Announcement

Collapse
No announcement yet.

Høytalerne spiller i mono, ikke stereo?? hjelp!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by trustno1 View Post
    Om du har koblet remote kablen på forsterkeren til tenninga/acc og ikke til spilleren kan man få dette problemet. Dette fordi at forsterkere gjerne da slår seg på før/samtidig som spiller. Kobler man det på remote på spilleren så vil de fleste spillere gi en liten forsinkelse med å slå på forsterker, noe som gjerne fjerner problemet.
    Ahaa! der sa du noe! har helt glemt at jeg har koblet begge forsterkerne på +'en til sigarettenneren! kanskje kanskje?!

men skal kjøpe en egen ISO kontakt på MEKK imorgen så er jeg sikker på koblingene bak.
    Opel Corsa B Coupe

Pioneer P88rs II || JL Audio 450/4v2 || Polk Audio MM5251 || B2 Audio HD12 | Mono | Autoleads | LIB -

Comment

En viktig ting til: Mål spenninga (DC) utfra høyttalerutgangene på forsterkeren din! Spenninga skal være så nære null som mulig, maks 1.
      Er det mer enn dette kan høyttalerne ta skade av det. Var det som spiste opp mine SR-diskanter tilslutt, målte spenninger mellom 5 og 8 på Adcomen.
      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Originally posted by TakeTheTime View Post
        En viktig ting til: Mål spenninga (DC) utfra høyttalerutgangene på forsterkeren din! Spenninga skal være så nære null som mulig, maks 1.
        Er det mer enn dette kan høyttalerne ta skade av det. Var det som spiste opp mine SR-diskanter tilslutt, målte spenninger mellom 5 og 8 på Adcomen.
        Men vil ikke høytalerne virke litt "oppblåste" vis dette skjer? (synes jeg husker det i tråden din)

er jo ingen problemer med lyden eller noe annet, kun den lyden når tenninga slåes av.
        og har spilt ganske mye nå . så satser på det. (har jo en treplate over hjulbrønnen så orker rett og slett ikke løfte vekk alt for og måle på 4 kanaleren)
        Opel Corsa B Coupe

Pioneer P88rs II || JL Audio 450/4v2 || Polk Audio MM5251 || B2 Audio HD12 | Mono | Autoleads | LIB -

Comment

Skjønner ikke helt at du tørr jeg, men du vet kanskje ikke farene ved å feilkoble? Det høres ut som om du skulle hatt litt hjelp med dette, slik at ikke bilen din tar fyr
          Feilen du beskriver, har ofte noe med jording å gjøre, som 90% som regel slurver med...

Hvor i landet bor du?
          Når jeg ser i signaturen din, så ser jeg endel som kan forbedres, og div som med fordel kan fjernes

Comment

Om du leser oppe til høyre i et innlegg fra han, så ser du hvor han bor.
            Runar E. Olsen ~ Moderator
            Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
            http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Originally posted by cossiemk1 View Post
              Skjønner ikke helt at du tørr jeg, men du vet kanskje ikke farene ved å feilkoble? Det høres ut som om du skulle hatt litt hjelp med dette, slik at ikke bilen din tar fyr
              Feilen du beskriver, har ofte noe med jording å gjøre, som 90% som regel slurver med...

Hvor i landet bor du?
              Når jeg ser i signaturen din, så ser jeg endel som kan forbedres, og div som med fordel kan fjernes
              Har tenkt at det er en jordinsfeil selv :P og skal dermed gå over alt nå idag og få det i orden.

er klar over farene. og anlegget er ikke i drift lengre! så det går helt fint !

bor på vestlandet. vet mange sikkert ville fjerna kondensatoren og bakhøytalerne :P men bakhøytalerne er ikke satt i enda. (og er ikke sikkert de kommer i ) har også satt en elektriker på saken. så håper det kommer i orden iløpet av dagen ! og en del av utstyret er allerede på planlegging til og skiftes ut ! men mer om det kommer senere!
              Opel Corsa B Coupe

Comment

Tror han tenker veldig på Sony spillern.
                Han er ikke så glad i Sony som jeg har forstått :P

Comment

Originally posted by GENEXXA View Post
                  Tror han tenker veldig på Sony spillern.
                  Han er ikke så glad i Sony som jeg har forstått :P
                  Aha ! :P hehe, den ryker ikke ut med det første ! :P selv om jeg har fryyyyktelig lyst på en Pioneer med Burr Brown DAC ! så det kommer. det kommer! men synes Sonyen ser fin ut , vertfall til prisen (USA)
                  Last edited by Boyka; 28-05-2010, 19:57.
                  Opel Corsa B Coupe

Comment

Hva er Burr Brown DAC?

Comment

Originally posted by GENEXXA View Post
                      Hva er Burr Brown DAC?
                      De bruker en burr brown opamp i digital til analog converteren.
                      Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

Comment

Aha.
                        Hva er en opamp? Eller var det skriveleif?

Comment

http://lmgtfy.com/?q=opamp
                          [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

Det er vel ofte den som har noe og si på lydkvaliteten. jo bedre DAC . jo bedre lyd. Burr Brown er vel en av de mer anerkjente DAC produsentene. og brukes i DEH-P88RS II for exp. fra Pioneer.
                            Opel Corsa B Coupe

Comment

har feilsøkt litt idag. Cd-spilleren går ikke på, taklyset funker ikke, og funksjons displayet funker ikke (det som viser klokke-dato og tempratur ute) i bilen, men forsterkerne slår seg på. så er strøm i sigarettenneren som er på samme krets!

sikringen er såklart skjekket! og den er hel og fin. byttet just incase ,ingen endring.
                              la også opp egen jord til cd spilleren. så den skal være 100% nå.

noen som har en anelse om hva som har skjedd? har jo spilt musikk før. etter at jeg koblet om slik at cd spilleren husker (memory)( dette skjedde. (altså 2 kabler)
                              Opel Corsa B Coupe

Comment

Sjekka kablene på batteripolen også?
                                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Working...
                                X