Announcement

Collapse
No announcement yet.

Litt dynamo-surr.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Litt dynamo-surr.

Har fått en ny dynamo med regulator som resulterer i at den ikke har tradisjonell D+ kobling på den.
    Den har B+ , og da kontakten på regulatoren (bilder under). Kontakten har P L I/F S-koblinger. Denne kontakten har blitt fylt med silikon fra forhandler. (tenger jeg den ikke?)
    Vil Den starte å lade selv om den bare er koblet til B+? Er det regulatoren som order dette selv?
    Hvis ikke, er det L-koblingen på regulatorkontakten som skal gå til lampe? Vil den starte ladinga da?

Dette er på en europeisk bil type 90mod, og har kun B+ og D+ -ledninger fra før.

Last edited by Tommy.R; 25-04-2012, 19:50.
    B2 A U D I O

Jeg tenkte å sende mail til forhandleren, men kom over dette på siden deres;
    Note: If you’ve order a self-exciting unit from us like the Fitzall 220A+ alternator the regulator plug may not be utilized and the plug on the alternator will be filled with silicone. If your alternator has the plug filled with silicone then the only wire you will connect to the rear of the unit is the battery positive cable.
    Og jeg har jo den der Fitzall 220A Dynamoen, så regner med det bare er å bytte over når været er bra.
    Var veldig usikker og ville høre med noen andre først i tilfellet jeg måtte ut med den og legge opp kabler til regulator-kontakten.
    Men ser ut som den gjør alt selv når så lenge den har kabel fra batteri.
    B2 A U D I O

Comment

Working...
    X