Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hovedstrømsbryter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Tony View Post
    Litt artig å tenke på:
    Alle er så opptatt av å koble fra minuspolen på batteriet når de skal gjøre noe, mens alle brytere og reléer ellers i bilen bryter jo på den positive siden og ikke jord
    Det stemmer ikke nødvendigvis...

    Kommer an på biltype, og spesielt hvilken bryter man sikter til. Ved å bryte på jordsiden, trenger man jo som regel bare én lang kabel til hver bryter. Jord er alltid i nærheten, eller i selve bryteren. I de aller fleste tilfeller er det derfor mer fornuftig å bryte mot jord, fremfor å legge kabler begge veier. Plass, tid og kostnader taler som regel for å bryte mot jord. :P

    Man slipper å kable fra sikringsboks, til bryter/relé, og videre til det som skal brytes. Kun fra sikringsboks til det som skal brytes, og så videre til bryter/relé, hvor det også jordes.

    Comment


    • #17
      Det var kun ment som et morsomt tankeeksperiment, ikke noe mer
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

      Comment


      • #18
        Originally posted by DD-Henrik View Post
        Det er bilen

        Men å lete etter feilen er uaktuelt. Det er bare en russebil som skal holde ut våren, og disse bilene er et helvete å feilsøke elektronikken på hehe

        Så blir bare hovedstrømsbryter da
        hehe vet det kjører en 88 suburban selv og amerikanerene har noe rart for seg når det gjelder bil elektro, og går som regel til helvete også
        spiller: pioneer p88
        front: Hertz MLK 165
        sub: polk sr104 x2
        forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

        Comment


        • #19
          Originally posted by Jørgen
          Hvorfor ikke bare bruke en sikring som hovedbryter? Det jeg gjorde da jeg lagde anlegg i en sånn er bil, var å sette sikringen under rattet, også bare skrudde man av sikringen når anlegget ikke skulle spille.(Er ikke lang fra batteri og til dash i disse bilene! Sikkert ikke mer enn 40cm som trengs)
          Dette har ikke noe med anlegget å gjøre. Anlegget er ikke tilkoblet engang. Det er en eller annen, eller flere komponenter i bilen som trekker strøm, anlegget har ingenting med dette å gjøre

          Men men, lager bare sånn simpel hovedstrømsbryter i motorrom. Er ikke noe krav til fjernstyring av strømtilførsel, så da gjør jeg det bare enklest mulig

          Anlegget er forsåvidt et lite et, 2x12" fusion subber og noe småtteri av forsterkere, så ingen krav til mye lading heller. Anlegget har forøvrig et stort lastebilbatteri dedikert til spilling som kobles på når bilen sviver. Ikke noe trafo løsning her i gården. Bilen skal vel egentlig bare drikkes i og ikke showes off
          Tidligere importør for Digital Designs,
          overtatt av www.dynaBel.no.

          Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

          Comment

          Working...
          X