Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dammed's Celica Prosjekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Tror det blir litt mer enn et par hundre kg Batterier er jo nesten 100kg, forsterkere 20(?)kg, elementer 40-50kg, kasse 100++kg osv Tror nok bilen blir heller rimelig elendig å kjøre, hvertfall etter egen erfaring. Blir liksom litt bortkasta om du skal begynne å trimme den i tillegg
    Jonas Tautra
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

    Comment


    • #62
      ja det blir rundt 400kg. Som du selv sa, batteriene veier alene 110kg. Men ja, vi får se hvordan det blir. Bilen veier jo bare 1100kg, så med en 400hk motor så vil den dra nesten like bra som en E36 M3 (hk/kg blir likt).

      Når det gjelder avstiving, hvilken tykkelse på gjengestenger bør jeg gå for, M20?
      Mvh. Damir

      Comment


      • #63
        Spørs hvor mye grep du har på bakhjula med så mye vekt bak

        M20 gjengestag holder ja
        Jonas Tautra
        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

        Comment


        • #64
          Får håpe alt sitter fast hvis flaksen tar slutt, sånn at du ikke får en 18" i bakhuet

          Fett at bygger så stort i en "sportsbil"
          ser for meg at det byr på mange utfordringer mtp liten plass i forhold til en stv.

          Comment


          • #65
            det er faktisk to 18"...

            Sant nok, har tenkt på det og (regner med du mente forhjula). Men vekta blir sentrert mellom støtdemperne, og selv om det blir mer vekt bak, så blir det ikke mindre framme.
            Mvh. Damir

            Comment


            • #66
              Er helt klart krevende å bygge i en sånn kupe. Og meget viktig å få alt fast. Noe som ikke er så altfor lett om du må passe på å ikke ødelegge noe i bilen. Litt enklere når du kan gi fan i bilen
              Jonas Tautra
              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

              Comment


              • #67
                hehe sant det. Skal selv bruke rundt 8 M10 skruer som skal skru fast kassa. Og selve kassedesignet vil hjelpe i en evt ulykke. Så jeg føler meg nokså trygg.
                Mvh. Damir

                Comment


                • #68
                  har t23 like lav tillatt totalvekt som t20?
                  Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

                  Comment


                  • #69
                    tror den er litt høyere eller like stor. Rundt 15/1600kg.
                    Mvh. Damir

                    Comment


                    • #70
                      hehe, da er det jo flott at de ikke tar personbiler ofte inn på vekta hos biltilsvinet :P bilen veier ofte over den grensa når man skal ha såpass inn i bilen som du skal
                      Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

                      Comment


                      • #71
                        stemmer det. Men jeg skal veie selv bilen snart på vekta, bare for å se hvor mye bilstereoen faktisk veier. Blir spennende å se hvor mye det faktisk er.
                        Mvh. Damir

                        Comment


                        • #72
                          Originally posted by username
                          3-400hk i en FWD? Hmm, min fornuft sier at det er veldig unødvendig. Skal du opp i 300hk bør bilen ha RWD eller 4WD, sånn at du ikke ødelegger hjulene før du har klart å rulle 20meter. Vær snill med gassen hvertfall!

                          De fleste bilingeniører er enige i at 220-230hk er maks for FWD. Det finnes biler som har mer enn 220hk på forhjulene, men disse bilene er også utstyrt med masse elektronikk som sørger for å holde hestekreftene unna. Og hva skal man egentlig da med 3-400hk? Det eneste de blir godt for da, er å kjøre fortere når man allerede er oppe i ganske høy fart, og det at bilen din sluuuuuker drivstoff.

                          Med så mye vekt i baken på bilen, og FWD, så kommer dekkene dine til å rives av om du prøver å bånne gassen ut av lyskryss. Bilen vil bare stå stille, også spinne voldsomt på forhjulene selvfølgelig. Ser du har folk på skolen din som skrur bil, er det de som har gitt deg ideen om å ha 400hk?
                          Den regelen gjaldt for 20 år siden, i dag har vi LSDer som gjør at man kan bruke god del mer hk på FWD biler uten å spinne ihjel dekka. Og gbrunnen til at jeg skal ha så mye hk er selvsagt for at bilen skal akselere når den er oppe i fart allerede, og fordi jeg vet det funker. At den bruker en del bensin er vel ganske opplagt for de fleste.

                          For din informasjon så finnes det 650hk celicaer som er FWD som brukes til drag. Og de spinner ikke vekk motorkraften når de dumper clutchen. Og som sagt tidligere så blir det nok en stund til før jeg tar og bytter motor.
                          Mvh. Damir

                          Comment


                          • #73
                            De fleste som trimmer Celica, trimmer GT4/CS/GT-Four, ja. 4WD og 204+hk med snurrbo originalt, er et rimeligere (og i mine øyne mer fornuftig) alternativ for de som vil ha masse hester i sportsbilen sin.

                            Disser ikke trimmeplanene dine med T23'n, Dammed, men å slenge masse vekt bak i en FWD sportsbil og kompensere med masse hester på framhjula... Tja, jeg syns det lukter mye penger og lite ytelse - på veien. Får sikkert gode "runs" på dyno'n.

                            Comment


                            • #74
                              Meh skjønner at det høres kanskje rart ut. Men vekta blir før det første rett bak fører setet, så den blir sentrert i midten. Det andre er at bilen min€ er gasnke fortung, med all denne vekta midt så får bilen en mer 50/50 fordeling av vekt, jeg har regna på dette allerede. Og ja, det er mulig å bygge om min bil til en GT4, men det er mye mye jobb. Link: http://www.fensport.co.uk/FensportCa...ica_GT4_X.aspx

                              En LSD er dette: http://en.wikipedia.org/wiki/Limited_slip_differential

                              En LSD gir deg mer grep ved at begge dekka må spinne samtidig hvis de først spinner. Dette gir deg faktisk mer grep. Og angående drag biler, er mer som skal til enn gode dekk for å kunne dumpe clutchen på 600hk og kjøre framover.

                              Men nok om det, er på tide med en oppdatering:

                              03.05.10
                              skala tegnet front:


                              Ny CD spiller:




                              Annen farge:


                              11.05.10
                              Demontering av støtdemperne:





                              12.05.10
                              Eneste klistremerket som skal være på bilen:


                              13.05.10
                              Begynte med den første siden i dag, det begynner å se ut som en kasse!


                              Snekker skills:





                              14.05.10
                              Sandblåsing:



                              Last edited by Dammed; 14-05-2010, 17:56.
                              Mvh. Damir

                              Comment


                              • #75
                                Mye snacks her ^ God lyd i den Clarion-spilleren?
                                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                                Comment

                                Working...
                                X