Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dammed's Celica Prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Har selv sett på den Clarion spillern.
    Men syns skifting av sanger var litt rar. Litt for rar for meg :P
    Runar E. Olsen ~ Moderator
    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

ja litt rar spiller. Men per dags dato, så er det den eneste spilleren med usb og aktiv fontsett mulighet.

Senere så blir det p88RSII og carputer,
      Last edited by Dammed; 16-05-2010, 22:14.
      Mvh. Damir

Comment

USB vil si at den har mulighet for å tilkoble minnpenner / eksterne harddisk hvor du har lagret musikk. Aktiv frontsett vil si at man kan dele signalet på hver utgang inni cd spilleren, dette gjør at man kan bruke diskanter og mellomtoner uten delefilter. Og i de fleste tilfeller hvis du vet hva du gjør, så gir dette en bedre lyd.
        Mvh. Damir

Comment

Aktiv deling er genialt ja, og USB kan være greit å ha.
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Du kan ha 9886 med imprint for å få usb og aktiv deling, men da har du ikke tids korreksjon hvis jeg husker riktig. P88rs/P88rsII med usb modul er en elendig løsning, hadde det før og du hadde ikke en utforsk egenskap, kun neste/tilbake sang/mappe. Og for å ikke snakke om at denne spilleren koster mindre enn 50% enn Alpine og Pioneer løsningene.

Men jeg må nesten rette på meg selv, Pioneer P99RS har usb og aktiv mulighet, men denne koster også 10.000kr. Så den ble litt i det dyreste laget for min del, Clarion spilleren ble kun 2700kr.

Denne Clarion spilleren jeg har nå har veldig gammeldagse menyer, men den vil funke fram til jeg får råd til carputer + p88RSII.
            Mvh. Damir

Comment

9886 + Imprint har tidskorrigasjon som jeg har fått med meg.

Comment

Neppe nypris.
                For den Clarion spillern mener jeg er noen år.

Comment

Kjøpte spilleren helt ny, men ja den er en eldre modell. Clarion hadde et par på lager i Storbritannia, så jeg måtte kjøpe den derfra.

Dere kan google på nettet, men 9886 hadde ikke like bra aktiv løsning med imprint som 9887, og 9887 har ikke usb mulighet. Det var det jeg fant. Folk anbefalte meg denne spilleren eller P99RS. Og siden jeg har det meste av min musikk samling på PCen så hadde jeg lite lyst til å brenne ut alt sammen og så skifte mellom cder. Og cder funker som regel ganske dårlig hvis man har veldig mye bass.
                  Mvh. Damir

Comment

ikke så mye. Har drevet en del med støtdemperne, har sandblåsa alle dempere, nå gjenstår fjærene og de små delene.

Men i dag så holdt jeg på med basskassa, har begynt å tette skjøten med glassfiber i dag. Viste seg å være vanskeligere enn jeg trodde, var umulig å ikke få masse luftbobler... Glassfiberen vred på seg. Ganske jeg brukte for mye herder for jeg måtte bruke en vekt istedenfor et litermål. Så for hver 100g med polyester brukte jeg 2g herder. Hvordan høres dette ut?

Tok ingen bilder i dag, men skal se om jeg får ordna noen i morgen.
                    Mvh. Damir

Comment

2% herder er riktig ja.Men selv har jeg aldri brukt noe til å måle. Fyller opp endel polyester og heller oppi noen dråper herder sånn ca. Funker fjell hver gang, og jeg har støpt en god del. Men mulig man får litt bedre føling med det etterhvert.

Om du har stått i solsteiken med polyesteren så kan det også ha gjort at du får trøbbel. Blir den for varm når den herder så skjer det ulumskheter. Kan i ytterste konsekvens selvantenne, så vær litt forsiktig med det.

Jeg bruker malekost med syntetisk bust for å dra ut bobler. Engangshansker er ett must når man driver med slikt. Bare vær litt obs på at polyesteren har en tendens til å ete igjennom hanskene etter en stund, så bytt ofte.
                      Kjøp en haug av slike firepakninger med koster på biltema og kast etter bruk, billigere enn å rense kosten med aceton.

Før jeg legger nytt lag så pleier jeg kjapt slipe over med vinkelsliperen for å fjerne ujevnheter. Da er det mye lettere å unngå luftbobler på neste lag.
                      Last edited by trustno1; 22-05-2010, 00:59.

Comment

2% ja men det er vekt. Hva om herderen veier kun 0.5kg / 1 liter e.l. Det var det jeg tenkte på. Eller at polyester veier mer enn 1kg/1liter.

Brukte selv engangs koster fra biltema, kjøpte en 5 pack for 20kr elns. Og selvsagt hansker, fikk litt polyester på albuen da og nesa... Jeg stå inne i et rom uten vinduer som er ment for lakkjobber sånn at det har avtrekk osv. Stå allikevel med maske med organisk filter. Jeg grova opp området med en grov fil for treverk slik at glassfiber ville få bedre feste, så la jeg par lag med polyester slik at treverket sugde det litt opp, og så begynte jeg med glassfiberen.

Tror jeg brukte litt for mye polyester også... :/

Men uansett, det skal kun tette, kunne sikkert brukt silikon / sikaflex e.l. Så det går sikkert bra.
                        Last edited by Dammed; 22-05-2010, 01:32.
                        Mvh. Damir

Comment

Polyesteren har en tetthet på 1,15 g/cm3

Fant ikke noe tall på herderen, men den er nok ikke veldig langt unna. Vil tro at om du bruker 2 på 100 forholdet på vekta også så er du nok ikke langt unna. Du kan jo eventuellt veie en full og en tom flaske med herder og regne ut. Tror flaska er på 100ml om du kjøper den på biltema.

Husk at du godt kan bruke litt mindre herder dersom det er varmt. Kan ta litt lengre tid før det gjennomherder, men det blir mindre tjangs for at det herder for fort, noe som gjør at det kan vri seg.

Bruk av maske er ett must, uansett hvor godt ventilert rom du har, eller om du står ute for den sakens skyld

Comment

Dette ble støv tørt etter ca 1 time. Så tror det gikk litt kjapt. Skal prøve 1% i morgen, så går det sikkert bedre. Men angående luftboblene. mÅ jeg fjerne dem, hvor viktig er det?
                            Mvh. Damir

Comment

Luftboblene i seg selv er vel ikke så fryktelig farlige. Men om de blir store så vil det jo til en viss grad svekke styrken i strukturen. Men du ser ganske godt om du får en luftboble etter det herder. Isåfall er det bare å slipe over den med vinkelsliperen, og fylle igjen med polyester.

Comment

Støvtørt på en time bør egentlig ikke være noe problem, men kanskje litt kjapt. Ville gått ned til ca 1,5% herder først tenker jeg. Bedre med litt for mye enn litt for lite, men kan ikke skjønne at det egentlig er så fryktelig nøye med blandingsforholdet.

Selv så bare heller jeg fra spannet oppi ett malebrett, og heller noen dråper på måfå i fra herderflaska. Har sikkert støpt opp minst 8-10 5kg spann i fra biltema på denne metoden, og aldri hatt noe problemer med at det vrir seg, eller at det ikke herder i det heletatt.

Men unngå varme over 22 grader og/eller direkte sollys. Det kan skape trøbbel.

Comment

Working...
                                X