Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forsterker vil ikke slå seg på

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forsterker vil ikke slå seg på

    Heisann

    Er ny her på forumet og kan ikke så mye om bilstereo. Her om dagen kjøpte jeg meg et anlegg i sverige, bestående av en MDS 12" subwoofer i kasse og en Sonda GX852 forsterker + alt av kabler som trengs. Fra før av har jeg en relativt ny Pioneer-spiller og noen 6x9 i hattehylla. Har koblet opp anlegget i bilen, men får ikke noe liv i forsterkeren. Noen tips? Det er ingen av/på knapp, og det fulgte ikke med noe kontroller til bassen. Forsterkeren er brokoblet, og har koblet pluss-kabelen til batteriet og minus i chassiet på originalt jordingspunkt som skal være bra. Noen tips?

  • #2
    Har du koblet til remote bak på spillern?
    Runar E. Olsen ~ Moderator
    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

    Comment


    • #3
      Har nok ikke det... Har du noe nærmere forklaring?

      Comment


      • #4
        hvilken spiller har du?

        bak på spilleren din skal det være en blå kabel med hvit strek på. denne skal til der det står REM på forsterkeren din.

        http://bilradiospes.no/a/?aid=a037

        Comment


        • #5
          Har en PIONEER DEH-5100UB spiller. Det fulgte med en kabel som jeg tipper er til remote, jeg har nå koble den til REM på forsterkeren og til den blå/hvite som kommer ut av spilleren, men forsterkeren vil fortsatt ikke gi fra seg noe livssignal...

          Comment


          • #6
            hvor/hvordan har du koblet jordingspunkt i bilen?

            har du husket å putte sikring i sikringsholderen?
            Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

            Comment


            • #7
              Du får måle og se hvor mye spenning du har inn til forsterkeren, er det 13V+ der, så måler du på remoteinngangen når spilleren er på, skal da være 13V+ der også.... Det er få "orginale" jordingspungt som er bra nok, så jordingen din bør du sjekke bedre, 90% har for dårlig jording. Og sjekk sikringen du selvfølgelig har montert på plusskabelen til forsterkeren, framme ved batteriet.

              Og når det kommer til 6x9" i hatthylla, så er ikke det bra når du har sub i bagasjen, trykket fra suben vil påvirke 6x9" slik at de låter stygt. Det er foran du sitter og kjører, så det er der du bude hatt høyttalere, men du kan til nød lage små kasser til 6x9" dine, så blir de ikke påvirket av suben

              Comment


              • #8
                Jordingspunktet skal være bra, det er rent metall. Har puttet sikringer i sikringsholderene på forsterkeren og har også dobbeltsjekket at de ikke er gåene. Sikringen i plusskabelen har jeg selvfølgelig også sjekket. Batteriet står for øvrig bak i bagasjen.

                Ang. 6x9 så vet jeg godt at dette ikke er optimalt, disse sto i bilen da jeg kjøpte den og det kommer snart 5.25" mellomtone i døren + 1" diskant i a-stolpen, det bør få fart på sakene... Har forresten bassporter i hattehylla, vil ikke dette hjelpe litt med tanke på lyden fra 6x9"-ene?

                Skal prøve å måle spenning i morgen, kommer tilbake da. Takk for all hjelp så langt!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Dynamic View Post
                  Heisann

                  Er ny her på forumet og kan ikke så mye om bilstereo. Her om dagen kjøpte jeg meg et anlegg i sverige, bestående av en MDS 12" subwoofer i kasse og en Sonda GX852 forsterker + alt av kabler som trengs. Fra før av har jeg en relativt ny Pioneer-spiller og noen 6x9 i hattehylla. Har koblet opp anlegget i bilen, men får ikke noe liv i forsterkeren. Noen tips? Det er ingen av/på knapp, og det fulgte ikke med noe kontroller til bassen. Forsterkeren er brokoblet, og har koblet pluss-kabelen til batteriet og minus i chassiet på originalt jordingspunkt som skal være bra. Noen tips?

                  Er jo ikke rart den ikke vil virke... Den må jo ha SVENSK strøm :P

                  Fra spøk til revolver..
                  Når du har batteriet bak, så trekk minuskabelen rett til batteriet den også! Beste jordingspunktet som finnes!

                  Går ut fra at du har signalkabel fra spiller til forsterker..? Husk at du må skru på "subwoofer" i audiomenyen i spilleren, samt velge delefrekvens og fase.
                  Joakim Skovlund
                  dynaBel Tønsberg
                  Mobil: 943 55 200 - Epost:joakim@skovlund.no
                  www.dynabel.no -
                  dynaBel Tønsberg på Facebook

                  Comment


                  • #10
                    hvis remote er koblet på spilleren å forsterkeren fortsatt ikke slår seg på , ville jeg enkelt å greit koblet remote tilkoblinga på forsterkeren direkte til + på forsterkeren for å se om den slår seg på i hele tatt. Høres jo ut som ampen din ikke funker.

                    Comment

                    Working...
                    X