Tror det blir litt mer enn et par hundre kg Batterier er jo nesten 100kg, forsterkere 20(?)kg, elementer 40-50kg, kasse 100++kg osv Tror nok bilen blir heller rimelig elendig å kjøre, hvertfall etter egen erfaring. Blir liksom litt bortkasta om du skal begynne å trimme den i tillegg
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Dammed's Celica Prosjekt
Collapse
X
-
ja det blir rundt 400kg. Som du selv sa, batteriene veier alene 110kg. Men ja, vi får se hvordan det blir. Bilen veier jo bare 1100kg, så med en 400hk motor så vil den dra nesten like bra som en E36 M3 (hk/kg blir likt).
Når det gjelder avstiving, hvilken tykkelse på gjengestenger bør jeg gå for, M20?Mvh. Damir
Comment
-
Er helt klart krevende å bygge i en sånn kupe. Og meget viktig å få alt fast. Noe som ikke er så altfor lett om du må passe på å ikke ødelegge noe i bilen. Litt enklere når du kan gi fan i bilenJonas Tautra
- Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!
Comment
-
Originally posted by username3-400hk i en FWD? Hmm, min fornuft sier at det er veldig unødvendig. Skal du opp i 300hk bør bilen ha RWD eller 4WD, sånn at du ikke ødelegger hjulene før du har klart å rulle 20meter. Vær snill med gassen hvertfall!
De fleste bilingeniører er enige i at 220-230hk er maks for FWD. Det finnes biler som har mer enn 220hk på forhjulene, men disse bilene er også utstyrt med masse elektronikk som sørger for å holde hestekreftene unna. Og hva skal man egentlig da med 3-400hk? Det eneste de blir godt for da, er å kjøre fortere når man allerede er oppe i ganske høy fart, og det at bilen din sluuuuuker drivstoff.
Med så mye vekt i baken på bilen, og FWD, så kommer dekkene dine til å rives av om du prøver å bånne gassen ut av lyskryss. Bilen vil bare stå stille, også spinne voldsomt på forhjulene selvfølgelig. Ser du har folk på skolen din som skrur bil, er det de som har gitt deg ideen om å ha 400hk?
For din informasjon så finnes det 650hk celicaer som er FWD som brukes til drag. Og de spinner ikke vekk motorkraften når de dumper clutchen. Og som sagt tidligere så blir det nok en stund til før jeg tar og bytter motor.Mvh. Damir
Comment
-
De fleste som trimmer Celica, trimmer GT4/CS/GT-Four, ja. 4WD og 204+hk med snurrbo originalt, er et rimeligere (og i mine øyne mer fornuftig) alternativ for de som vil ha masse hester i sportsbilen sin.
Disser ikke trimmeplanene dine med T23'n, Dammed, men å slenge masse vekt bak i en FWD sportsbil og kompensere med masse hester på framhjula... Tja, jeg syns det lukter mye penger og lite ytelse - på veien. Får sikkert gode "runs" på dyno'n.
Comment
-
Meh skjønner at det høres kanskje rart ut. Men vekta blir før det første rett bak fører setet, så den blir sentrert i midten. Det andre er at bilen min€ er gasnke fortung, med all denne vekta midt så får bilen en mer 50/50 fordeling av vekt, jeg har regna på dette allerede. Og ja, det er mulig å bygge om min bil til en GT4, men det er mye mye jobb. Link: http://www.fensport.co.uk/FensportCa...ica_GT4_X.aspx
En LSD er dette: http://en.wikipedia.org/wiki/Limited_slip_differential
En LSD gir deg mer grep ved at begge dekka må spinne samtidig hvis de først spinner. Dette gir deg faktisk mer grep. Og angående drag biler, er mer som skal til enn gode dekk for å kunne dumpe clutchen på 600hk og kjøre framover.
Men nok om det, er på tide med en oppdatering:
03.05.10
skala tegnet front:
Ny CD spiller:
Annen farge:
11.05.10
Demontering av støtdemperne:
12.05.10
Eneste klistremerket som skal være på bilen:
13.05.10
Begynte med den første siden i dag, det begynner å se ut som en kasse!
Snekker skills:
14.05.10
Sandblåsing:
Last edited by Dammed; 14-05-2010, 17:56.Mvh. Damir
Comment
Comment