Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen ting jeg lurer på (driver og bygger anlegg)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

har litt^^ Skal poste prosjekte når jeg får alle delene mine til bil pc jeg driver og lager^^

eneste problemet jeg har er hvordan jeg skal få best mulig lyd fra pc til anlegget på en riktig måte.
    www.Sweegen.no - Lyd i kvalitet!

Comment

Høres lurt ut med vanlig spiller ja, og kjøre lyden via den.
      Men selvfølgelig opp til deg.

Vet at en del på SMD bruker denne PAC LC1
      Ellers så er det jo de remotene som kobles rett på forsterkeren, om den har mulighet. Til subforsterkere for det meste.

Flere forsterkere kan du enten koble rett på batteriet (via sikring så klart), eller via splitter. Det finnes strømfordelere som kan sikres internt, eller du kan bruke en normal splitter og sikringsholder rett etter den. Hovedpoenget er bare at du får sikret riktig i forhold til kabelstørrelse.

Comment

ja tenkte jeg kjørere 200amp sikkring på 0/1G og så skal jeg finne ut mye amp jeg skal bruke på 20mm kabelen som skal inn på forsterkeren som går fra splitteren

Kan hende jeg bruker en cd spiller som jeg kobler på pc bil og. må teste litt

Comment

20mm2 sikrer du med max 100a

Jeg følger tabellen i EMMA regelboka, tror den er litt strengere enn andre organisasjoner, men det kan jeg ikke si med sikkerhet.

Comment

aah takker vil dere anbefale 20mm2 kabel til forsterkeren? eller blir det for lite? Og mye G er egentlig det? prøver og regne det ut, men for det ikke helt til. Er nok for trøtt :P

Comment

4wag, om det var det du mente?

Du nevnte ikke hvilke forsterkere

Comment

Har ikke funnet noen enda. Tenkte og fikse full kabel system nå som jeg driver og fikser bil. så kjøper jeg forsterker til bilen etter det. Men har en forsterker liggende her med sirka 1500watt. som jeg kan bruke til noe

Comment

Det er ganske tricky å justere volum digitalt og samtidig beholde lydkvaliteten.
                  Så det er absolutt enklest å gjøre det et sted analogt.

Men gleder meg til å se prosjekttråden din, legg gjerne ut litt om tanker/psuedokode på hvordan du ser for deg at ting skal løses. Kan sikkert hjelpe litt til hvis det er ønskelig.
                  Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                  [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                  Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Jupp^^ høres bra ut! Men priser og kvalitet er den siden her ok? http://www.sonicelectronix.com/ synd at de ikke levere pakkene som gave. så hadde jeg slippet moms

Comment

Du er ihvertfall på god vei om du legger 50/53mm2 fra motorrom.
                      Gjerne både pluss og minus, det liker jeg å gjøre.

På den andre siden vil en godt utført gjording i chassis tilsvare lavere motstand enn en enkel 50mm2, og da vil jo det holde. Men det bygger på at du også oppgraderer i motorrom, og det ble nevnt tidligere her.
                      "The Big 3" er noe du burde gjøre uansett når du setter anlegg i bilen

Comment

sonic fungerer, absolutt.
                        De forrandrer nok ikke noe på verdien på pakka, de er et såpass stort firma og da blir det tullball i regnskapet deres
                        Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                        [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                        Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

valg av kabler. nå som jeg har dere som er experter. Vilken kabler skal jeg velge?

Jeg har ikke så mye peiling på kabler

Her er kabler jeg har tenkt og kjøpe men det finnes en hau med forskjellige merker av de. Hvem er mest bruk bar

4G kabler: http://www.sonicelectronix.com/viewc...s_per_page=100

1G kabler: http://www.sonicelectronix.com/viewc...s_per_page=100

Comment

Jeg ville gått for kablene til lyd i bilen(LIB) MEGET gode kabler til en fin pris er under en Hudson drelapp for meteren, og rent kobber.
                            Pluss at de er meget fine og legge

Mvh kim

Comment

Originally posted by kimafro View Post
                              Jeg ville gått for kablene til lyd i bilen(LIB) MEGET gode kabler til en fin pris er under en Hudson drelapp for meteren, og rent kobber.
                              Pluss at de er meget fine og legge

Mvh kim
                              Ja de vaar ganske billige ja. noen andre som har testet de?

Comment

Originally posted by knutarn View Post
                                Ja de vaar ganske billige ja. noen andre som har testet de?
                                Yes, har lagt den mange ganger i flere biler.

Kommer til og bruke den kabelen så lenge jeg holder på med bilstereo..!
                                Myk og enkel og legge

Comment

Working...
                                X