Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kaldstartseffekt på Ground Zero batterier?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kaldstartseffekt på Ground Zero batterier?

Noen her som veit hvor mye kaldstarteffekten er på de ulike Ground Zero batteriene?

Vurderer å bytte til GZBP 12.2500 eller GZBP 12.3000.
    (Er det kortslutningsstrømmen eller kaldstarteffekten som oppgis i navnene her?)
    Pioneer DEH-P8100BT - Mosconi Gladen One 60.6 - Magnat Selection 216 - Magnat Selection Reference 213 - Seas Lotus 6.5" - Pioneer GM-D8400M - Pioneer TS-W3002D4 - Rockford Fosgate 10 F Hybrid Kondensator

Kjenner til GZBP 12.3000 og det har høy indre motstand ( 6mΩ ) og altfor dyre i forhold til hva du får for noe.
    Dette batteriet har 75ah og 3000A kortslutningsstrøm. Kaldstarteffekten ligger på ca 900 CCA (er ikke helt sikker på det tallet der, er en stund siden jeg hjalp kameraten min med og inntallere disse batteriene nå).
    Kjøp deg heller noen Odyssey, Apollo, Stinger, Northstar og Genesis som er verdens beste batterier. Biltema har også gode AGM batterier. Vision, Haze, Sønnak, Euroglobe, Global og Optima med flere er jo også bra saker.
    1 stk Rockford Fosgate T15KW - 2 stk Alpine PDX-4.150 - 2 stk Earthquake Holees 15 - 2 par Alpine SPX-17PRO - Pioneer DEX P99RS - 4 stk 350A Excessive Amperage - 12 stk Ritar RA12-200D

Comment

Ja, disse batteriene er dessverre noe ustabile. Holdbarheten varierer voldsomt fra eksemplar til eksemplar.
      Jonas Tautra
      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Originally posted by Didrik Desibel View Post
        Kjenner til GZBP 12.3000 og det har høy indre motstand ( 6mΩ ) og altfor dyre i forhold til hva du får for noe.
        Dette batteriet har 75ah og 3000A kortslutningsstrøm. Kaldstarteffekten ligger på ca 900 CCA (er ikke helt sikker på det tallet der, er en stund siden jeg hjalp kameraten min med og inntallere disse batteriene nå).
        Kjøp deg heller noen Odyssey, Apollo, Stinger, Northstar og Genesis som er verdens beste batterier. Biltema har også gode AGM batterier. Vision, Haze, Sønnak, Euroglobe, Global og Optima med flere er jo også bra saker.
        Trenger da et batteri med maks mål L 29cm x B 17,5cm x H 21cm inkl. poler.
        Ønsker da en høyere kaldstarteffekt, gjerne over 1000 CCA.
        Biltema batteriene har jeg erfart som bare dritten, unnskyld uttrykket. Biltema har en tendens til å ikke lade batteriene, som også står lagret i feil temperaturer.
        Dynamo skal byttes til noe kraftigere neste år. Har en kraftig c-tek lader installert for å holde ut. Men tanken er å skaffe et bedre batteri i år.

Hvem er storforhandler av Stinger i Norge?
        Last edited by KennethO; 12-10-2012, 14:00.
        Pioneer DEH-P8100BT - Mosconi Gladen One 60.6 - Magnat Selection 216 - Magnat Selection Reference 213 - Seas Lotus 6.5" - Pioneer GM-D8400M - Pioneer TS-W3002D4 - Rockford Fosgate 10 F Hybrid Kondensator

Comment

Originally posted by Hifonic View Post
          Ja, disse batteriene er dessverre noe ustabile. Holdbarheten varierer voldsomt fra eksemplar til eksemplar.
          Kjekt å vite. Da styrer jeg unna dem.

Comment

Originally posted by KennethO View Post
            Trenger da et batteri med maks mål L 29cm x B 17,5cm x H 21cm inkl. poler.
            Ønsker da en høyere kaldstarteffekt, gjerne over 1000 CCA.
            Biltema batteriene har jeg erfart som bare dritten, unnskyld uttrykket. Biltema har en tendens til å ikke lade batteriene, som også står lagret i feil temperaturer.
            Dynamo skal byttes til noe kraftigere neste år. Har en kraftig c-tek lader installert for å holde ut. Men tanken er å skaffe et bedre batteri i år.

Hvem er storforhandler av Stinger i Norge?
            Sjekk denne angående Biltema AGM: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=15856
            Biltema AGM har et 70ah batteri som er innenfor maks målene dine

Stinger lages i norge av enersys som også lager odyssey med flere. Audiocom i sørlandsparken har agenturet på stinger. stinger fåes kjøpt i de aller fleste bilstereobutikkene. men du betaler mye for navnet der i gården. da hadde jeg heller kjøpt odyssey
            1 stk Rockford Fosgate T15KW - 2 stk Alpine PDX-4.150 - 2 stk Earthquake Holees 15 - 2 par Alpine SPX-17PRO - Pioneer DEX P99RS - 4 stk 350A Excessive Amperage - 12 stk Ritar RA12-200D

Comment

Originally posted by Didrik Desibel View Post
              Sjekk denne angående Biltema AGM: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=15856
              Biltema AGM har et 70ah batteri som er innenfor maks målene dine

Stinger lages i norge av enersys som også lager odyssey med flere. Audiocom i sørlandsparken har agenturet på stinger. stinger fåes kjøpt i de aller fleste bilstereobutikkene. men du betaler mye for navnet der i gården. da hadde jeg heller kjøpt odyssey
              Har et fungerende 74 AH 680 CCA batteri fra AD (Auto Distrubition). Som kosta meg hele 500kr. Kaldstarten er litt snau. Har leita meg grønn etter et odyssey batteri som kunne passe de fysiske målene. Men det ser heller dårlig ut.

Comment

Oddysey PC1500 (gruppe 34) har dimensjon L 275.6 B 177.5 H 198.6. Hvordan festes batteriet i bilen? Ved bunnen av batteriet så er bredden på batteriet 171.7. Det er ikke før helt på toppen den "sprenger" målene dine. http://www.odysseybatteries.com/battery/pc1500.htm

Her er forresten målene for XS power D3400 (gruppe 34) L 26,00 cm B 17,15 cm H18,29 cm.
                ?

Comment

Originally posted by Question mark View Post
                  Oddysey PC1500 (gruppe 34) har dimensjon L 275.6 B 177.5 H 198.6. Hvordan festes batteriet i bilen? Ved bunnen av batteriet så er bredden på batteriet 171.7. Det er ikke før helt på toppen den "sprenger" målene dine. http://www.odysseybatteries.com/battery/pc1500.htm

Her er forresten målene for XS power D3400 (gruppe 34) L 26,00 cm B 17,15 cm H18,29 cm.
                  Glemte å nevne at slik kablene er lagt opp i dag, må batteriet ha polene motsatt vei av det du linker til.
                  Batteriet sitter også nokså teit plassert under baksetet i bilen. Fint for å isolere mot kulde, varme og fuktighet men da også veldig trangt.
                  http://bilstereosenteret.no/product_...roducts_id=443 Sier 1500A mens linken din viser til 880CCA.
                  Last edited by KennethO; 12-10-2012, 16:51.

Comment

Glemte å nevne at slik kablene er lagt opp i dag, må batteriet ha polene motsatt vei av det du linker til.
                    Batteriet sitter også nokså teit plassert under baksetet i bilen. Fint for å isolere mot kulde, varme og fuktighet men da også veldig trangt.
                    http://bilstereosenteret.no/product_...roducts_id=443 Påstår at batteriet har en kaldstarteffekt på 1500A, mens det står i linken din at det bare er 880CCA.
                    1500 cranking amps i 5 sekunder ja. CCA er 880A(-18 grader) og CA er 1050(-0 grader) Odyssey er laget av EnerSys og de er flinke til dette
                    ?

Comment

1500 cranking amps i 5 sekunder ja. CCA er 880A(-18 grader) og CA er 1050(-0 grader) Odyssey er laget av EnerSys og de er flinke til dette
                      Aha. Så det nå.
                      Veit du om det er mulig å få det samme batteriet i motsatte poler?

Comment

Aha. Så det nå.
                        Veit du om det er mulig å få det samme batteriet i motsatte poler?
                        Her fant jeg seks utgaver av batteriet. http://www.odysseybatteries.com/batt...1500series.htm bare å spørre Pål fra bilstereosenteret
                        ?

Comment

Her fant jeg seks utgaver av batteriet. http://www.odysseybatteries.com/batt...1500series.htm bare å spørre Pål fra bilstereosenteret
                          Se der ja. Takker og bukker.

Comment

Her jeg har fire av denne typen. http://lydibilen.no/index.php?main_p...roducts_id=109
                            2x Dynabel BF8501,12 x lib-808-D4,RF T1000.4 bd,2x DD vo b2 bullet tweeter4x DD vo m6.5 2x DD vo w10 6to8 dsp,4 stk xs batteri

Comment

Originally posted by endrefager View Post
                              Mener du til salgs?
                              ?

Comment

Working...
                              X