Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny kasse til DD9518

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ville kjørt 280 liter netto og tunet kassen til 30hz. Tror jeg ville kjørt 3x6" aero, eller slisseport som jeg mener er best.

Da vil bilen bli, etter en god spilling, bli seende ut som bølgene på en smal Norsk innsjø
    Tidligere importør for Digital Designs,
    overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Kjeften på deg Jone :P.

takk for gode svar!. Begynner å bygge kassen neste uke, kan laste opp noen bilder for å vise hvordan det blir
      Roy "Rovdyr" Reppen

Digital Designs + Rockford Fosgate =

Comment

Originally posted by bass91 View Post
        Kjeften på deg Jone :P.

takk for gode svar!. Begynner å bygge kassen neste uke, kan laste opp noen bilder for å vise hvordan det blir
        Høres bra ut! Bilder av store og hårete kasser er å foretrekke for min del

Venter i spenning
        Tidligere importør for Digital Designs,
        overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Originally posted by berniebp87 View Post
          Er litt uenig med deg her Joakim, min erfaring med de er at de er veldig følsomme på volum og tuning. Prøvde litt forskjellige kasser til både DD 1508 og Z9518 subbene, man merker fort når de får for lite volum å leke seg med. Men ja, han bør bygge så stort han kan i den bilen
          Jeg sier ikke at de ikke er følsomme for "for små" kasser, når jeg sier bygg så stort du har plass til! ??

De låter ikke særlig nais i små kasser nei, da blir det mere pompompom enn boomboomboom!

De er lite følsomme for "for store" kasser, siden konstruksjonen er så den har latterlig lav VAS i forhold til elementets størrelse og membranvekt. Spideren, eller spiderene for å være riktig, gjør at elementet "kontrollerer seg selv" uten samme påvirkning av kassevolum, som "normalt" konstruerte basser gjør.

Tuning i følge DD sine egne anefalinger er 35cm lang port med areal som beregnes ved å gange kassevolum i liter med 3.41 - man får da portens areale i cm2.
          Last edited by Joakim; 11-10-2010, 16:16.
          [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
          [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
          [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

Må desverre skuffe dere denne uken.
            Har hatt litt vannlekasje så platene jeg skulle bruke er gjennomvåte
            Men nye plater er bestilt og kommer iløpet av neste uke så "stay tuned" :P
            Roy "Rovdyr" Reppen

Digital Designs + Rockford Fosgate =

Comment

Working...
            X