverse mål ... de målene som står skrevet der er ikke presise til hva det ble til slutt men var bare en skisse for å komme igang

og så klart som alle må ha, det er jo PAUSE !!!!!!

Kjøpte meg kabler til disse småtassene 8mm2 kabler, skal gå endel strøm her så er greit å være på den sikre siden

Kassen blir en slot port kasse / L port kasse med dobbel 19 mm front.

Skal snart snekkre dette sammen.
    Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

Liker finishen på hjemme-Hi-Fi'n.

Comment

skal du ikke mekke ei feet avrunding av porten før du monterer da? og btw skal dette i 3'er golf?
      Mvh
      Andreas Moen Sæterbø
      Golf mk2
      Focus Acoustics ~ /////ALPINE ~ Northstar ~ Kenwood ~ MTX

Comment

Tenkte at jeg skulle pusse ned de skarpe kantene i porten.
        men blir nokk ingen heftig avrunding denne gangen. i værste fall lager jeg bare en ny kasse hvis det plager meg.
        Dette blir faktisk i min nye golf 1999 modell mk4 Highline utgave skal legge ut flere bilder osv senere...

Comment

såppas ja :P
          Mvh
          Andreas Moen Sæterbø
          Golf mk2

Comment

Da har jeg fått satt sammen bunn,bak og sidene å målt opp L porten. har også fått pusset ned de skarpe kantene som er i porten ikke at det har så sykt mye å si men føles bedre iallefall haha!

har limt sammen 2x19mm plater og lagd sirklene til de 2 10"

Lim må til

og et saftig lag med acryl mase i kantene

så nå gjenstår det å trekke strøm kabler og diverse i bilen UFF !

Comment

"

Dette blir bra Andreas :- D

Comment

Da har jeg fått målt opp kabel lengden fra subben til kassen og av isolert tuppene på begge sider (et stk møkka jobb) haha

har satt på sko på kabel og loddet til.

Fant ut at dette tokk sattans lang tid en for en. så lagde et lite sammle bånd for meg selv haha !

Kjøpte meg noen maskin skruer til bruk for terminalene. da disse plast terminale bruker stor ariale som ikke er "massivt nokk" sparer mer plass med maskin skruene

Fått dempet litt i kassen og.

Sprayet et lite lag med svart spray i porten. synes det er litt stygt å se mdfen helt blank inni.
                når jeg tenker meg om så hadde det vært lettere å sprayet når jeg ikke hadde skrudd sammen toppen på kassen. :P men men

Har leitet i hele dag etter å finne kniv blad til å kutte teppet med. men endelig fant jeg alt i en pose med 10 stk helt nye knivblader som jeg håper på er sterke nokk til å kutte teppet.

så i morgen skal jeg trekke kassen. å sette inn terminal maskin skruene.
                deretter koble opp strøm og linjekabel i bilen.

Comment

Ser bra ut det der!
                  Andreas Dibbern
                  Ford Fiesta
                  Takk til B2Audio
                  B2 HD12 - B2 M5 - Hertz EP4 -B2 C6.1 - Alpine 9880R - Odessey PC1500

Comment

Pleeeease trekk den med det teppet den ligger på!
                    [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

Haha :P det har blitt kult :P
                      Mvh
                      Andreas Moen Sæterbø
                      Golf mk2

Comment

Så har han en kasse ingen andre har maken til Ellers ser da dette meget bra ut det.

Comment

HAHAHA ja det teppet er det mange som har kommentert for å si det slik...
                          men blir nokk ikke noe trekking av bil teppe :P teppet har jeg hatt siden barndommen og er fint teppe å arbeide på og gjør ikke noe om jeg søler lim på det eller slikt... men tanken hadde jo vært kul haha !

Comment

Har alltid brukt saks jeg men :S Men til f.eks hull til sub osv bruker jeg helt vanlig tapetkniv som du får kjøpt hos europris!
                            Mvh
                            Andreas Moen Sæterbø
                            Golf mk2

Comment

Hadde samme teppe når jeg var liten! Men ble nok aldri brukt til å hvile en sub på.. :P Trekk suben i et slikt teppe, så har du one of a kind sub! :P

Comment

Working...
                              X