Announcement

Collapse
No announcement yet.

Er denne kondensatoren riktig koblet?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by zxsonnyxz View Post

Til TS: Hvis du var med å koble anlegget, når du/dere koblet jordinga i bolten til selen, ble det da pusset slik at det ble god kontakt via metall inn til chassi? Lakk er ikke en god strømleder..
    Har jeg aldri gjort... strømmen går da for pokker i bolten/gjengene... er vel derfor det blir anbefalt....

lol slipe bort lakk.. da ruster det da... det leder heller ikke strøm veldig bra!!
    sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
    IceAudio - Bilringen AS - inakustik

Comment

Erik: Er vel ikke vits å bynne krangle med en som har over 1000 poster, det betyr vel at du vet mye mer om dette enn jeg..
      Men du er sikker på at det er plug and play i alle biler? Nå vet ikke jeg om han har veldig store strømtrekk heller, så kravene til god kontakt vet jeg ikke. Og selv om det funker å bare sette under bolten er det ikke noe galt å lage et godt koblingspunk.

Og bart metall rundt koblingspunktet lakker man over..

Kansje du har en dårlig dag, ikke vet jeg, men posten din virker vell angripende...

Comment

Og for å avslutte personangrep o.s.v i denne tråden, så er Erik André sin tittel her inne Forum Pøbel, og det har sine grunner. Negative som positive, men alle er vi forskjellige

Så, back to topic herfra
        2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

Comment

Originally posted by J.T. View Post
          så er Erik André sin tittel her inne Forum Pøbel, og det har sine grunner. Negative som positive, men alle er vi forskjellige
          Ja jeg spurte Rolf om han kunne fikse det for meg.. skulle vært Forumpøbel, men Rolf liker sånn "ord deling" skjønner du..

Og til "angripende..." jaja buhu
          sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
          IceAudio - Bilringen AS - inakustik

Comment

Originally posted by Erik André View Post
            Ja jeg spurte Rolf om han kunne fikse det for meg.. skulle vært Forumpøbel, men Rolf liker sånn "ord deling" skjønner du..

Og til "angripende..." jaja buhu
            Jaja, syns bare det var en merkelig "velkomst" :P

Jeg kan jo gjenta etter en gang en gang: sjekk koblingene og se at alt sitter som det skal og om det er god kontakt. Kablene i motorommet må også stemme overens med resten av kablingen så det er greit å oppgradere der også.
            Lysene dimmer fordi det er noe som får spenningen til å falle, antagelig på grunn av uønsket spenningsdeling ved dårlig kontakt og små kabler.
            Jeg tror heller ikke det er bra for forsterkeren med for lav spenning.

Comment

Jeg tenkte for og slippe og lage en ny tråd så kan jeg spørre her siden det omhandler kondensatorer.

Går det an og koble jording fra forsterkere via kondensatoren ? (den er såklart jordet skikkelig)

Er en ting jeg ikke har funnet noe svar om.
              Opel Corsa B Coupe

Pioneer P88rs II || JL Audio 450/4v2 || Polk Audio MM5251 || B2 Audio HD12 | Mono | Autoleads | LIB -

Comment

Originally posted by Boyka View Post
                Jeg tenkte for og slippe og lage en ny tråd så kan jeg spørre her siden det omhandler kondensatorer.

Går det an og koble jording fra forsterkere via kondensatoren ? (den er såklart jordet skikkelig)

Er en ting jeg ikke har funnet noe svar om.
                Nå har jeg aldri koblet en kondis i mitt liv, men etter å ha tenkt to sekunder på emnet så vil jeg tro at det er ganske essensielt at man gjør det, eller så er vel effekten ganske.. liten?
                Siden strøm går fra - til + og man skal "hente strøm superkjapt" fra en kondis.

Men jeg er hverken noen elektrikker eller kondisoppkobler
                Last edited by ugn; 06-08-2010, 20:58.
                Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Working...
                X