Announcement

Collapse
No announcement yet.

Strøm!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Strøm!!

    Har en forsterker i trunken som trekker litt for mye strøm, da jeg cranker volumet så viser LED indikatoren på forsterkeren (RF T2500-1BD) at den får for lite strøm og kutter signalet i 1-2 sekunder.
    Problemet er at det ikke er mulighet til et ekstra batteri siden 100% av bagasjerommet har blitt offret til kassen (200Liter). Lurer da på om det hjelper med et mye bedre batteri under panseret? Har bare et vanlig 65ah biltema batteri nå. Vet dette batteriet ikke er det beste men vil andre batteri hjelpe å holde spenningen så jeg kan skru opp til det volumet jeg ønsker uten at signalet kutter? FYI så bruker jeg bare anlegget når motoren sviver.

    Har en 30F Boss Kondensator som jeg ville prøve å se om det er noe forskjell men har lest det meste om kondiser på dette forumet, noen som kan gi meg et svar på om det hjelper eller ikke?

    Takker for svar
    Roy "Rovdyr" Reppen

    Digital Designs + Rockford Fosgate =

  • #2
    Du må ha mere strøm. større batteri forran må du ha men du burde nok også prøve å få plass til ett bak. gelebatterier kan også ligge så få til noe med oppned rundtom ettleranna i bagasjen burde vel gå?
    Audi A4 2002 Mod, Alpine, Harman kardon, JL audio og MB quart

    Stor takk til Rune Burås på Spaceworld Hønefoss for god hjelp og gode priser=)
    Spaceworld Hønefoss, eneste Spaceworld i Norge med bilstereo

    Comment


    • #3
      Ett bra gel batteri holder nok spenningen høyere. Også, har du grov nok kabling? Du bør vel ha en 50mm2 til den forsterkeren.

      Du kan jo også måle spenningen på terminalen på forsterkeren bak, og sammenligne med spenningen over batteripolene forran mens du belaster systemet med en jevn sinustone eller noe. Er det stor forskjell (0.5V eller mer) så er det noe galt. Enten for dårlig jording, dårlig kontakt eller for spinkel kabling.

      Comment


      • #4
        Får du plass til ekstra batteri i reservehjul's brønn? Hiv ut dekket, og legg 1 eller 2 bokser med skum i steden for dekket
        Runar E. Olsen ~ Moderator
        Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
        http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

        Comment


        • #5
          hmm ja er vel mulig at det går i reservehjulsbrønnen, men har jo kassen liggende over hele brønnen så vil ikke det bli farlig?
          bruker 53mm2 kabler fra LIB fra batteri til forsterkeren, men mangler å oppgradere "The big three" så håper det kommer til å hjelpe litt. Men folk snakker om større dynamoer osv, hjelper det noe iforhold til større batteri? er litt blond på akkurat dette hehe
          Roy "Rovdyr" Reppen

          Digital Designs + Rockford Fosgate =

          Comment


          • #6
            De store tre, med 50 kvadrat kabel og nytt og større batteri forran gjør nok susen.
            Hvis du allerede har kjøpt den kondisen så er det bare å montere, teste hva du synes fungerer best.
            Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
            [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
            Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

            Comment


            • #7
              ok . Leser overalt at Optima Yellow Top er det beste batteriet for mitt bruk. noen som kan bekrefte dette eller gi noen forslag på et bra men litt billig batteri ?
              Roy "Rovdyr" Reppen

              Digital Designs + Rockford Fosgate =

              Comment


              • #8
                Yellow top funker fint, men det hjelper jo lite når dynamoen ikke leverer nok...
                Kjøp deg en 200a dynamo OG et yellolw top batteri du

                Comment


                • #9
                  hva med ekstra batteri i basskassa ?

                  Tror neppe da hører forskjell på 200 l og 190l kasse. Et passe stor batteri tar knappe 10 liter , tror jeg. Anlegg med nok strøm og 190 liters kasse spiller hundre ganger bedre enn et strøm sulteforet anlegg med stor kasse.

                  Comment


                  • #10
                    ok . Hvor får jeg kjøpt yellow top? og er det lurt å bestille de fra ebay?
                    Dynamo kommer etterhvert, men syns de iraggi er litt dyre hehe :P
                    Roy "Rovdyr" Reppen

                    Digital Designs + Rockford Fosgate =

                    Comment


                    • #11
                      Odyssy og Stinger er gode alternativer til Optima.
                      Runar E. Olsen ~ Moderator
                      Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                      http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                      Comment


                      • #12
                        du kan låne det enne gz 3500 bateriet mitt:P eler må kansje ha det selv:P har du ikke fått i det big 3 greiene enda? du fikk jo 3 meter me kabel av meg til det jo:P

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by GENEXXA View Post
                          Får du plass til ekstra batteri i reservehjul's brønn? Hiv ut dekket, og legg 1 eller 2 bokser med skum i steden for dekket
                          Problemet med veiene i Norge er at de er fulle av hull, så hvis du har lavprofildekk på alufelg slår du gjerne i stykker hele felgen istedenfor en enkel punktering.. hjelper ikke med skum da. Har gått 3 alufelger på 2.5 år her, kjører stålfelg med ballongdekk nå

                          Comment


                          • #14
                            er enig der genexxa, ser ut som odyssey batteriene er veldig gode.
                            Ja jone du må bare si ifra når du har tid så fikser vi big 3 . men trenger du ikke gz batteriet? :P
                            pappa har et poeng der, er veldig greit med reservehjul.
                            Roy "Rovdyr" Reppen

                            Digital Designs + Rockford Fosgate =

                            Comment


                            • #15
                              Men har du en stor og tung kasse i bagasjen så er det ikke like lett å bare "hive" den ut for å ta opp reservehjulet og da kan ma jo like gjerne ha batterier der Sånn tenker jeg i alle fall..
                              Er ikke alltid man har med seg folk til å løfte og ikke alle som har en kasse som bare kan flyttes uten videre?
                              Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

                              Comment

                              Working...
                              X