Hei nå begynner jeg og gå tom for ideer på hva som kan være feil med mitt anlegg. har holdt på i flere uker på og finne ut av hva evt mitt problem kan være. problemene mine er at viss jeg guffer på litt volum så kan man tydelig høre at bassen synker i ytelse akkuratt som at den detter ned i effekt. og det andre problemet er at viss jeg evt skulle klare og kjøre bassen så har forsterkern en tendens til og "skru" seg av i 1-2 sec når man nærmer seg en "peak" i sangen hvor bassen blir kraftig. jeg har nå gått tom for ideer på hva det kan skyldes. som sagt så har de 2 problemene der plaget meg en stund nå, er det ikke den ene så er det den andre :S
det jeg har gjort for og prøve og fikse problemene er, den så kalte "the big three" skifte/legge til ekstra kabler til batt og dynamo osv. jeg har sjekket alle terminerings punkter alle er ok. målt div punkter for spenning, den lå på ca 13v- 13.6v litt lavt ja men skal kunne dra det. dymoen er på 110 amp så skulle vært nok strøm, men tydlig vis ikke nok.
mitt utstyr ja..
en random pioneer spiller 4 år gammel nå så husker ikke specs, men 50w ut.
2 stk eldre hifonics 300W 8 ohm's
kenwood mono kac-9104d 1800 peak, 500w 4ohm
kabel til forsterker er 30mm samme for jording
a jo det glemte jeg, bilen er en nissan maxima 97 mod aut
PLS kom med forslag, jeg kommer til og prøve det meste som kommer til og bli svart her. desp nå
det jeg har gjort for og prøve og fikse problemene er, den så kalte "the big three" skifte/legge til ekstra kabler til batt og dynamo osv. jeg har sjekket alle terminerings punkter alle er ok. målt div punkter for spenning, den lå på ca 13v- 13.6v litt lavt ja men skal kunne dra det. dymoen er på 110 amp så skulle vært nok strøm, men tydlig vis ikke nok.
mitt utstyr ja..
en random pioneer spiller 4 år gammel nå så husker ikke specs, men 50w ut.
2 stk eldre hifonics 300W 8 ohm's
kenwood mono kac-9104d 1800 peak, 500w 4ohm
kabel til forsterker er 30mm samme for jording
a jo det glemte jeg, bilen er en nissan maxima 97 mod aut
PLS kom med forslag, jeg kommer til og prøve det meste som kommer til og bli svart her. desp nå
Comment