Hei. Har brukt lang tid på å finne en større dynamo til golfen min, men ser ikke ut som det er noe særlig å finne på nett. Pdd står det en 90A dynamo i bilen, det jeg lurer på er om det vil svare seg å oppgrade kablene mellom dynamoen og batteriet framme på en så liten dynamo eller om det bare ville vært mot sin hensikt. Noen som har erfaring med dette? Standardkabelen er ganske tynn, ca 6-4 gauge, tenker å oppgradere til 00 gauge hvis det har noe for seg.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Oppgradere kabel fra dynamo til batteri på 90A Dynamo.
Collapse
X
-
Hvilken golf er det ..? Til mange merker så er dieselversjonen sin dynamo litt større.
Det vil i de fleste tilfeller hjelpe med større kabel om du har mye strømtrekk.. Det kan også hjelpe og trekke minuskabel fra dynamo til batteriet.
Og ny spenningsregulator og børster er heller ikke dumt på dynamoen
-
Har ikke begynt å bygge i bilen enda men kan nevne hva som skal i den.
1xPhoenix Gold m100
1xPhoenix Gold m44
1xPhoenix Gold ms275
Oldschool PG amps er strømsultne som bare pokker.
Kommer nok til å kjøre 2 stk 3400 XS Power batterier hvis jeg klarer å skaffe de uten å doble prisen i frakt.
Gotta love that oldschool stuff.
Men som sagt eneste jeg lurer på er om det svarer seg å oppgradere kablene mellom batteri og dynamo på en så liten dynamo eller om det vil være mot sin hensikt mtp økt motstand i så tykke kabler.Last edited by JayFax; 22-03-2014, 22:42.
Comment
-
Originally posted by JayFax View PostHar ikke begynt å bygge i bilen enda men kan nevne hva som skal i den.
1x Phoenix Gold m100
1xPhoenix Gold m44
1xPhoenix Gold ms275
2xCelestion AD12
2xOld school mellombasser jeg ikke husker navnet på i farten.
2xFocal PS165 m/ Diskanter - Mulig jeg monterer Seas Lotus istedet.
Oldschool PG amps er strømsultne som bare pokker.
Kommer nok til å kjøre 2 stk 3400 XS Power batterier hvis jeg klarer å skaffe de uten å doble prisen i frakt.
Gotta love that oldschool stuff.
Men som sagt eneste jeg lurer på er om det svarer seg å oppgradere kablene mellom batteri og dynamo på en så liten dynamo eller om det vil være mot sin hensikt mtp økt motstand i så tykke kabler.
Jeg ville værtfall gjort det Veldig enkelt og bytte regulator og børster somregel på dynamoen, det hjalp en del hos meg
Comment
-
Originally posted by kimafro View PostNår jeg hadde en 80 amp dynamo, Tjente jeg 2 volt på fullt pådrag ved tb3 Så det lønner seg uansett. Nå har jeg 245 amp fra mechman
mvh kim
Comment
-
Er golf 4 ja, 2001 mod. Har sett litt på nettet å er klar over at man kan få tak i 120 amp, men virker som om det er lettere sagt enn gjort å få tak i en. Blir vel uansett en mechman før eller siden, de lager vel custom dynamo avhengig av hvilken bil man har?
Comment
-
vist du skal ha nåkka i mellom tiden så har du jo den her
http://www.nbfbildeler.no/templates/...e_Id=131574966MVH Mats S. Erdal
Comment
-
Originally posted by svane91 View Postdet var jo så litte tok meg bare 1 min så
håper man får se mere av prosjektet ditt
Men har også nettop levert bilen på verksted, den tikker som en snekke under gasspådrag og jeg må bytte toppakningen + regreim. Så det setter meg litt tibake økonomisk kan du si Jeg som hadde tenkt å kjøpe XS batterier istedet!
Comment
Comment