Announcement

Collapse
No announcement yet.

Støy etter bytte av spiller.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    For oftest så er org el.nett i bilen DRITT!!!
    Mvh
    Andreas Moen Sæterbø
    Golf mk2
    Focus Acoustics ~ /////ALPINE ~ Northstar ~ Kenwood ~ MTX

    Comment


    • #32
      Originally posted by moeN View Post
      For oftest så er org el.nett i bilen DRITT!!!
      Ikke noe problem hos meg. Alt av stereo relevant elnet er byttet ut.

      Comment


      • #33
        La ut en liten filmsnutt på Youtube som viser hva som faktisk er problemet. Ikke verdens beste film, men litt ut så ser man at støyen forsvinner i takt med at jeg trykker på RCA pluggen. (Har prøvd ulike kabler, problemet er definitivt i spilleren)

        http://www.youtube.com/watch?v=WRmmZE49XVw
        Last edited by trustno1; 31-05-2010, 16:13.

        Comment


        • #34
          Forsvinner støyet om du trekker ut den RCA pluggen?
          Runar E. Olsen ~ Moderator
          Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
          http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

          Comment


          • #35
            Originally posted by GENEXXA View Post
            Forsvinner støyet om du trekker ut den RCA pluggen?
            Bare om jeg trekker ut begge sub RCA'ne. (men støyen kommer i fra diskant/mid )

            Det er kun den ene RCA'n jeg trenger å dytte på for at støyen skal forsvinne.
            Men det merklige da er at så fort jeg jorder spilleren i mot karroseri så kommer støyen tilbake selv om RCA'n er i klem. (Spilleren blir jordet så fort jeg skrur den på plass med brakettene)

            Comment


            • #36
              Sendte forøvrig en PM til matador i helga, men ikke fått noen tilbakemelding enda. Mulig han har for mye å gjøre. Er det andre som fikser slik uten at det koster for mye? Begynner det å bli dyrt kan jeg like godt bare kjøpe en ny spiller isteden.

              Comment


              • #37
                Han har hvertfall en ting mindre å gjøre nå, sa han var ferdig med monoblokka mi.
                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                Comment


                • #38
                  Fant ut at grunnen til at den sluttet å støye når jeg presset rca kablen sidelengs var at den gikk innat chassiet. Jeg testet tidligere å jorde RCA kablen i mot chassiet uten at det hjalp, men det var tydligvis pga jeg brukte for lang ledning.

                  Comment


                  • #39
                    Så. Tilbake til sjekklista jeg postet altså. Hehe... Neida. Bra du fikk fikset det da, i alle fall. Er kanskje noen som har hatt litt for stramme RCA-plugger og dratt litt hardt i pluggen ved frakobling... Noen plugger sitter noe helt forjævlig, har vært redd for å fucke opp noe selv.

                    Forresten, har du ohmet mellom ramma spilleren sitter i, og jord på batteriet? Siden du fikk støy da du dyttet inn spilleren, tyder det jo på at det kan være litt potensialforskjell mellom de to.

                    Comment


                    • #40
                      Nei, kan ikke egentlig si jeg har fått fikset det. Jordet RCA pluggene, og støyen forsvant nesten. Problemet er at den gir ut svakere signal enn JVC spilleren min og jeg må skru opp gain. Og da kommer støyen igjen.

                      Er også noe snodig med ramma der jeg skrur inn spilleren. Så fort jeg forbinder ramma med jordingskablen og/eller chassi på spilleren så kommer støyen også (selv om RCA pluggene er jordet)

                      Dette problemet kommer ikke med JVC spilleren min.

                      Comment


                      • #41
                        Har du lest her om det med servo støy?

                        http://www.bcae1.com/servo.htm
                        Runar E. Olsen ~ Moderator
                        Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                        http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                        Comment


                        • #42
                          Sto vel ikke så mye som støy i fra servopumpe der som jeg forsto?

                          Uansett, så er egentlig ikke servo støyen det værste, for den gir seg når man ikke har rørt rattet en stund, og når man kjører så merker man den ikke. Men når jeg skrur opp gain så merker jeg dynamostøyen igjen også.

                          Kan jo kjøre med lavere gain, men har jo lyst til å få makset ut hva jeg har i anlegget også

                          Comment


                          • #43
                            Skjønner ikke at det kan være så mye dynamostøy, servostøy, osv!? Hva er det med bilen din? Har aldri hatt problemer med noen av de tingene i Carismaen...
                            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                            Comment


                            • #44
                              Kan du ikke få prøvd spillern i en annen bil?
                              Så kanskje du finner ut at feilen ligger i bilen, og ikke i spillern.
                              Runar E. Olsen ~ Moderator
                              Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                              http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                              Comment


                              • #45
                                Har avtalt med han at vi kan møtes og teste, har jo samme spiller. Men vet ikke om han ville prøve sin egen i min bil, eller omvendt...?
                                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                                Comment

                                Working...
                                X