Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dødt Anlegg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dødt Anlegg

    hei, starta opp bilen i dagtidlig og merka at jeg ikke hadde bass, men hadde ikke tid til å sjekke noe da, så når jeg kom hjem i dag gikk jeg over alle ledninger og sjekka at allt sto i , noe de gjorde.
    Sjekka at monoblokka fikk strøm, og i det jeg skulle sjekke om det var strøm på remoten, klarte jeg å korslutte den, så no er allt dødt.

    Så i første omgang lurer jeg på om det er sikring på remotekabelen? finer ikke noen sprengte sikringer.

    bilen er en 1999 BMW 520IA med kenwood spiller, og dynabel basspakke fra elutstyr.no, allt annet er orginalt.

  • #2
    Det er jo bare sikring på remote om du har sikra kabelen. Men det har du altså ikke?
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

    Comment


    • #3
      fant sikringa nå, viste seg at det er to "sikringsbokser" i bilen. fikk skifta den sikringa, så spilleren virka igjen, men får fortsatt ikke liv i monoblokka, prøvde å strekke opp ei ledning fra remoten på spilleren til monoblokka også, uten hell. målte spenninga på remoten der jeg kobla til i dashbordet og fikk ca 14v, mens bake på monoblokka fikk jeg ikke utslag, målte fra jordkabelen til remote.

      Comment


      • #4
        Bra du fant den da. Men har du sjekka sikringa til monoblokka også? Også er det greit å se over kablene hele veien tilfelle du har fått brudd noe sted.
        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

        Comment


        • #5
          Originally posted by anvaage View Post
          fant sikringa nå, viste seg at det er to "sikringsbokser" i bilen. fikk skifta den sikringa, så spilleren virka igjen, men får fortsatt ikke liv i monoblokka, prøvde å strekke opp ei ledning fra remoten på spilleren til monoblokka også, uten hell. målte spenninga på remoten der jeg kobla til i dashbordet og fikk ca 14v, mens bake på monoblokka fikk jeg ikke utslag, målte fra jordkabelen til remote.
          Prøv å måle mellom remotekabel og ett sted på karrosseri og se hva du får da. Hvis du da får rundt batterispenning så er det feil på gods ledningen din, hvis du fortsatt ikke får noe er det feil på remoteledningen =) Mest sansynlig etter hva jeg leser ut av hva du skriver så har du et problem med gods ledningen din. Fiks den dårlige kontakten og ting fungerer kanskje igjen

          Comment


          • #6
            det var nok remot ledningen som var av, fant ikke noe skade på den men allt virka ivertfall når jeg prøvde med enda en ny ledning, så da må jeg vel bare kjøpe meg ny signalkabel, gidder ikke å ha egen ledning for remote liggende.

            Comment


            • #7
              Hvorfor ikke?
              Er ikke noe stress og ha en tynn ekstra kabel bakover.
              Runar E. Olsen ~ Moderator
              Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
              http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

              Comment


              • #8
                Enig med Genexxa der... Remote-ledningene som sitter på signalkablene i dag er ikke tykkere enn et fiskesnøre, som igjen er lett å få brudd på... Vet at det er snakk om minimal strømmengde som skal igjennom denne kablen, men legger du opp en 1,5mm2 kabel fra spiller til monoblokka di som remote, så er jo det mye mer holdbart
                VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
                DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
                http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

                Comment


                • #9
                  Yes, enig med de over, dessuten blir det billigere for deg også - hvis du ikke engang trenger selve signalkabelen...
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                  Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                  Comment


                  • #10
                    remotekabelen på mye av signalkabelene som er og få kjøpt er så tynne at de ryker bare du trekker litt for hardt i de nå du skal løse litt når du kobler på forstereren.

                    Med kan jeg med erfaring si, siden jeg har dratt sund noen meter med remote-kabel når jeg har lagt signalkabler en rekke ganger.
                    Tilslutt brukte jeg en gamel høytaller-kabel som var strekt bak til de orginale høytallerene som ikke lenger var i bruk siden jeg la opp nytt når jeg bytta høytallerene, da slapp jeg også styret med og trekke enda en kabel fra spiller og bakover
                    - 94' VW Passat 1,9TDK
                    (Sony Xplod CDX-GT430U, Fusion EN-SW15 (250wrms), Fusion RE-AM45020 (2x90w (brokoblet til 1x250w), 4x Fusion EN-FR6530 (2-veis 6,5" - 55wrms)
                    På utkikk etter nytt!

                    Comment

                    Working...
                    X