Announcement

Collapse
No announcement yet.

Høytalerne spiller i mono, ikke stereo?? hjelp!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

hvor feilen ligger vet ikke jeg, men kan opplyse at mid/tid(displayet) til opel styres av cdspilleren og dette kan være grunnen til at ikke det slår seg på i allefall i omega'n er det mørkt i displayet med mindre spiller er på.

ellers er det en kjent sak at opel fra 90'tallet kan ha trøblete el.nett
    Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

Comment

Originally posted by omegadti View Post
      hvor feilen ligger vet ikke jeg, men kan opplyse at mid/tid(displayet) til opel styres av cdspilleren og dette kan være grunnen til at ikke det slår seg på i allefall i omega'n er det mørkt i displayet med mindre spiller er på.

ellers er det en kjent sak at opel fra 90'tallet kan ha trøblete el.nett
      Har ikke sjekka batteri el. enda.

aah. stemmer dette! men det har aldri fungert i min. men det kommer på når jeg slår på lys i dash bordet.. (det har altid pleid og komme på når jeg tar på tenninga ) merklige greier. er en 99 mod. og rart at det skjedde akuratt nå! og sykt irriterende!
      Last edited by Boyka; 29-05-2010, 03:51.
      Opel Corsa B Coupe

Pioneer P88rs II || JL Audio 450/4v2 || Polk Audio MM5251 || B2 Audio HD12 | Mono | Autoleads | LIB -

Comment

Problemet løst !

Det var så enkelt som at en sikring som går til blinklys hadde røket. og tok dermed med seg hele dritten!

Har vertfall blitt noen erfaringer rikere!

Men den "lyden" er der forsatt. men hadde egentlig slått meg til ro med at det kan være pga Remote er koblet på sigarettenneren og ikke cd spilleren.

men skal utbedrest baki om ikke så lenge. (går på ny nattskift uke så er 1 uke til jeg har fri en uke igjen! :P )
        Opel Corsa B Coupe

Pioneer P88rs II || JL Audio 450/4v2 || Polk Audio MM5251 || B2 Audio HD12 | Mono | Autoleads | LIB -

Comment

Hvorfor ikke ha remote'n på spilleren isteden? Da har du mulighet for å skru av forsterkerne når du er ute og kjører ved å bare skru av spilleren...
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Originally posted by TakeTheTime View Post
            Hvorfor ikke ha remote'n på spilleren isteden? Da har du mulighet for å skru av forsterkerne når du er ute og kjører ved å bare skru av spilleren...
            Er redd for og ødelegge remoten på spilleren :P har bare blitt advart mot at det kan bli for mye for stakkaren så jeg tok ingen sjangs. Er det bare "bull" ?
            Opel Corsa B Coupe

Comment

Vet ikke jeg, jeg har tre forsterkere koblet på min 9855r. Går helt fint det, bruker faktisk splittblokk til det.
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Vet ikke jeg, jeg har tre forsterkere koblet på min 9855r. Går helt fint det, bruker faktisk splittblokk til det.
                Hmm! uten relè ?
                Opel Corsa B Coupe

Comment

Ja, splittblokka bare deler den ene remote'n til tre.
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Ja, splittblokka bare deler den ene remote'n til tre.
                    Aha ! kanskje jeg skal teste om det blir annerledes da ! (står max 0.3A) på remoten på spilleren. )
                    Vet du hva det er på din Alpine ?
                    Opel Corsa B Coupe

Comment

3 forsterkere på en remote tror jeg ikke bør være noe problem. Men du kan jo måle en og en forsterker-remote med multimeter hvor mye strøm som går igjennom remoten, men det tror jeg er minimalt.

Comment

Originally posted by trustno1 View Post
                        3 forsterkere på en remote tror jeg ikke bør være noe problem. Men du kan jo måle en og en forsterker-remote med multimeter hvor mye strøm som går igjennom remoten, men det tror jeg er minimalt.
                        Okei ! skal ta og gjøre det. Har bare hørt noen skrekkhistorier om ødelagte utganger på spiller pga slikt.

men skal måle for og være sikker!
                        Opel Corsa B Coupe

Comment

Om du har ett multimeter som holder på høyeste strømtrekk hadde det kanskje vært best. Kan være at det går litt mer strøm akkurat når den slår seg på. Er remote kablen sikret forresten? Noen spillere har sikring på remote kablen. Om ikke kan du jo bare putte på en sikring, så garderer du deg der også.

Når det er sagt så er det jo ikke så veldig store jobben å koble opp ett rele heller, men det blir litt mer ledninger da.

Comment

Originally posted by trustno1 View Post
                            Om du har ett multimeter som holder på høyeste strømtrekk hadde det kanskje vært best. Kan være at det går litt mer strøm akkurat når den slår seg på. Er remote kablen sikret forresten? Noen spillere har sikring på remote kablen. Om ikke kan du jo bare putte på en sikring, så garderer du deg der også.

Når det er sagt så er det jo ikke så veldig store jobben å koble opp ett rele heller, men det blir litt mer ledninger da.
                            Er ikke sikring på remote nei. men skal heller gjøre noen forsøk når jeg har tid ! Vet ikke helt hva annet som lager den lyden, dårlig jording på forsterkeren ? kan det lage lyd i høytaler vet tenning av only ?
                            Opel Corsa B Coupe

Comment

Working...
                            X