Hei.
Jeg har et AGM batteri bak i bilen som leverer til en blokk, med 1700w@12v og 2400w@14,4v.
Har også 1 AGM batteri foran som tar seg av spiller og en Alpine effektforsterker som ligger i
hanskerommet
50mm2 (Høykvalitets tykke OFC tråder) fra dynamo til hver av batteriene, fra dynamo til ekstra
jordpkt, fra AGM foran til jordpkt, mellom AGM bak og monoblokk. I tillegg så har jeg montert en
tykk kobber-plate bak i hjulbrønn som er jordpkt for både AGM bak og monoblokk. I tillegg er det
en egen liten jord-kabel fra spiller til jordpkt foran.
Dynamo er helt original og ikke mulig å se hva slags type eller antall amp. Etter hva jeg kan finne
av info ift. bilen (Audi A6 2004 (05 utgave) 1,8t premium ed.), kan det være fra 70 - 120 amp.
Har laget ett innlegg før om dette ang. clipping og spenningsfall. Konklusjon der er bla. a at forsterkeren
er for liten ift. hva elementene har av kraft. Så hvis noen har eller vet om noen som selger/bytter en
forsterker med betydelig høyere power så si gjerne fra
https://www.bilstereoforumet.no/foru...-ddm2c-clipper
Men ang. tema iht. overskriften..
Jeg har prøvd å lese meg fram til info om Lithium batteri og bilstereo. Og klarer ikke å finne noe godt svar.
Så det jeg lurer på er om Lithium batteri klarer å opprettholde høyere spenning under tung last ift. det jeg
opplever nå med AGM batteri. Hadde jeg hatt en 300A dynamo så hadde dette kanskje ikke vært et
tema. (Om noen tilfeldigvis vet om en dynamo med høy amp til salgs, til min bil så si gjerne fra)
Er det noen kloke hoder som har noe erfaring med dette?
Jeg har et AGM batteri bak i bilen som leverer til en blokk, med 1700w@12v og 2400w@14,4v.
Har også 1 AGM batteri foran som tar seg av spiller og en Alpine effektforsterker som ligger i
hanskerommet
50mm2 (Høykvalitets tykke OFC tråder) fra dynamo til hver av batteriene, fra dynamo til ekstra
jordpkt, fra AGM foran til jordpkt, mellom AGM bak og monoblokk. I tillegg så har jeg montert en
tykk kobber-plate bak i hjulbrønn som er jordpkt for både AGM bak og monoblokk. I tillegg er det
en egen liten jord-kabel fra spiller til jordpkt foran.
Dynamo er helt original og ikke mulig å se hva slags type eller antall amp. Etter hva jeg kan finne
av info ift. bilen (Audi A6 2004 (05 utgave) 1,8t premium ed.), kan det være fra 70 - 120 amp.
Har laget ett innlegg før om dette ang. clipping og spenningsfall. Konklusjon der er bla. a at forsterkeren
er for liten ift. hva elementene har av kraft. Så hvis noen har eller vet om noen som selger/bytter en
forsterker med betydelig høyere power så si gjerne fra
https://www.bilstereoforumet.no/foru...-ddm2c-clipper
Men ang. tema iht. overskriften..
Jeg har prøvd å lese meg fram til info om Lithium batteri og bilstereo. Og klarer ikke å finne noe godt svar.
Så det jeg lurer på er om Lithium batteri klarer å opprettholde høyere spenning under tung last ift. det jeg
opplever nå med AGM batteri. Hadde jeg hatt en 300A dynamo så hadde dette kanskje ikke vært et
tema. (Om noen tilfeldigvis vet om en dynamo med høy amp til salgs, til min bil så si gjerne fra)
Er det noen kloke hoder som har noe erfaring med dette?
Comment