Radical - BMW E46
Eton BMW

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Priser på bytte til større dynamo?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Priser på bytte til større dynamo?

Vurderer å bytte til større dynamo til neste år. Bilen er en Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AAT 116hk. Per nå har jeg en 120 A Bosch dynamo. Har sett litt på anbefalinger av Iraggi og Mechmann.
    Uansett ønsker jeg en dynamo på rundt 250-300 A.
    Hvilke verksteder tar på seg disse jobbene, og hva ligger prisen på dynamo inklusive arbeidet på?
    Pioneer DEH-P8100BT - Mosconi Gladen One 60.6 - Magnat Selection 216 - Magnat Selection Reference 213 - Seas Lotus 6.5" - Pioneer GM-D8400M - Pioneer TS-W3002D4 - Rockford Fosgate 10 F Hybrid Kondensator

Nå vet jeg ikke på din bil men til Golf IV kom vel 270a dynamo på rett over 5000kr mener jeg med frakt, moms osv...også kommer montring i tillegg
    Ole Petter Holelien
    Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
    Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
    Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

Comment

Bestill fra mechman, eller dc power. Iraggi vet jeg at det har vært mye tull med i det siste. Har bestilt en 240amp dynamo selv til bilen min. Den ligger forøvrig hos tollvesenet. tok 8 dager fra usa til oslo

mvh kim

Comment

Originally posted by kimafro View Post
        Bestill fra mechman, eller dc power. Iraggi vet jeg at det har vært mye tull med i det siste. Har bestilt en 240amp dynamo selv til bilen min. Den ligger forøvrig hos tollvesenet. tok 8 dager fra usa til oslo

mvh kim
        Støttes!
        Jeg ga nok omtrent 5500 for min mechman 220A inkl toll, og det kosta rundt tre lapper å få den montert, var ikke aktuelt for meg å gjøre det selv. Funker som fjell. Måtte bare modifisere festebraketten litt. Vær obs på at du i de fleste tilfeller ikke får full output på tomgang, da må tomgangsturtall oppjusteres, noe jeg skal prøve på. Brukte erstatningsdynamo fra meca som utgangspunkt for å hen spec's som mechman trengte for å lage dynamo til meg.
        never enough!

Comment

Bytte dynamo fikser du selv på en time på de audi karosseriet ellers kan jeg gjøre de for deg
          Lars Ole Spitalen
          bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
          anlegg: DD, mtx, kenwood
          skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

Comment

Ønsker egentlig jobben gjort på verksted slik at jeg kan få en kvittering på utført arbeid å vise til.

Hvilke verksteder tar på seg disse jobbene?
            Pioneer DEH-P8100BT - Mosconi Gladen One 60.6 - Magnat Selection 216 - Magnat Selection Reference 213 - Seas Lotus 6.5" - Pioneer GM-D8400M - Pioneer TS-W3002D4 - Rockford Fosgate 10 F Hybrid Kondensator

Comment

de fleste verkstedene tar vel på seg dette,kanskje ikke merkeverkstedene,men de andre gjør nok det.
              men skal nye braketter lages,så husk at timeprisen ligger på 600-900kr timen+mva
              volvo s60
              vw golf 4 gti,girkassedritt*solgt
              Member of VW Audi Club Norwegen

Comment

Originally posted by phoenix gold View Post
                de fleste verkstedene tar vel på seg dette,kanskje ikke merkeverkstedene,men de andre gjør nok det.
                men skal nye braketter lages,så husk at timeprisen ligger på 600-900kr timen+mva
                Bør vel kanskje ha dynamoen først da. Sven Aas Elektro-Diesel AS svarte dette;

"300 A er veldig mye, tror ikke det kan skaffes! Standard er 90A eller 120A"

Trudde disse gutta var drevne på sånt?

Comment

Drevne på hva da akkurat? Det er absolutt ingen leverandører i norge på dynamoer (utenom visse bilstereoleverandører som Stinger, som uansett ikke har merkestilpassede dynamoer, bare universale som man må tilpasse selv) i denne størrelsesordenen. Det de skaffer er vel enten originaldeler eller uoriginale reservedeler med lik spec som originaldelene.

Det finnes helt sikkert verksteder som tar på seg å tilpasse/montere slike store dynamoer om man kommer med den (stort sett kun i usa man får laget slikt på bestilling, iraqqi, dc power, mechmann, excessive amparage etc), men at du bare kan gå å bestille deg en 300A dynamo til en Audi A6 på et bilverksted, der ligger nok sannsynligheten på ca 0 promille...
                  [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

Originally posted by Haakon O View Post
                    Drevne på hva da akkurat? Det er absolutt ingen leverandører i norge på dynamoer (utenom visse bilstereoleverandører som Stinger, som uansett ikke har merkestilpassede dynamoer, bare universale som man må tilpasse selv) i denne størrelsesordenen. Det de skaffer er vel enten originaldeler eller uoriginale reservedeler med lik spec som originaldelene.

Det finnes helt sikkert verksteder som tar på seg å tilpasse/montere slike store dynamoer om man kommer med den (stort sett kun i usa man får laget slikt på bestilling, iraqqi, dc power, mechmann, excessive amparage etc), men at du bare kan gå å bestille deg en 300A dynamo til en Audi A6 på et bilverksted, der ligger nok sannsynligheten på ca 0 promille...

Står på hjemmesida dems at de skal kunne utføre overhaling av startere og dynamoer. Så da ville det vært naturlig å tru at de veit at det finnes så store dynamoer, og heller si at jeg må skaffe selv. Får bare sånne vage svar fra flere verksteder, så det virker som det er ytterst få som kan noe om dette.

Comment

men herre da,hvor mange i norge tror du trenger større dynamo?er kun de som har extremt store stereo bygg som trenger det,og med norske priser,hvor mye tror du en 300amp dynamo hadde kostet i norge?tvilsomt om du hadde fått den til under 10k.

kjøp en fra usa,og få et verksted til og lage fester og montere den for deg,men det vil nok fort komme opp i 10k montert
                      volvo s60

Comment

her kan du kjøpe stinger 200a dynamo:
                        http://www.audiocom.no/sider/butikk....&rekursiv=true
                        volvo s60

Comment

http://mechman.com/index.php/quote.html
                          bare husk å si hvilken side du vil ha pluss pluggen og kontakten på!!! jeg betalte 4200kr for min levert til nermeste post kontor.

mvh kim

Comment

Originally posted by kimafro View Post
                            http://mechman.com/index.php/quote.html
                            bare husk å si hvilken side du vil ha pluss pluggen og kontakten på!!! jeg betalte 4200kr for min levert til nermeste post kontor.

mvh kim
                            Ok, takker for informasjon. Da ordner det seg nok.

Comment

litt av noen priser... skal ha meg 200amp (i 1200rpm) dynamo som erstatter delco dynamoer for 1300,- ink frakt heim på døra :P
                              Last edited by Terranoise; 04-11-2012, 03:03.

Comment

Working...
                              X