Announcement

Collapse
No announcement yet.

Støy

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Støy

Vil det hjelpe mot støy å jorde signalkabelen? isåfall , bør jeg ta jord fra samme plass som forsterkeren det gjelder er jordet?

prøvd å jorde chassiet i spilleren , ingen forandring.

Comment

vil det hjelpe å jorde signalkabelen i begge ender?

Comment

Nei. Har du søkt opp lignende tråder her på forumet? Elimineringsmetoden er fryktleig grei å starte med
        Bmw e34 520:
        Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

Comment

Originally posted by tofter View Post
          Nei. Har du søkt opp lignende tråder her på forumet? Elimineringsmetoden er fryktleig grei å starte med
          flaut :P skal søke nå.

Comment

Nei , har jo prøvd å søke litt nå. men blir ikke så mye klokere...

Har jorda chassiet på spilleren , har også jorda signalkabelen på den forsterkeren det gjelder. ingen forskjell , men når jeg jorda i begge ender kom støyen bort , men dukket såklart opp en mer høyfrekvent støy.

Jeg for forske litt videre og heller legge inn her hva som til slutt ble løsningen slik at andre får se hvis noen skulle snuble over tråden.

Comment

Fortsatt støy hvis du kobler fra signalkabelen(e)?
              Bmw e34 520:
              Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

Comment

Støy kommer jo av så mangt men de triksene du prøver nå funker vel som regel best når det er snakk om svidde jordbaner i spiller.

Typisk grunn for støy er dårlig jording, så dette ville vært det første jeg hadde sjekket (både forsterkere og spiller).

Comment

Fortsatt noe rart. Jordet spiller og signalkabel i begge ender , alt på samme punkt.. Gir opp å kjøper 2 nye signalkabler , tar ut hele anlegget å går over jordingspunktet med vinkelsliper å kobler opp den andre fordelingsblokka mi. Da må det jo bli bra..

Comment

Originally posted by Jobbe88 View Post
                    Fortsatt noe rart. Jordet spiller og signalkabel i begge ender , alt på samme punkt.. Gir opp å kjøper 2 nye signalkabler , tar ut hele anlegget å går over jordingspunktet med vinkelsliper å kobler opp den andre fordelingsblokka mi. Da må det jo bli bra..
                    Husk også og gå over godstilkoblinger fra batteri til karrosseril og mellom motor og karrosseri

Comment

Working...
                    X