Hei alle søte kjære medforumbrukere!
Jeg cruiser rundt i en Peugeot 406 -98 aka en ordentlig bråkmaker..
Jeg har byttet dynamo en gang etter jeg har overtatt den etter mor og far for et halvt år siden.
Begge dynamoene som har stått i har vært 90A dynamoer. Nå i dag begynte batterilampa i bilen og lyse igjen, akkurat som den gjorde da den forrige ble defekt. Batteriet holder seg også stødig på 12V når bilen går.... Kan det være noe mellom dynamoen og batteriet som rett og slett er ødelagt, eller må jeg ty til en ny, uorginal dynamo?
Jeg er ikke helt sikker på hvor jeg skal måle for å sjekke eventuelle brudd.. Noen som har noen tips?
Takker for svar, og gjerne før i morgen, for en gang i morgen skal den bilen egentlig bli med meg til folkehøyskolen jeg går på.... :P
Jeg cruiser rundt i en Peugeot 406 -98 aka en ordentlig bråkmaker..
Jeg har byttet dynamo en gang etter jeg har overtatt den etter mor og far for et halvt år siden.
Begge dynamoene som har stått i har vært 90A dynamoer. Nå i dag begynte batterilampa i bilen og lyse igjen, akkurat som den gjorde da den forrige ble defekt. Batteriet holder seg også stødig på 12V når bilen går.... Kan det være noe mellom dynamoen og batteriet som rett og slett er ødelagt, eller må jeg ty til en ny, uorginal dynamo?
Jeg er ikke helt sikker på hvor jeg skal måle for å sjekke eventuelle brudd.. Noen som har noen tips?
Takker for svar, og gjerne før i morgen, for en gang i morgen skal den bilen egentlig bli med meg til folkehøyskolen jeg går på.... :P
Comment