Announcement

Collapse
No announcement yet.

Plutselig fritt for lyd subben.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Plutselig fritt for lyd subben.

    hei. kan først frortelle hvilket utstyr jeg har...

    Forsterker: RF Prime R500-1 (500w rms)

    Sub: dynabel Dy9212 (300w rms)

    Spiller: Sony cdx-gt700D

    Mulig det er en del her som har hatt samme problemet. jeg var å kjørte her en helg. og plutseli så sluttet subbenå fungere. kan ikke si jeg har spillt hardt i det siste så kan ikke tenke meg at subben er gåen.
    Det er lys i forsterkeren, ingen lys på protection-lyset. Måler 13V på strøm kontaktene og mellom remote og jord når spiller er på. men kommer ingen lyd videre. har ikke fått målt spenninga på signalkabeln for å se om det i det hele tatt kommer signal fram til forsterkeren. skal ohme subben i morgen for å sjekke om den er gåen. har en kompis med akkurat samme problem. sjedde nesten samtidig. han har alpine 1000w monoblokk, 2 stk, dynabel dy9412 og en ground zero spiller. han har også strøm fram til forsterkeren men ingen lyd på subbene...
    trenger hjelp.. må ha lyd snart :P

    Martin

  • #2
    Er vel kanskje greit å skru ut subbene for å se at kablene henger greit på inni kassa også?
    Slik by the way, mens du driver å feilsøker
    2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

    Comment


    • #3
      skal få tatt det i morgen når det er lyst :P håper det ikke er noe alvorlig. men rart det sjedde bare plutseli... "/

      Comment


      • #4
        Har vært borti noe av det samme med en annen Sony av samme typen, det jeg måtte gjøre da, var og ta av strømmen på den, så den ble nullstilt, da fungerte den igjen.
        Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
        Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
        Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
        -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

        Comment


        • #5
          hmm. alle forslag skal utprøves. :P må finne ut av dette.
          et annet spm. Kan en forsterker bli ødelagt av å ikke ha belastning ( høyttaler ) tilkoblet ?

          Martin

          Comment


          • #6
            jeg prøvde idag anlegget med en annen sub. og det var lyd. så jeg får ta om kassa å se om det er noen feil der. hvis ikke så får jeg kjøpe ny...
            Takker for svar

            Martin

            Comment


            • #7
              ja da her jeg hatt oppe kassa å studert... det viste seg at det bare var feil på den ene terminalen så nå er den fikset og alt er i orden.

              Comment


              • #8
                bra pleier ikke være så mye som er feil skjedd meg og det der:P
                spiller: pioneer p88
                front: Hertz MLK 165
                sub: polk sr104 x2
                forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

                Comment


                • #9
                  slenger meg på denne tråden.har en forsterker av merket sound mangus 1502 eller hva den heter koblet på 4 stk pioneer ts-w308d2 koblet i 1 ohm.spiller er pioneer deh 9300sd.dette har fungert bra i ca 1 mnd.var ute og kjørte i stad og plutselig så forsvant bassen.når jeg slo i forsterkeren så begynte bassen igjen i 3 sek så forsvant den.så slo jeg en gang til og da også var det samme.men nå funker det ikke å slå på den heller.forsterkeren lyser normalt den lyser run og ikke protect.har skrudd ut sub elementene ingen ting galt der.har skifta phono kabel ingen ting galt der.samme med remote.sikringa er fin strøm bak er 14,2 volt samme som forran.alt virker til å fungere når en ser på det men er jo noe som er galt der.men har ikke prøvd å ta strømmen helt.forsterkeren var ikke varm heller,den var helt kald.den har dog vært skrudd på kassa.hva kan være problemet.har rista på forsterkeren også og ingenting som er løst inni.noen som vet hva som kan være problemet eller hvert borti lingnende??

                  har prøvd forsterkeren i bilen til en kammerat samme greia der.har åpnet forsterkeren og ser ut som et lite kort er litt brent ved limet.vet ikke hva dette er.ser at det er litt irr på transistorene også men ingen av di er tegn på at er gåene.har jorda i setebelte festet og pusset ned til bart metall.men kom til å tenke på en ting.spilleren jeg hadde før var det 2 volts utgang fra spiller til forsterker.og på den nye er det 4v.jeg har ikke stilt ned gain på forsterkeren etter spiller skifte,men har ikke hørt noe ulyder.alt av bass står på null og minus 5 på sub.og max 40 på volum som går opp til 60 hvis jeg ikek tar helt feil.
                  her er noen bilder av forsterkeren på innsiden.kanskje noen vet hva jeg snakker om her.er kanskje litt dårlig til å formulere meg.



                  hva er den saken/kortet som er vist på bildet nedenfor?








                  mvh kim
                  Last edited by kimafro; 01-07-2011, 01:09.

                  Comment


                  • #10
                    nå fungerer forsterkeren igjen.var bare og legge på litt tinn her og der så ble det bra igjen


                    mvh kim

                    Comment

                    Working...
                    X