Ikke bolten som jorder men blekket man skrur den fast i og puss vekk all lakk så du får god kontakt. Belte boltene i baksetet funker greit f.eks.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Lyd forsvant, forsterker i protected mode
Collapse
X
-
Ole Petter Holelien
Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M
-
Originally posted by Toasted View PostMål sikring, den var ikke gått
Men tror jeg fant problemet.
Målt strøm på batteri når bilen var i gang.
Fremme 14.4V
bak ved forsterker 8.3V
bil slått av 12,6V.
Men i spec står det at forsterker skal gå i protect når strøm er under 7V,
kan det være startstrømmen når jeg slår på spilleren, at den trekker mye i starten og går i protect ?
50mm2 strømkabel, kan ta bort 1 meter på denne.
må nesten være dette som er galt!!
skal prøve og ta ett batteri med 12V bak i bilen og skru i med 0.5meter strømkabel og se hva som sjer da.
Dette sier nok mere om monteringen, enn kvaliteten på forsterkeren ja...
Jording bli alt for ofte oversett!
Husk også å oppgradere minuskabelen fra batteri til karosseri!! Den orginale er som regel alt for tynn for å kunne ha ekstrautstyr som trekker mye strøm. I EMMA så regnes en orginal minuskabel å ha tilleggskapasitet tilsvarende 6mm2 og det er ikke mere enn at man kan ha 40A trekk i tillegg til bilens orginale system.Joakim Skovlund
dynaBel Tønsberg
Mobil: 943 55 200 - Epost:joakim@skovlund.no
www.dynabel.no - dynaBel Tønsberg på Facebook
Comment
-
Sry for feil info,var brudd i multimeterpinnen.
byttet multimeter
Har målt igjen, syns det virket litt merkelig ut med 4V fall på 5meter,
14,4V fremme og 14,37 bak
Har koblet av alt på forsterkeren, Bare STRØM JORD og Remote til nå. den står forsatt i Protect
Jordingskablen er festet bolten til selen, og slipt lakken vekk med vinkelsliper så den er Bra
må være fabrikkfeil med forsterker?
var utrolig fornøyd den timen jeg fikk ha den
har koblet mange forsterker føraldri vert borti noe slikLast edited by Toasted; 04-11-2010, 18:14.
Comment
-
Originally posted by Toasted View Postkobla av alle høytalere, samme sjedde forsatt i protect.
MEN: den ene høytalerkabelen var merkelig, "litt sort innvendig kansje"
og virket ut som kobberet var smeltet, høytaler høyre bak.
Så også at diodelyset lyste etter av jeg hadde slått av sikringen fremme. så det betyr vel at det lille diodelyset blir drevet av Remote kabelen ? og da kan det være at Sikringen på forsterkeren er gått.
hva mener dere, skal måle sikringen i morgen, har ikke multimeter!!
vis det er kabelen på bakhøytalerene som er smeltet og kortsluttet, så er dette en kabel av Lav kvalitet
http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=3737
Høytalerkabelen er det ikke feil på, fant rullen med noen meter igjen det er også litt sort inni. og kobberfeil.
så dette har ikke sjedd nå
Comment
Comment