Trenger hjelp nå.
Har byttet reima til dynamoen, nå er den både bredere, kortere så den er stram som jeg får den. Ihvertfall som jeg/kompiser klarer å dra. Fordi vi tok en vaier med kabelsko, festet den på dynamoen og trekte vaiern ut på siden av bilen. Dro alt vi kunne for å stramme dynamoen og holdt at mens en annen festet mutteren. Det ble liten forskjell, og fortsatt når bilen er kald og kjører for "første" gang på ei stund så lader det 14,9 volt. Dette er jo meget bra, men avtar svært fort. Lader dårlig igjen etter kanskje 5 min. Skal jeg prøve å slå ut automatsikringen til anlegget? Men dette trekker jo ikke noe særlig grad mens vi ikke spiller? Dynamoen er på 66 ampere, det er ikke store greiene. Men strømtrekket uten lys og anlegg på skal ikke være store greiene?
Skal nå prøve og bytte dynamo med en som er orginal chevrolet starcraft, den som er på nå er tatt ifra en Chevrolet suburban. Den jeg skal sette på nå er 63 ampere. Er utrolig spesielt at det lader "riktig" når bilen har stått kald, men ikke når den blir varm.
Dette kan tyde på at det er reima som blir slak når bilen blir varm? Og er derfor stivere og "strammere" når bilen er kald?
Har byttet reima til dynamoen, nå er den både bredere, kortere så den er stram som jeg får den. Ihvertfall som jeg/kompiser klarer å dra. Fordi vi tok en vaier med kabelsko, festet den på dynamoen og trekte vaiern ut på siden av bilen. Dro alt vi kunne for å stramme dynamoen og holdt at mens en annen festet mutteren. Det ble liten forskjell, og fortsatt når bilen er kald og kjører for "første" gang på ei stund så lader det 14,9 volt. Dette er jo meget bra, men avtar svært fort. Lader dårlig igjen etter kanskje 5 min. Skal jeg prøve å slå ut automatsikringen til anlegget? Men dette trekker jo ikke noe særlig grad mens vi ikke spiller? Dynamoen er på 66 ampere, det er ikke store greiene. Men strømtrekket uten lys og anlegg på skal ikke være store greiene?
Skal nå prøve og bytte dynamo med en som er orginal chevrolet starcraft, den som er på nå er tatt ifra en Chevrolet suburban. Den jeg skal sette på nå er 63 ampere. Er utrolig spesielt at det lader "riktig" når bilen har stått kald, men ikke når den blir varm.
Dette kan tyde på at det er reima som blir slak når bilen blir varm? Og er derfor stivere og "strammere" når bilen er kald?
Comment