Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvem selger STORE dynamoer?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Vinje View Post
    Hjelper også fint lite med heftig dynamo.Om du ikke har en skikkelig batteribank.
    Megabump på det siste utsagnet ditt:
    Vil ikke stereoen bare ta strømmen fra dynamoen, i stedet for batteriet, om du har en heftig dynamo og et ikke så heftig batteri..?

    (Tråd funnet via google da jeg kikker litt på dynamo..)

    Hvem selger slike nå for tiden btw? (Store dynamoer) Linken lenger oppe er død.
    Kristiansand Motorforum
    http://krsandmotorforum.net

    Comment


    • #17
      mechman har også store dynamoer til en hyggelig pris har bestilt en 240 amp selv


      mvh kim

      Comment


      • #18
        Link ville vært fint...

        mechmann. xxx .. ?

        http://www.mechmanhighoutputalternators.com/ i guess.

        Hva betalte du?
        Kristiansand Motorforum
        http://krsandmotorforum.net

        Comment


        • #19
          beklager tenkte ikke på det 529$ ink ekstra lade børster og frakt. blir 3172 kr. de hadde en på 370 amp også til 100$ ekstra. men det blir for stort for bilen min.hehe får også med justerbar lade regulator. koster 100$ ekstra kan skru opp til godt over 16v


          mvh kim

          Comment


          • #20
            Originally posted by kimafro View Post
            beklager tenkte ikke på det 529$ ink ekstra lade børster og frakt. blir 3172 kr. de hadde en på 370 amp også til 100$ ekstra. men det blir for stort for bilen min.hehe får også med justerbar lade regulator. koster 100$ ekstra kan skru opp til godt over 16v


            mvh kim
            er dette inkl moms og?
            Ole Petter Holelien
            Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
            Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
            Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

            Comment


            • #21
              betalte totalt inn i norge inkl moms og frakt ca 4600kr......og min fulgte det med voltregulator, 294 amp
              Remi Lilleng

              Comment


              • #22
                Originally posted by Judys Bilstereo View Post
                er dette inkl moms og?

                Det er uten moms


                mvh kim

                Comment


                • #24
                  Handlet 2 stk 250A dynamoer til dodge'en fra Powermaxusa på ebay i fjor. Varene var hjemme hos meg 4 dager seinere
                  Disse fungerer veldig bra,ladespenning 15V, gir 250A allerede ved 1100 omdreinger
                  Med disse 2 dynamoene har jeg ikke akkurat så mye behov for noen store batterier i tillegg. Har erstattet orginalbatteriene med Odyssey 70AH batterier og det holde i massevis
                  Store dynamoer er og anbefales. Men de trekker mange hestekrefter i en bil med liten motor så pass litt på og ikke overdrive det. Hiver du på for stor dynamo kan det begynne og lekke olje diverse plasser fordi belastingen blir for stor i noen tilfeller. Er bilen utstyrt med AC tåler den fint en dobbling av orginal dynamo størrelse.
                  Mvh
                  Glenn

                  Comment


                  • #25
                    Originally posted by Glenn View Post
                    Hiver du på for stor dynamo kan det begynne og lekke olje diverse plasser fordi belastingen blir for stor i noen tilfeller. Er bilen utstyrt med AC tåler den fint en dobbling av orginal dynamo størrelse.
                    Dette kjenner jeg godt til
                    Monterte en 200A dynamo på en Audi A4 1.8 og der begynte det og lekke olje mange plasser på motoren pga for stor dynamo.
                    Men på Audi A6'en med V6 og AC/Klima er det ingen problemer med en 300A dynamo montert
                    Holdt fint i 2 år nå !!!

                    Comment


                    • #26
                      hvorfor begynner det å lekke olje?
                      FI SP4
                      LIB
                      Hagalien's projekt: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=18182
                      DD4LIFE

                      Comment

                      Working...
                      X