Heisann
Har original batteriet bak i hjulbrønnen, og tenkte oppgradere ledningene fra dynamo til batteri, batteri til jord og motorblokk til jord med 50mm2 kabler.
Trenger jeg da en sikring på kabelen mellom dynamo og batteri? Med tanke på at den blir ca. 4,5m lang.. Er jo kabelen du skal sikre, så derfor jeg spør..
Å hva var tommel regelen når det gjaldt sikring mellom batteri og forsterker? Siden kabelen der blir knappe 50cm siden forsterker skal skjules i hjulbrønnen sammen med batteri.
Så et spørsmål ang. AGM batteri (biltema sitt):
Lest på mercedes forum etter en som skulle kjøpe nytt batteri til sin MB W202 (C-klasse), han ble anbefalt å kjøpe orginalt batteri og IKKE Agm batteri. Ladingen fra dynamoen var ikke konstant så AGM batteriet kunne bli overopphetet og begynne å koke...
Er dette bare BullShit? Er det trygt å montere et AGM batteri baki der?
Takker for svar
Har original batteriet bak i hjulbrønnen, og tenkte oppgradere ledningene fra dynamo til batteri, batteri til jord og motorblokk til jord med 50mm2 kabler.
Trenger jeg da en sikring på kabelen mellom dynamo og batteri? Med tanke på at den blir ca. 4,5m lang.. Er jo kabelen du skal sikre, så derfor jeg spør..
Å hva var tommel regelen når det gjaldt sikring mellom batteri og forsterker? Siden kabelen der blir knappe 50cm siden forsterker skal skjules i hjulbrønnen sammen med batteri.
Så et spørsmål ang. AGM batteri (biltema sitt):
Lest på mercedes forum etter en som skulle kjøpe nytt batteri til sin MB W202 (C-klasse), han ble anbefalt å kjøpe orginalt batteri og IKKE Agm batteri. Ladingen fra dynamoen var ikke konstant så AGM batteriet kunne bli overopphetet og begynne å koke...
Er dette bare BullShit? Er det trygt å montere et AGM batteri baki der?
Takker for svar
Comment