Announcement

Collapse
No announcement yet.

støy i tweeter

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• støy i tweeter

Hei. jeg har problem med at den ene tweeteren lager "skurre" lyd på en spesiell freq. når jeg skrur opp volumet.
    har prøvd å bytte tweeter og delefilter men ingenting hjelper!

er det noen som vet hva problemet kan være? blir gal!!

Hva slags utstyr er det snakk om i denne bilen? Hjelper litt å vite sånt om noen skal hjelpe deg
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

Comment

Xelent TX 2.120A forsterker.. . og Xelent TX A6500 komponentsett fremme... (der det er støy) og Kenwood KVT-526DVD spiller....

Comment

Altså... utstyret du har er ikke akkurat top-notch heller, for å være dønn ærlig med deg. Men Hvor høyt på spilleren skrur du når diskanten begynner å støye? Og hvordan har du justert gain på forsterker? Får forsterker nok strøm?
        Mvh Tony

Comment

blir bare provosert av alt som har med xelent å gjøre, bytt nick og utstyr så skal du se det hjelper betraktelig
          sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
          IceAudio - Bilringen AS - inakustik

Comment

har gaina den fint i forhold til sub... støyen kommer når jeg har ca 75% av volumet jeg kan ha på resten a anlegget. det er mange sanger jeg ikke hører det på.. er bare på typisk akkustiske sanger der lyse toner på f.eks gitar blir forvrengt.

btw. vet godt at mange mener xelent er elendig. men du får mye å forholdsvis bra lyd for penga.

Comment

Du har jo samme problem med helt ny diskant og helt nytt delefilter.. kan du ikke bare prøve Tangband f.eks.. billig det også og LANGT bedre enn dette rælet du beskriver.
              sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
              IceAudio - Bilringen AS - inakustik

Comment

Originally posted by xelent View Post
                har gaina den fint i forhold til sub... støyen kommer når jeg har ca 75% av volumet jeg kan ha på resten a anlegget. det er mange sanger jeg ikke hører det på.. er bare på typisk akkustiske sanger der lyse toner på f.eks gitar blir forvrengt.

btw. vet godt at mange mener xelent er elendig. men du får mye å forholdsvis bra lyd for penga.
                Da håper jeg ikke du har gitt stort for det

Men ser for meg at enten forsterker vrenger litt, eller så er det elementene gir seg. Hvor høyt 75% er vet jeg ikke. Det kan være veldig veldig høyt, ganske så lavt eller noe midt i mellom.
                Mvh Tony

Comment

Legg dere ikke oppi hvilket ustyr folk har, og rakk ned på om det er dårlig. Hjelp heller han på best mulig måte.
                  Runar E. Olsen ~ Moderator
                  Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                  http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Originally posted by GENEXXA View Post
                    Legg dere ikke oppi hvilket ustyr folk har, og rakk ned på om det er dårlig. Hjelp heller han på best mulig måte.
                    Hva om det er utstyret som setter begrensningene...?
                    Mvh Tony

Comment

Du kan bytte om høyre og venstre diskant, men behold delefilteret på den siden det nå står.

Hjelper ikke det, kan du bytte om høyre og venstre høyttalerkabel inn på forsterkeren, så eliminerer du evt om det er forsterkeren som lager støy
                      Mvh
                      Pål Andréas Bryng
                      Bilstereosenteret.no
                      Vi forhandler bl.a.:
                      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
                      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Hei. jeg har problem med at den ene tweeteren lager "skurre" lyd på en spesiell freq. når jeg skrur opp volumet.

Hvis du ikke finner ut av det, så har jeg har et par Hertz diskanter jeg kan selge deg -billig-
                        Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                        [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                        Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Kan ikke være kvaliteten på musikken det er noe galt med? Har noen 128kbs sanger som ikke låter særlig bra...

Du nevner det er lyse gitar toner som hovedproblemet, men hvordan er delefilteret delt? hadde et liknende problem i bilen min i fjor hvor jeg trodde det var diskant, men det var mellomtonen som ga ulyden... ville sjekket at alt sitter ordentlig fast og prøvd igjen...
                          VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
                          DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
                          http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

Comment

Working...
                          X