Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dammed's Celica Prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dammed's Celica Prosjekt

Ja tenkte jeg kunne lage min første prosjekt tråd, dette blir ikke startet på en stund i alle fall. Det er litt for kaldt ute for å stå og jobbe og siden jeg har ikke en garasje så blir det litt vanskelig. Hvis noen har lyst å låne meg en garasje så sier jeg ikke nei takk til det.

Det som er allerede gjort:
    Kabler er trukket gjennom bilen
    Bilen er nesten ferdig lyddempet med Dynamat Extreme
    Infinity Kappa Perfect 6.1 framme er montert

Litt bilder:

(delefilteret ble flyttet inn i kupén etter et par dager og dørene ble dempet enda mer.)

Det som er kjøpt inn:

Pioneer P880PRS, US modell av P88RS
    Pioneer Usb modul
    Soundstream REF4.920 (4x145W rms ved 4 ohm)
    Hifonics XX Colossus II (3200W rms ved 2 ohm)
    To Fi Q 18" (1000W rms)
    180A Iraggi dynamo med livstids garanti med gratis bytte program (hvis jeg bytter bil)
    To Stinger Volt målere, en skal måle bak ved forsterkerne og en skal måle front batteriet.
    Hushmat lyddemping, som skal bli brukt i bagasjerommet og i taket.
    Kicker Høyttalerkabler
    Kicker 50mm2 strømkabler
    Tsunami 180A automat sikringer
    Tsunami Batteriterminaler
    Stinger Batteri isolator
    Pakke med Stinger 50mm2 kabelsko
    Diverse Stinger kabel omformere, 50mm2 --> 21mm2 og 21mm2 --> 8mm2
    Diverse små ting, sikringer, koblinger, reléer o.l.
    Ctek XS 25000, 25A smart batterilader

Noen bilder:

Innmaten i Hifonicsen:

Elementer som er glade i store kasser. Er ute etter flatest mulig respons, til nå så er planen om å bygge en port som er variabel slik at tungingen kan vaiere fra 20-->40hz med 2.5hz intervaller.

Har ikke flere bilder, skal se om jeg får tatt bilder av resten av utstyret en annen dag.

Det som gjenstår å kjøpe:
    Batterier, har ennå ikke bestemt meg om jeg skal dem jeg har og kjøpe nye, eller bare kjøpe 2 nye Kinetik HC1800.

Skal ha 3 mellomstore eller 2 store batterier bak og 1 foran. Er ute etter ca 300Ah samlet.

Så var det en forklaring på hvordan du får to 18" i en liten celica... Vel baksetene skal ut, basskassa skal bygges slik at subbene vil stå vendt framover med porten vendt framover også, porten vil være midt i mellom førersetene slik at man få er en frisk bris på varme sommerdager.
    Kasse volumet blir 500-700liter, har ikke tatt 100% mål siden jeg vurderer hele tiden om hvor jeg skal ha batteriene. Det står mellom å ha dem nede på gulvet hvor dem som sitter bak har bena, eller om jeg skal bygge dem under frontplata til basskassa. uansett så skal dem bli montert mellom de fremre og bakre støtdemperne, fordi dette blir en tung konstruksjon så jeg vil ha tyngdepunktet mest mulig i midten.
    Det blir et plexi vindu mellom frontplata og taket som vil være ca 20-30cm høyt slik at jeg avlukker kupén slik at ingenting av den deilige bassen slipper unna. Det blir et plexi vindu fordi jeg vil ha sikt bakover.
    Forsterkerne skal bli plassert på toppen av basskassen.
    Basskassen skal bli trukket i grå/svart skai og det vil bli laget et pyntedeksel som skal skjule kablene til forsterkerne på toppen av basskassa.
    Pioneer spilleren skal kjøre frontsettet aktivt med Soundstream forsterkeren. Så jeg satser på at det blir fin og høy lyd fra dette. Forsterkeren har fått masse skryt at den skal gi veldig ren og fin lyd, så dette blir bra tenker jeg.
    Ctek laderen skal bli fast montert i bilen.

Så der har vi planene, nå gjenstår det bare at noen skrur opp varmen ute slik at jeg får begynt på dette.
    Mvh. Damir

Blir trangt om plassen når du skal ha 2x18" i en relativt trang bil.

Blir spennende og følge dette prosjektet når det kommer skikkelig i gang.
    Runar E. Olsen ~ Moderator
    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Stå på Dammed, dette ser lovende ut!
      Dempinga så bra ut, også liker jeg spilleren din!

Hvis noen har lyst å låne meg en garasje så sier jeg ikke nei takk til det.
      Da er vi to!!!
      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Imponerende utstyrsliste du har der, dette kommer til å bli ett rått prosjekt! Blir spennende å se utviklingen fremover og resultatet, stå på Dammed!
        Mvh Werner Harstad

Comment

Takk for det folkens.

Begynner til uka, og hvis været blir bra nok så håper jeg å bli ferdig til slutten av april.
          Mvh. Damir

Comment

Blir nok mye trykk med de to elementene i den lille bilen :Phehe, moro å følge med !
            Ford Ranger Wildtrak 09
            Bugboys - Lafinto - Focal Utopia - Alpine - Stinger Expert

Comment

Kommer gjerne på en prøvelytt når tiden er inne er jo bare noen minutter til Sarpsborg
              Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

Comment

Ingen problem det, jeg flytter til Fredrikstad i slutten av uka, men er ikke så mye lengre unna det.

Jeg håper å få ferdig bilstereoen før motorshowet i kongstenhallet for bilen skal stilles ut der sammen med andre biler fra østfold gatebil. Så har jeg flaks og alt går på skinner, så kan du og andre som har lyst å ta en titt komme på showet for en prøvelytting.
                Mvh. Damir

Comment

Gjort noe med bilen eller? Bilder av bilen utvendig?
                  sigpic

Comment

ikke så mye, bilen er senket, 18" Borbet felger og emblemer er fjernet. Bilen er der for å vise at klubben er ment for bilinteresserte folk og ikke nødvendigvis folk som bruker 200.000kr på styling. Men vhsi bilstereoen blir ferdig så vil den nok trekke litt oppmerksomhet til klubben også.
                    Last edited by Dammed; 12-03-2010, 01:55.
                    Mvh. Damir

Comment

Noe fremgang eller?? Nå er det jo påske og muligheter?
                      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

MDF plater er bestilt, skulle ha kommet på Fredagen. Det ble 25mm.

Og jeg tok ut bak setene i går, fjernet alt av fester til setene, sikkerhets seler og andre ting som jeg har ikke behov for bak. Har tatt bilder, men har ikke kameraet her. Har trippel sjekket måla for platene. Funnet ut hvordan batteriet skal hen.

Skal se om jeg får lyddempet i dag eller i morgen bagasjerommet. Selve kasse må nok vente til neste uke, skal en tur på fjellet. Men etteer det så skal kassa bli bygget stygg fort.

Det blir kanskje ikke helt ferdig trukket og pent, men kassa og anlegget skal fungere i slutten av April.

Legger ut bilder fra i går litt senere i dag.
                        Mvh. Damir

Comment

Da fikk jeg jobbet litt mer.

Lyddempet bagasjerommet i dag, fy flate for noe deilig vær, +13C og ingen skyer. ^^

Så noen bilder:

Spilleren som jeg bruker nå, "deilig" sak:

Treplatene som er kjøpt, den første er bare en beskyttelse plate.

Verkstedet på skolen som jeg får brukt:

Musikk systemet når jeg jobber:

Bagasjerommet før:

Kabelkveilen som venter på å bli brukt:

Plassen til rådighet:

Pusen :

Bilen til familien og min:

Mat som jeg mekka til meg og søstra, må spise og:

Resultat, ikke 100% dekket, skal ta den lille biten som er igjen i morgen:

Gikk en del lyddemping:

"Bilstereo lageret" som venter på å bli satt inn:
                          Last edited by Dammed; 26-04-2010, 19:36.
                          Mvh. Damir

Comment

Ser unektelig fett ut dette! pluss at bilen er dritrå i tillegg.. Litt standard, men utover det, helt digg.. Har lenge sikla på en slik en, men alltid slått det fra meg pga forhjulsdrift.
                            Sture Vedal

Comment

Den er veldig standard, bortsett fra at den er senket med Borbet 18" og at emblemer er tatt bort. Men blir nok styling etter hvert. Forhjulsdrift er litt kjiipt, men er veldig få biler som henger like bra på veien som denne selv om den er forhjulsdreven. Å ikke ha muligheten til drifting er kjiipt, men det skal nok en banebil ta seg av en dag.
                              Mvh. Damir

Comment

Working...
                              X