Announcement

Collapse
No announcement yet.

Støy etter bytte av spiller.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Støy etter bytte av spiller.

    Jeg kjøpte i dag en brukt Alpine 9855ri dag. Koblet opp denne og fikk da problemer med støy

    - Dynamo støy, ikke fryktelig, men nok til at det var plagsomt.
    - Romling i sub når jeg byttet cd-spor

    Jording og plusskabler bør ikke være problemet. 10mm2 kabeler rett på batteriet i fra spiller (ca 1m) ,forsterkere har også tilstrekelig tverssnitt,og er koblet direkte på batteriet mede strekk under 1m.

    Har også prøvd andre signalkabler utenfor bilen, uten at dette ga noen forskjell.

    Tyder dette på at det er feil med spilleren? Er det noe å få gjort med dette?
    Last edited by trustno1; 30-05-2010, 20:05.

  • #2
    Så du skaffa deg 9855r? Nice! Håper du finner ut av dette da, jeg vet ikke hva det kan være...
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

    Comment


    • #3
      Ja, gjorde det.Men var litt stusselig at det skulle støye fra den. Hører du overhodet noen lyder når du bytter cd-spor? Eller anntydninger til dynamostøy ?

      Comment


      • #4
        JEg holder en knapp på at jordingsbanene i spillern ikke er helt på topp. Siden du beskriver at resten av jordingen er bra.
        Runar E. Olsen ~ Moderator
        Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
        http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

        Comment


        • #5
          Originally posted by GENEXXA View Post
          JEg holder en knapp på at jordingsbanene i spillern ikke er helt på topp. Siden du beskriver at resten av jordingen er bra.
          Hadde ikke problemet med JVC spilleren min, så det høres vel riktig ut ja.

          Er dette mulig å fikse selv?

          Edit:

          Er også litt skeptisk på å bruke den, kan det være skadlig for forsterkerene?
          Last edited by trustno1; 30-05-2010, 01:31.

          Comment


          • #6
            Originally posted by trustno1 View Post
            Hadde ikke problemet med JVC spilleren min, så det høres vel riktig ut ja.

            Er dette mulig å fikse selv?
            Er vel best å la f.eks. James se på den, men det er hva JEG ville gjort...

            Originally posted by trustno1 View Post
            Ja, gjorde det.Men var litt stusselig at det skulle støye fra den. Hører du overhodet noen lyder når du bytter cd-spor? Eller anntydninger til dynamostøy ?
            Nei jeg gjør ikke det altså...
            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

            Comment


            • #7
              Det tørr jeg ikke og svare på. Noe matador kan svare på.
              Om ikke, send den til Matador, så kan han ta en titt på den.
              Runar E. Olsen ~ Moderator
              Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
              http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

              Comment


              • #8
                Ok, noen som vet hva de tar for en slik reperasjon? Er begrenset hva jeg vil koste på en spiller til 1700,-

                Holder noen av de til i drammen/oslo omgen? Så slipper jeg å sende.

                Comment


                • #9
                  Du få snakke med selger om han er villig og gi deg litt tilbake.
                  Men tror ikke matador er så altfor dyr. Han holder vell til rundt Oslo Området tror jeg.
                  Runar E. Olsen ~ Moderator
                  Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                  http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                  Comment


                  • #10
                    Vestfold sa signaturen hans. Har sendt en PM, så får vi se.

                    Spørs om ikke problemet er at spilleren ikke har tålt påkjenningen, den sto i en Skyline som var bremset til 780hk i følge eieren :P

                    Kan jo prøve å sende han en mail om avslag.

                    Comment


                    • #11
                      James bord i Tønsberg tror jeg.
                      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by TakeTheTime View Post
                        James bord i Tønsberg tror jeg.
                        James= matador?


                        Glemte forresten også å nevne at i tillegg til dynamostøy og skifte spor rumlingen så er det også en ensformig høyfrekvent monotom støy som kommer. Høres ut som lyd fra converteren til skjermen eller noe.

                        Comment


                        • #13
                          Kommer bittelitt støy fra den lille boksen som fulgte med hos meg, men det er så lavt at jeg bare legger merke til det når alt annet er av. James = matador ja.
                          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                          Comment


                          • #14
                            Ok.

                            Satt å knotta litt på spilleren i sta så ble jo gira på å få dette i gang :P


                            Støyen er ikke uholdbar, så dan kan i teorien brukes. Men er bare skeptisk på å ha den tilkoblet om det er noe rusk i jordinga på signalutgangene, de rockford forsterkerne er ikke av billigste slag, og kjipt om det skulle skje noe der pga spilleren

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by GENEXXA
                              Vil neppe skje noe med forsterkene pga jordingsbanene i spillern (om det er det som er årsåken).
                              Ok. Skal koble opp JVC'n igjen i morgen for å dobbelsjekke at det ikke er støy med denne, men er relativt sikker på at dette kommer direkte fra Alpine spilleren.

                              Comment

                              Working...
                              X