Announcement

Collapse
No announcement yet.

På jakt etter nye mellomtoner.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• På jakt etter nye mellomtoner.

Deler passivt , å kjøre aktiv deling er ikke aktuelt nå så det er ikke vits i å fåreslå.

Spørsmålet gjelder SMÅ mellomtoner. De kan bygge maks 5cm inn , ser for meg 3". Har Hertz 8" som jeg ikke husker betegnelsen på så vet ikke om 3" mellomtone blir for lite?

Uansett , tar gjerne mot tips på mellomtone , er trangt om plassen så.

Delefilteret er et Hertz 3W10 (mener jeg det het) Selges ikke lenger å utsyret har samlet støv i snart 2 år.

HL 70? Om du skal ha Hertz mellomtoner da.. 4,1 cm dypde.
    Disse er og mest sannsynlig beregnet på delefilteret du har. Hvorvidt mye dette har og si er jeg usikker på. Sannsyligvis ingenting? (Tatt i betrakning at en annen mellomtone spiller de frekvensene som delefilteret deler ved, såklart)
    Du har postet i feil del på forumet forresten..
    Last edited by Oekern; 16-06-2010, 23:32.
    VW Corrado - Prosjekt bil
    Mitsubushi Lancer - Bruksbil
    It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
    I´m BANKRUPT - A G60 owner

Comment

Denne er en knallgod mellomtone!

SC2050 Scan-Speak mellomtone 10F/8424G00
      Svært bredbåndet mellomtone. Neodymium magnet, glassfibermembran coatet på baksiden.
      NOK 658.00 (pris er pr. stk.)

http://www.scan-speak.dk/datasheet/pdf/10f-8424g00.pdf

Send en mail på js@dynabel.no eller ring på 22658070...
      [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
      [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
      [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

hadde vært veldig nyttig å vite hvilken elementen det var beregnet til delefilteren -slik at man kan prøve å matche på følsømheten -delefrekvensen er mindre viktig så lenge den erstate element dekker samme frek område.

Ellers må jo endres i delefiltre for å matche følsømheten -den som joakim linker til ser veldig bra ut da den dekker ganske jevnt fra 100hz tom 10000hz med 86,6db "sensitivity" De fleste pasive delfiltre av "ok"/midels pris har sjelden sugekretser eller impedans kompensering og da er det bare å tilpasse følsømheten

Hvordan er det med gitter/deksel til slike elementer joakim??
        --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
        -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Comment

Filter er beregnet på HL100. Takker for svar

Scan speak ble veldig interesangt!

Comment

Originally posted by Jobbe88 View Post
            Filter er beregnet på HL100. Takker for svar

Scan speak ble veldig interesangt!
            jeg kjøpte et par av disse Scan Speak og de er meget bra, de overlappet helt fint både en bånd diskant rundt 8Kz og en dome rundt 2Khz, (prøvde med forkjellige diskanter) bra oppløsning og bra dynamikk faktisk -men det beste av alt er den kompakte størrelsen da magneten er av neodium og ikke veldig stor.

Bare vær obs på at den finnes i 8 og 4 ohms versjoner -jeg foretrekker 8ohms men den pasive delefiltren HL100 er vel beregnet til 4 ohms sikker, da har du akk samme delefrekvens med en 4ohms element.

Forresten ang gitter så hadde jeg glemt at Vifa har noen ganske fine varianter, som går fra 3" og oppover, det kjøpte jeg også til disse
            Attached Files
            Last edited by matador; 23-06-2010, 09:29.
            --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
            -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Comment

Working...
            X