Heisann! har seg nå slik at jeg har satt i ett 95ah agm fra biltema i bagasjen, det er parallellkoblet med et 64ah syrebatteri (tror det er syre, hehe ) fra sønnak. har hørt att siden det er to ulike batteri burde de ikke stå koblet sammen i lengre perioder da de skal "ladde ut" hverandre. til nå har jeg bare tatt ut anl sikringen fremme når bilen skal stå over natten, slik at batteriene ikke er koblet sammen, men dette blir litt tungvindt da jeg må opp med panseret, opne sikringsholderen og skru ut sikringen hver kveld...
så jeg lurte på om det kunne være en løsning å koble på en 300A automatsikring på kabelen inne i bilen så jeg bare skrur av når bilen skal stå? evt om det går ann å koble denne slik att den skrur seg på når jeg starter bilen og skrur seg av når jeg stopper? eller om noen har en bedre løsning vurderer ett 70A agm batteri fra biltema i fremtiden i motorrommet, er usikker om jeg får plass til det da batteriplassen fremme er noe i minste laget (17,4 x 26 cm) det blir ikke nytt batteri fremme med det første såfall, da det er lite med penger menmen...
Noen som har en lur løsning til meg?
Bilen er en mitsubishi galant GLX g8 97-mod
Anlegget består av:
2x12" ground zero hydrogen koblet til kicker zx2500.1
6,5" rockford fosgate komponentsett koblet til en rockford fosgate p2002
så jeg lurte på om det kunne være en løsning å koble på en 300A automatsikring på kabelen inne i bilen så jeg bare skrur av når bilen skal stå? evt om det går ann å koble denne slik att den skrur seg på når jeg starter bilen og skrur seg av når jeg stopper? eller om noen har en bedre løsning vurderer ett 70A agm batteri fra biltema i fremtiden i motorrommet, er usikker om jeg får plass til det da batteriplassen fremme er noe i minste laget (17,4 x 26 cm) det blir ikke nytt batteri fremme med det første såfall, da det er lite med penger menmen...
Noen som har en lur løsning til meg?
Bilen er en mitsubishi galant GLX g8 97-mod
Anlegget består av:
2x12" ground zero hydrogen koblet til kicker zx2500.1
6,5" rockford fosgate komponentsett koblet til en rockford fosgate p2002
Comment