Announcement

Collapse
No announcement yet.

får ikke kontakt med dsp

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• får ikke kontakt med dsp

har akkurat kobla opp igjen anlegget mitt men spillern (odr rs7-dii) får ikke kontakt med dps(deq-p90)
    noen som har noen umiddelbare tips til hva som er feil?

har en stygg mistanke om at jeg kanskje har knekt den optiske kabelen men skulle da fortsatt kommet inn på dsp vel?
    VW Golf IV GTI : Pioneer ODR - Audison - TangBand - Scan-Speak - Hertz - Connection -

Du skal ha en IP-bus kabel og en optisk i mellom DSP. Slik jeg mener å huske dette så skal du få kontakt med DSP selv om den optiske er knekt, så lenge den har kontakt via IP-bus. For du har vel begge kablene koblet i?

Enlighten us!
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

Comment

jada ip-bus er koblet til den å kryss sjekka med den sløyfa usb og ipod adapteret sitter på å. null respons
      VW Golf IV GTI : Pioneer ODR - Audison - TangBand - Scan-Speak - Hertz - Connection -

Comment

Du må "aktivere" p90'en i spilleren om jeg ikke husker feil.
        Også plugg ut alt annet enn DSP'n, så du ikke får noen konflikter der.

Ellers, så vil jeg bare påpeke at det ikke er optisk mellom enhet og spiller, det kalles Optical digital Reference pga det er en CD spiller. Det er et digitalsignal i kablene av noe slag, sikkert Pioneer sitt eget ******** system.

RTFM
        Mvh
        Rolf Try Nygård

Comment

aktiverte ikke dsp sist?

edit: men joda det er optisk + ip-bus mellom dsp og spiller
          Last edited by langgard; 10-11-2010, 18:22.

Comment

optisk er det ikke. Det er et elektronisk digitalt signal. Optisk er informasjon sendt via lys, f.eks. Toslink.
            Mvh. Damir

Comment

WHATEVER... Er ikke akkurat DET som er poenget i denne tråden da. Han får ikke kontakt med DSP.

Men ja... RTFM er en god ting.
              Mvh Tony
              - The only road to take is perfection itself

Comment

Originally posted by Dammed View Post
                optisk er det ikke. Det er et elektronisk digitalt signal. Optisk er informasjon sendt via lys, f.eks. Toslink.
                hvorfor er da kabelen "hul" innvendig å må IKKE legges i skarpe knekker!!
                Mener bestemt det er folk som har montert toslink kontakt på pioneer sin kabel også....
                "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

Comment

Originally posted by langgard View Post
                  har akkurat kobla opp igjen anlegget mitt men spillern (odr rs7-dii) får ikke kontakt med dps(deq-p90)
                  noen som har noen umiddelbare tips til hva som er feil?

har en stygg mistanke om at jeg kanskje har knekt den optiske kabelen men skulle da fortsatt kommet inn på dsp vel?
                  Du har IP-BUS kabelen riktig vei? altså blått på blått og sort på sort?
                  Var fult mulig å kobble dette feil på eldre ODR iallefall..
                  "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

Comment

en ting til, om det ikke er optisk så hvorfor i svarte granskauen står det optical in på dsp`n?

men anyway jeg fiksa biffen jeg kobla opp på gammal lære om at remote stort sett er i midten :P så nå har jeg lyd ;P

Comment

Aner ikke, det var den informasjonen jeg fikk fra Pioneer Norge. De mente at det er ikke Optisk. Jeg ringte for nettopp å sjekke om det er mulig med en toslink overgang i den ene enden. Men kan jo godt hende at han jeg snakket med ikke visste hva han snakket om.

Men ja, uansett, bra at det ordnet seg.
                      Mvh. Damir

Comment

Klipp den kabelen, så kan du slutte å tro på markedsføringa.
                        Jeg ANER ikke hvordan folk kan trr du skal få overført noen som helst form for optisk signal over en kabel som BARE har kobberpinner.

Uansett, så mener jeg du må huske å "slå på" dsp i spilleren, eller sette riktig kanal eller hva det var. Jeg knota litt med det.

Du kan jo slå på spilleren i sånn spesiell meny modus når den er av.
                        Mvh
                        Rolf Try Nygård

Comment

Originally posted by neptyr View Post
                          Klipp den kabelen, så kan du slutte å tro på markedsføringa.
                          Jeg ANER ikke hvordan folk kan trr du skal få overført noen som helst form for optisk signal over en kabel som BARE har kobberpinner.

Uansett, så mener jeg du må huske å "slå på" dsp i spilleren, eller sette riktig kanal eller hva det var. Jeg knota litt med det.

Du kan jo slå på spilleren i sånn spesiell meny modus når den er av.

Sånn bare for å få lagt denne ballen om optisk DØD, så er det OPTISK kabel!!!
                          Konverteringen fra elektrisk til optisk skjer i PLUGGEN og tilbake til elektrisk i pluggen i den andre enden.

Så:
                          Kabelen er optisk!

End of discussion please...
                          [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                          [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                          [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

Originally posted by Joakim View Post
                            Sånn bare for å få lagt denne ballen om optisk DØD, så er det OPTISK kabel!!!
                            Konverteringen fra elektrisk til optisk skjer i PLUGGEN og tilbake til elektrisk i pluggen i den andre enden.

Så:
                            Kabelen er optisk!

End of discussion please...
                            Der fikk jeg den.
                            Men jeg sku likt å se en sånn kabel åpnet, for det høres ut som en tullete løsning.
                            Mvh
                            Rolf Try Nygård

Comment

Originally posted by neptyr View Post
                              Der fikk jeg den.
                              Men jeg sku likt å se en sånn kabel åpnet, for det høres ut som en tullete løsning.
                              Mener en med brukernavn "deleted" elns hadde en tråd på bilforumet en gang på en kraftig modifisert Celica T23. der drev han og brukte no verktøy for å få Toslink på Pioneer-utstyr så han fikk kjørt optisk inn på dsp'en.
                              Tror det var noe kabeltang han fikk låne av Fleischer via Pioneer.
                              Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                              Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                              Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                              -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

Comment

Working...
                              X