Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemer med bassen ofc ^^

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Problemer med bassen ofc ^^

Hei nå begynner jeg og gå tom for ideer på hva som kan være feil med mitt anlegg. har holdt på i flere uker på og finne ut av hva evt mitt problem kan være. problemene mine er at viss jeg guffer på litt volum så kan man tydelig høre at bassen synker i ytelse akkuratt som at den detter ned i effekt. og det andre problemet er at viss jeg evt skulle klare og kjøre bassen så har forsterkern en tendens til og "skru" seg av i 1-2 sec når man nærmer seg en "peak" i sangen hvor bassen blir kraftig. jeg har nå gått tom for ideer på hva det kan skyldes. som sagt så har de 2 problemene der plaget meg en stund nå, er det ikke den ene så er det den andre :S

det jeg har gjort for og prøve og fikse problemene er, den så kalte "the big three" skifte/legge til ekstra kabler til batt og dynamo osv. jeg har sjekket alle terminerings punkter alle er ok. målt div punkter for spenning, den lå på ca 13v- 13.6v litt lavt ja men skal kunne dra det. dymoen er på 110 amp så skulle vært nok strøm, men tydlig vis ikke nok.

mitt utstyr ja..
    en random pioneer spiller 4 år gammel nå så husker ikke specs, men 50w ut.
    2 stk eldre hifonics 300W 8 ohm's
    kenwood mono kac-9104d 1800 peak, 500w 4ohm
    kabel til forsterker er 30mm samme for jording

a jo det glemte jeg, bilen er en nissan maxima 97 mod aut

PLS kom med forslag, jeg kommer til og prøve det meste som kommer til og bli svart her. desp nå

hvilket batteri har du?

13-13.6v er ganske bra.. normalt så ligger man på rundt 12v
    // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
    //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
    Mvh
    Rune Kvaal

Comment

Variering mellom 13-13.6 V tja, minimum 13.8 mener nå jeg er normalt, helst rundt 14.4 (under lading)
      12V under lading så har man problemer.

Driver volt og jager mellom 13-13.6V når bilen er igang på tomgang med alt utstyr av?

Hvor er forsterker jordet?

Comment

Har du prøvd med en annen spiller?
        ~Mentalt etterpåklok nybegynner

Comment

Originally posted by Kemn View Post
          Har du prøvd med en annen spiller?
          hadde lignende problem. men det løste seg når jeg byttet ut pioneer spilleen med Kenwood.. prøv det

Comment

Originally posted by xelent View Post
            hadde lignende problem. men det løste seg når jeg byttet ut pioneer spilleen med Kenwood.. prøv det
            Oppe i høyre hjørne på menylinja til forumet her er det en link hvor det står "Logg ut"... prøv det!

Men fra spøk til gønner, jeg tror ikke feilen ligger i spilleren. Har du sjekket hvor mye spenning du har når bassen slår? Hva slags batteri har du? Og hvordan har du stillt gainen på forsterkeren din?

Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

Comment

Nå skal vi ikke logge ut her

Jeg mener han burde prøve en annen spiller av noe bedre kvalitet år høre om det blir forskjell...

Har vært borti det der selv.. Spesielt på billige Sony Xplod spillere.. Ved rundt vol. 20 får du en fin flyt i musikken. Men når du da øker overdøver fronthøytalerne og det føles som om bassen blir svakere..
              Last edited by Kemn; 19-11-2010, 14:38.
              ~Mentalt etterpåklok nybegynner

Comment

har funnet ut av hvorfor bassen blir synker når jeg guffer til alt det er strøm relatert, dårlig batteri/dynamo.
                men har ikke funnet ut av hvorfor forsterkeren min driver og skrur seg av i 1-2 sek når jeg spiller med litt trøkk... lite mysterium :P

Comment

Originally posted by skogsnissen View Post
                  har funnet ut av hvorfor bassen blir synker når jeg guffer til alt det er strøm relatert, dårlig batteri/dynamo.
                  men har ikke funnet ut av hvorfor forsterkeren min driver og skrur seg av i 1-2 sek når jeg spiller med litt trøkk... lite mysterium :P
                  det er fordi den går tom for strøm og det blir stille i ett par sekund til kondensatorene har nok strøm
                  If electricity comes from electrons, does morality come from morons?

Comment

Originally posted by HLS View Post
                    hvilket batteri har du?

13-13.6v er ganske bra.. normalt så ligger man på rundt 12v
                    13 til 13.6 volt er bra? Hva er da dårlig?
                    ALT under 14 volt er fullstendig uakseptabelt og langt fra tilstrekkelig for å lade et batteri. Kan også forårsake brente kretskort og utstyr blir lett ødelagt pga lav spenning.

Comment

Originally posted by vegardxf View Post
                      det er fordi den går tom for strøm og det blir stille i ett par sekund til kondensatorene har nok strøm
                      enkelt og greit fordi forsterkeren din går på "protect" pga for lav spenning, og bygger seg opp igjen som Vegard sier, og jeg tipper det er pga manglende eller dårlig jording av forsterker eller en kombo av det og dårlig spenning fra batteri

Comment

jordingen burde være grei pussa ned den og den sitter rett på karroseri! men av ren nysgjerighet. har 8ohms basserer hva vill det si for strøm frobruk osv siden det ikke eksisterer 8ohms lengere nesten !! =?????

Comment

Working...
                        X