Announcement

Collapse
No announcement yet.

alpine 9887r, korleis resette?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• alpine 9887r, korleis resette?

Hei!

Kjøpte ein brukt alpine 9887r. Det ser ut til at den har blitt brukt til aktiv deling. Akkurat nå kjører eg kun eit frontsett, og med dei innstillingane på spelaren, er diskanten for høg og bassen er fråverande. Eg får heller ikkje opp justeringsmulighetene trebal og bass. Korleis får eg gjort dette?

ampen er ein jl audio 450/4. Hvilke innstillingar bør den stå på?

under eject knappen bak displayet er det ett lite hull. der stikker du en penn eller noe inn og holder der noen sekunder. spiller skal vere av.

når det gjelder treble og bass justeringer så er det ikke slike på denne spilleren annet enn equalizer. du tenker helt sikkert på helt vanlig standard bass og diskant antar jeg?

Comment

Ja, er vel det. Stod bass trebal i manualen. Syns at det er aaaltfor lite bass i mtxane.

Comment

derfor det er EQ i den.

Comment

Du kan prøve og trykke på "A.Sel"
          Finn frem til Parametric et eller annet, og juster opp første bånd.
          Så kan du prøve og justere på Crossover, Low, til du finner ut at bassen er OK.
          Prøv deg bare frem.

Har selv den spillern, og slet i begynnelsen med og få mer trykk fra bassen. Men etter litt hjelp fra noen, og litt testing selv, så fikk jeg det til.
          Runar E. Olsen ~ Moderator
          Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
          http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Har prøvd alt muleg omtrent:s

Begynner å lure om det er på monteringa mi. Står i ein Honda civic 97 hb vti.

Comment

Se etter en fysisk bryter under eller bakpå spilleren..

Comment

Den bryteren er satt til sub/f/r, men likevel får eg ikkjje muligheita til å justere bass og trebal.

Comment

Pirk: Det heter Treble

Men denne spilleren her har ikke egne justeringer for kun de to. Denne har en mer avansert EQ, så du vil ikke finner noe når du leter etter kun "Bass and Treble".

Hvis det er for avansert for deg, så kanskje kjøpe en mindre avansert spiller?
                  Mvh Tony
                  - The only road to take is perfection itself

Comment

Det stemmer. Denne spilleren har parametrisk EQ, som betyr at du velger hvilke frekvenser du vil booste eller dempe på 5 ulike bånd,
                    det vil si at du har grei frihet til å justere ulike frekvenser. Du kan ikke justere flere enn 5 om gangen, men det er vel greit for deg.
                    Uansett så er jo bass og treble bare uttrykk for frekvensområder, f.eks. er bassen de laveste frekvensene opp til 200hz.
                    Så for å vite hva du vil justere så må du bare vite hvilke frekvenser som er hva. Fordelingen er vel noe slik:

Sub-bass: 0-50hz
                    Midbass: 50-200hz
                    Mellomtone: 200-3khz
                    Diskant: 3khz - 20khz

Er fullt klar over at noen kanskje kommer til å arrestere meg på dette men
                    det var jo bare for å gi TS et lite bilde på sånn veldig cirka hva som er hva.
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

At det skal vere dei to justeringsmulighetene står i manualen...

Comment

da må du lese det som står med liten skrift også....

When the MultEQ (page 16) is set to OFF, its level cannot be
                        adjusted. (bass/treble)

Turning MultEQ on/off
                        MultEQ, developed by Audyssey Labs, automatically corrects the audio
                        for the listening environment. The system is optimized for selected
                        positions in the vehicle. To accomplish this, MultEQ must take
                        measurements of the vehicles response characteristics. For details on the
                        set up procedure, consult your authorized Alpine dealer.

Comment

Du må ha det kalibrerings kittet da.
                          Runar E. Olsen ~ Moderator
                          Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                          http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Okei, etter det eg har hørt, så har MTXane mykje å gi. Men her mangla eg heilt for bass. Høgtalarane slår som berre det dei, og diskantane spela høgt. Så då lurer eg på om det er dårleg montering. Er det nokon i Trondheimsområdet som ser/fiksa sånt?

Comment

Working...
                            X