Announcement

Collapse
No announcement yet.

Knittrelyd i høyttalere

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Knittrelyd i høyttalere

Hei,

Har en Ford Mondeo 2002, i bilen sitter følgende:
    Bass: Kicker Comp 12"
    Forsterker: ADS Mono block (500 rms)
    Spiller: Pioner DEH-5200SD
    Frontsett: JBL komponent (husker ikke hvilken, men kjøpt for ca 1 uke siden hos bilradiospes)
    Bak: SPL komponent

Problemet er at følgende har skjedd, spilleren startet og ryke og lukte svidd. Kom noen volsome rare lyder fra alle høytalerrene. knitrelyd..

Spilleren ble levert inn igjen og det var motstanderen eller noe slikt som var brent. Fikk den igjen i dag, de konkluderte på pioner at det var jordingsfeil i bilen. De sjekket på bilradioen og fant ikke noen jordingsfeil... Testet så spiller igjen i butikk alt ok der.

I bilen ikke en lyd.. fikk beskjed om at det måtte være en "intern" feil i bilen, Når jeg da kom hjem kom lyden igjen, men den stygge lyden "knitrelyden" kom igjen. spiller tok dog ikke fyr denne gangen.

Tok så og gikk igjennom alle kobliner til høytalerene og byttet dem, det virket da som alt var vel igjen frem til jeg skrudde opp volumet igjen. Samme lyden igjen..

Noen som har peiling på hva dette kan være?

Hadde dette hos meg en gang med en pioneer spiller. Lyden er grei ved lavt volum, men skrur man opp kommer det en "knitring" "spraking" fra høytalerne. Dette var dog ingen stor feil, men bare for lavt spenningsnivå fra batteri inn til spilleren :P
    Sjekk spenningsnivået ditt når du skrur opp volumet på spilleren din du Sier ikke dette er feilen altså, men syntes det låt veldig kjent.

Grunnen til dette var litt for mye prøvespilling uten noen form for lading

Lykke til med feilsøkningen
    Last edited by honkytonky; 22-08-2010, 01:10.
    |HonkyTonky
    |Pioneer||Rockford-Fosgate
    |Rockford-Wall in Progress

Comment

men lyden var helt ok, frem til den tok fyr etter dette vil den ikke spille på noe høyt nivå..

Comment

byttet alle kabler til høyttalerene i dag, virket som alt var ok.. MEN når subben bak slo inn høres det ut som denne ble vrengt?? så skrudde den seg av, begynner og lure på om feilen ligger på forsterker?

byttet også rca kablen for noen dager siden..

Noen som noen som har en ide hva som kan være årsaken?

Comment

feilen løst!

Forsterker var defekt, for små jording/strøm kabler

Comment

Dårlig med respons her synes jeg, men veldig flott at du fant ut av det da.
            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Originally posted by bentch86 View Post
              feilen løst!

Forsterker var defekt, for små jording/strøm kabler
              Ikke for å virke som en "wise-ass" her nå, men når serviceteknikerne hos Pioneer nevner i rapporten angående at det tydet på en, og jeg siterer...

" Fikk den igjen i dag, de konkluderte på pioner at det var jordingsfeil i bilen."

... at du ikke sjekket alle jordingskabler i bilen med en gang, eventuelt spurt forhandleren din om de kablene du hadde var bra/tykke nok?

Jeg undres...
              VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
              DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
              http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

Comment

Working...
              X