Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sparkling/støy i høyttalere og sub

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sparkling/støy i høyttalere og sub

Hei folkens.

Prøvde idag og bytte fra min Kenwood spiller til en nyere Pioneer spiller som er litt mer "avansert". Hadde i starten noen problemer med noen kabler som var feil på spiller, men ordnet dette og alt fungerte 100%.

Så når vi skulle stappe spilleren inn (hadde den nesten helt inne) så skulle vi teste en siste gang og sjekke at det enda var ok, selvfølgelig var det ikke det. Når jeg skrur på spilleren så får jeg et "dunk" og "knas" fra sub/høyt også støyer det noe voldsomt i høyttalerne. Subben går også i noen slags "waveforms" på en måte. Selv om volum på spiller står på 0 er det fullt av støy.

Vi testet det meste. Sjekket 90% av alle kablene (så godt som vi klarte i front) og passte på at de satt godt og at ingen kabler "gnisset" noe særlig. Jeg har jo to signalkabler (rød & hvit audio + en liten sånn kabel som sender signal til forsterker slik at den skrur seg på). Vi testet og koble fra sub, og kjøre den "lille-kabelen-med-signal" fra sub og kjøre på høyttaler, men samme problemet.

Vi har testet mer eller mindre alt, men finner bare ikke utav problemet.

Vi prøvde også og koble opp gamle Kenwood spilleren og fikk da også samme problemet. Jeg tenker dette må være noe jordingsstøy e.l ? Men problemet er jo at vi ikke har rørt NOE annet enn kablene som gikk fra Kenwood og puttet de inn i Pioneer´en.. Men det fungerte altså HELT 100% OK før vi begynte å stappe spilleren innover i "racket" om jeg kan si det slik.

2-3 timer feilsøking og komt 0 vei.. Må også legge til at vei på hjem havnet jeg i grøfta (sommerdekk og snø yay!)..

Så MORSOM dag

Følger støyen turtallet eller er den konstant hele tiden? Hvordan er støyen hvis du skrur opp lyden? Kan du overdøve støyen med musikk feks? Hvordan er alt jordet?

Har du prøvd med en annen forsterker for å se hvordan det går da i og med at begge spillerne har samme problemet.
    Tor Martin Ølberg
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Støyen følger turtallet om motoren er i gang.. Da er det "kompressor"-lyd ifølge kompissen min som var med igår, hehe..

Hvordan det er jordet er jeg usikker på da det var butikk som byttet fra org. spiller og la opp kabler.. Men alt fungerte jo 100% før vi prøvde å stappe spilleren helt inn..

Edit: Ja kan overdøve støyen med å skru opp.

Comment

Nja, fra traktene i stavanger kaller vi det turbolyd men et fett

Var det tilfeldigvis bilradiospes. som har lagt opp alt?
        Tor Martin Ølberg

Comment

Originally posted by Tor Ølberg View Post
          Nja, fra traktene i stavanger kaller vi det turbolyd men et fett

Var det tilfeldigvis bilradiospes. som har lagt opp alt?
          Haha.. Jeg er fra Sandnes da

Nei var ikke det.. Det var Eikens.. Sist gang jeg skulle få bytta org spiller i min Focus så måtte jeg vente godt over en mnd på bilradio, så det gadd jeg ikke igjen..

Så langt som det jeg har feilsøkt nå så tror jeg ikke at jeg får gjort noe mer pga. manglende kunnskap.. Så må nok inn på eikens/bilradio tror jeg

Comment

Du får høre med Tor om han kan se på det. Sikkert billigere også
            Ole Petter Holelien
            Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
            Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
            Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

Comment

Originally posted by Judys Bilstereo View Post
              Du får høre med Tor om han kan se på det. Sikkert billigere også
              Hvem er Tom?

Comment

Står Tor Han loffen som svarte over her
                Last edited by Judys Bilstereo; 21-10-2010, 21:09.
                Ole Petter Holelien
                Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

Comment

Det kan jeg vettu, men da må han vente til over helga da Broom festivalen står på neste ting på agendaen.
                  Tor Martin Ølberg

Comment

Originally posted by Tor Ølberg View Post
                    Det kan jeg vettu, men da må han vente til over helga da Broom festivalen står på neste ting på agendaen.
                    Hehe.. Vi må nok vente begge to.. Bilen er på verksted hos Bavaria etter en fin "utforkjøring/kræsj med steingjærde" på malmheim igår.. Foreløpig takst på arbeid er min. 20k, godt man har full kasko sier jeg

Så bilen min får jeg nok ikke se igjen på en halvannen uke eller så.. Men tusen takk som tilbyr! Tar deg opp på det så fort jeg får den tilbake!

Comment

Working...
                    X