Announcement

Collapse
No announcement yet.

Får ikke trøkk i sub!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Får ikke trøkk i sub!!!

    Sliter med dårlig trøkk i suben min en Alpine SWR-1222, den drives med en Audison LRX 1.400... Den er koblet i 1 ohm og da burde den jo få mer enn nok kraft.. Kan det hjelpe å oppgradere strømkablene inn på forsterkeren?
    Citroen ZX 2.0 16v

  • #2
    Hvilken kasse har du det elementet i dah? Hvor står kassa? Intill seteryggen,eller helt inn til "koffert-luka". Hvilken vei spiller elementet?
    Har du elementet til å spille bakover,eller fremover.
    Og sist.... Har du sjekket at du har koblet pluss og minus rett?
    No Windows-crap,just Mac Power

    Comment


    • #3
      Du vil ikke miste det store trykket av og koble pluss og minus feil. Vil bare endre fasen 180grader.
      Runar E. Olsen ~ Moderator
      Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
      http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

      Comment


      • #4
        Vel, kobler du pluss og minus feil på den ene spolen, på et element med to spoler, så blir det ikke spes bra trykk

        Comment


        • #5
          Kassa står inntil seteryggen vendt mot koffertlokket, er en lukka kasse på ca 25 liter... Er bare irriterende
          siden den spilte mye bedre med ads monoblokka jeg hadde tidligere..:P
          Citroen ZX 2.0 16v

          Comment


          • #6
            sikkker på at alt er rett inni kassa?
            Ta ut elementet å se.
            ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
            Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

            Comment


            • #7
              Er det et subsonic filter som ødelegger for deg mon tro?

              Comment


              • #8
                Hvordan står gainen? Litt usikker på om det er det, men kan jo være (Bare ikke still den helt på maks )
                Mvh Tony
                - The only road to take is perfection itself

                Comment


                • #9
                  Nå er ikke jeg noen Dag J,men jeg synes 25 liter lukka kasse på det Alpine-elementet hørtes 10-15 liter for lite ut....
                  No Windows-crap,just Mac Power

                  Comment


                  • #10
                    gainen står så høyt som mulig, altså ikke helt i bånn
                    Citroen ZX 2.0 16v

                    Comment


                    • #11
                      Audison-forsterkeren skal jo gi masse effekt, men vil også trekke mye strøm. Er vel klasse AB, ikke D (som A/D/S'en kanskje var).

                      Sjekk at forsterkeren får nok strøm. Mål spenningen når du spiller, f.eks.
                      Sjekk at spolene på elementet er koblet rett. Så det ikke er koblet i 4 ohm eller i motfase.
                      Sjekk at du har koblet signalet INN på forsterkeren rett. Dvs. riktige utganger fra spilleren til riktig inngang på forsterker, at Y-ledd er brukt (om du trenger) osv osv.

                      Comment


                      • #12
                        Bytta om de små kablene som var brukt til koble spolene med de som følger med, altså den røde og den svarte.... Det hjalp litt, prøvde også å vende kassa ut gjennom skiluka men det var ingen suksess Kan det være en idè og bygge ny kasse ettersom planen er og ha en kasse med delte kammer som også skal romme ett JBL T595L? Forslag tas imot med takk
                        Citroen ZX 2.0 16v

                        Comment


                        • #13
                          Hør med Dag Johansen, han kan nok mekke noe fint til deg.
                          Han lagde en kasse tilpassa både sub og bil for meg. Ble perfekt:



                          ^ Han lagde den slik at den går helt ut i bredden,
                          også inntil seteryggen for 100% utnyttelse av plassen.
                          Fikk bedre lyd, og mye bedre bagasjeromsplass med denne.
                          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                          Comment


                          • #14
                            kassa er ikke problemet.

                            Hvis kassa med dette elementet spilte bedre på en dårligere forsterker så ville jeg prøvd å finne feilen først, før du bygger om. siden du skal ha lukket kasse så er det bare å mate på med mer effekt for å få samme lyd som en større kasse. effekten er ikke problemet når du skal spille dyp bass. x- max vil bli brukt opp lenge før du når max effekt på elementet.

                            Var det samme bil og samme kasse og element som spillte bedre enn det gjør nå ?

                            Spiller det bra på lavt volum ? hvis det gjør det, men dårlig når du drar på, så kan det være lurt å gi forsterkeren mer strøm/kabler. prøv å gi forsterker jord fra flere steder, bare for å høre om noe skjer. spiller det dårlig uansett volum så ville jeg sjekket koblinger nøye. Dette skal spille ok bra. 8jeg sier ikke at du ikke skal ha ny box, bare at problemet ikke ligger der.

                            Comment

                            Working...
                            X